hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Magyar Telekom mindent cáfol

A 444 ma reggel leírta mi állhatott az Origo korábbi főszerkesztőjének eltávolítása mögött. A cikk állításait cáfolta a Magyar Telekom.

hirdetés

A 444-en csütörtök reggel megjelent egy alapos cikk arról, hogy a Magyar Telekom, mint az Origo tulajdonosa hónapok óta nyomást gyakorol a portálra, hogy az ne írjon olyan cikkeket, amelyik a kormánynak kellemetlen.

"A Telekom már tavaly átengedte az Origót a kormánynak" című cikk részletesen foglalkozik a Magyar Telekom és a kormány között az elmúlt egy évben zajló többféle egyeztetésről. 

A cikk szerzői kormányzati, a telekomhoz és a origohoz közeli forrásokkal is beszéltek, akik szerint egyértelmű, hogy a kormány neheztelt az Origóra. A Telekomnál lezajlott a vezérigazgatói és elnöki teendők szétválasztása, az igazgatóság elnökének Kerstin Günthert választották, aki a 444 cikke szerint jó kapcsolatokat ápolt és ápol kormányzati körökkel, hozzá köthető a kiegyezés a Telekom és a kormány között. Állítólag a kiegyezés és a jó kapcsolat egyik feltétele az volt, hogy az Origo hagyjon fel a kormány támadásával. Ezt a Telekom eddig nem tudta elérni, és a 444 cikke úgy látja, hogy ennek köszönhető, hogy hétfőn eltávolították Sáling Gergő főszerkesztőt. 

A Magyar Telekom közleménye, most azt mondja el részltesebben, amit tegnap az anyacégük, a Deutsche Telekom is elmondott röviden. Azt állítják, hogy semmilyen módon nem gyakoroltak nyomást az Origora, a főszerkesztő leváltása az Origo belügye és nekik nagyon fontos a sajtószabadság, 

A kommunikációs ipar történetíróinak kedvéért Itt a teljes közlemény:

 

"A Magyar Telekom az Origo Zrt. 100 százalékos tulajdonosaként kiemelten fontosnak tartja az Origo.hu szerkesztőségének teljes függetlenségét. Nem szólt és a jövőben sem szól bele az Origo szerkesztőségének munkájába, nem dönt a szerkesztőséget érintő személyi kérdésekről. A médiában vitatott személyi döntés az Origo Zrt. menedzsmentjének döntése. A Magyar Telekom nem gyakorolt nyomást és nem kérte az Origo Zrt. vezetőségét a portál főszerkesztőjének leváltására.

A Magyar Telekom Magyarország vezető távközlési szolgáltatója, tevékenységünk legalapvetőbb célja biztosítani a szabad információáramlást, az információhoz való szabad hozzáférést, így társaságunk alapértékei közé tartozik az elkötelezettség a sajtószabadság mellett. Az Origo.hu szerkesztőségének függetlenségét az Origo Zrt. menedzsmentjének mindenkor biztosítania kell.

A Magyar Telekom határozottan cáfolja a sajtóban megjelent azon találgatásokat, amelyek az Origo.hu főszerkesztőjének távozását a Magyar Telekom és a magyar kormány közötti megállapodással hozzák összefüggésbe. A sajtóban megjelent hírekkel ellentétben a Magyar Telekomra semmilyen nyomás nem nehezedett a kormányzat részéről akár a főszerkesztő személyét, akár az Origo.hu tartalmát illetően. Ezenfelül a Magyar Telekom elnöki és vezérigazgatói pozíciójának szétválasztása a Deutsche Telekom leányvállalatainál megkezdett, és több országban már végbement folyamat.Ezért alaptalan minden olyan sajtóban megjelent feltételezés, mely szerint a Magyar Telekom és a Magyar Kormány között, idén február 21-én létrejött Partnerségi Együttműködési Megállapodás a Digitális Magyarországért bármilyen mértékben érintette volna akár a vállalat irányításának struktúráját és vezetőit, akár az Origo Zrt-t. A Magyar Telekom és a Magyar Kormány között ez az egyetlen érvényben lévő stratégiai szintű megállapodás, amely mind a kormany.hu, mind a telekom.hu oldalakon megtekinthető.

A mindenkori kormány és a Magyar Telekom vezetői közötti párbeszéd természetes, ám ezek célja sohasem a nyilvánosság, a sajtószabadság korlátozása.

A Magyar Telekom tőzsdén jegyzett vállalatként, és a szintén tőzsdén jegyzett Deutsche Telekom leányvállalataként, teljes transzparenciát biztosított és biztosít a jövőben is a nyilvánosság számára".

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Míg a ruhahajtogató technikái mindenkit lenyűgöznek, az új projektje nem aratott osztatlan sikert.

Mindegy is voltaképp, hogy mit reklámoz a videó.

Novembertől a Skivak felel a logisztikai szolgáltatásokat nyújtó vállalat közösségi média kommunikációjáért.

15 éve rendezi meg miden évben a pincészet a címketervező pályázatát, most bemutatják az eddigi legjobb műveket.

"Kristály. Rajta vagyunk" - ezzel a szlogennel indított kampányt Dél-Dakota. Hamar virális tartalom lett belőle.

hirdetés
hirdetés

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.