hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Lowe kidobta a Stellát

26 év együttműködés után a Lowe London ajtót mutatott a Stella Artois sörmárkának. A döntést közvetlenül az előzte meg, hogy egy másik ügynökség nyert el egy almegbízást, egyébként pedig a régóta tartó viták a sör pozicionálásáról. Összeállítás az elmúlt évtizedek klasszikus Stella-reklámfilmjeiből.

hirdetés

A reklámipar legtermékenyebb és legkreatívabbként ünnepelt együttműködései között emlegeti a brit Campaign a Lowe és a Stella Artois között múlt héten felbomlott megbízást. A szakítást az előzte meg, hogy egy kétszereplős tenderen a Mother nyerte a 4% nevű Stella-termék bevezető kampányának feladatait, de a brit szaklapok szerint régóta viták zajlottak a gyártó InBev söróriás és az ügynökség között a márka pozicionálásáról: a "Reassuringly Expensive ("Megnyugtatóan drága/értékes") szlogennel futó, klasszikussá vált reklámok a prémium szegmensbe helyezték, a gyártó azonban alacsonyabb kategóriák felé is kacsingatni kezdett. A MediaGuardian azt is megemlíti, hogy az ügynökség úgy volt kénytelen próbálni tartani a márka pozícióját, hogy közben a Stella Artois név Nagy-Britanniában egyre inkább összefonódott a mértéktelen iváséval.

Magyarországon a Lowe GGK készíti a márka reklámjait – tudtuk meg a Borsodi Sörgyárak illetékesétől –, ez azonban annak dacára, hogy a megbízás globális volt, itthon csak véletlen egybeesés. A Lowe londoni irodája alapvetően a stratégiáért felelt, míg a magyar anyagokat készítő ügynökségről helyi tenderen dönt az InBev hazai leányvállalata, a Borsodi Sörgyár, a legutóbbi pályázaton pedig pont a Lowe GGK nyert. Nemzetközi szinten a Lowe is megtartja az ugyanazon sörgyárhoz tartozó Beck's-megbízást is.

Klasszikusok
A MediaGuardian és a Campaign egyaránt a klasszikussá vált, rövidfilmnek is beillő tévéreklámokból szemezget a döntés kapcsán, amelyek emlékezetessé teszik a 26 évig tartó megbízást. Az első közösen készült film a virágárusról szóló Jacques:



Az emlékezetes darabok közé tartozik az első világháborút megidéző, a legenda szerint a statiszták között kényszerből az ügyfél képviselőit is felvonultató hősös-kocsmás etűd, a Returning heroes:



Szerkesztőségi kedvencünk pedig az ugyancsak világháborús, idegen terület fölött lezuhanó repülőpilótáról szóló Pilot, amelyben egy teljes kocsma próbálja elbújtatni a pórul járt támadót - minden benne van a sör kontinentális gyökereiről anélkül, hogy bárki forrásvizet mutatna, vagy évszámokat dobálna a képernyőre:



A Campaign oldalán még több videót talál.
 

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A DekoRatio Branding & Design Studio által tervezett Anjuna Ice Pops csomagolása is Red Dot-díjat nyert.

Október 30-ig várjuk a nevezéseket a járványhelyzethez igazított RGB-re. A zsűri elnöke idén is Vargha Balázs, a MOME Tervezőgrafika tanszékének vezetője lesz.

A műsor producere Máté Krisztina, az adások heti rendszerességgel lesznek láthatóak.  

A Business Class csütörtökönként érkezik a legfontosabb kereskedelmi témákkal.

Beleznai Márk METU-s vizsgafilmje, az Agapé is ott szerepel az idei Cinéfondation válogatásában.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés