hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Lowe kidobta a Stellát

26 év együttműködés után a Lowe London ajtót mutatott a Stella Artois sörmárkának. A döntést közvetlenül az előzte meg, hogy egy másik ügynökség nyert el egy almegbízást, egyébként pedig a régóta tartó viták a sör pozicionálásáról. Összeállítás az elmúlt évtizedek klasszikus Stella-reklámfilmjeiből.

hirdetés

A reklámipar legtermékenyebb és legkreatívabbként ünnepelt együttműködései között emlegeti a brit Campaign a Lowe és a Stella Artois között múlt héten felbomlott megbízást. A szakítást az előzte meg, hogy egy kétszereplős tenderen a Mother nyerte a 4% nevű Stella-termék bevezető kampányának feladatait, de a brit szaklapok szerint régóta viták zajlottak a gyártó InBev söróriás és az ügynökség között a márka pozicionálásáról: a "Reassuringly Expensive ("Megnyugtatóan drága/értékes") szlogennel futó, klasszikussá vált reklámok a prémium szegmensbe helyezték, a gyártó azonban alacsonyabb kategóriák felé is kacsingatni kezdett. A MediaGuardian azt is megemlíti, hogy az ügynökség úgy volt kénytelen próbálni tartani a márka pozícióját, hogy közben a Stella Artois név Nagy-Britanniában egyre inkább összefonódott a mértéktelen iváséval.

Magyarországon a Lowe GGK készíti a márka reklámjait – tudtuk meg a Borsodi Sörgyárak illetékesétől –, ez azonban annak dacára, hogy a megbízás globális volt, itthon csak véletlen egybeesés. A Lowe londoni irodája alapvetően a stratégiáért felelt, míg a magyar anyagokat készítő ügynökségről helyi tenderen dönt az InBev hazai leányvállalata, a Borsodi Sörgyár, a legutóbbi pályázaton pedig pont a Lowe GGK nyert. Nemzetközi szinten a Lowe is megtartja az ugyanazon sörgyárhoz tartozó Beck's-megbízást is.

Klasszikusok
A MediaGuardian és a Campaign egyaránt a klasszikussá vált, rövidfilmnek is beillő tévéreklámokból szemezget a döntés kapcsán, amelyek emlékezetessé teszik a 26 évig tartó megbízást. Az első közösen készült film a virágárusról szóló Jacques:



Az emlékezetes darabok közé tartozik az első világháborút megidéző, a legenda szerint a statiszták között kényszerből az ügyfél képviselőit is felvonultató hősös-kocsmás etűd, a Returning heroes:



Szerkesztőségi kedvencünk pedig az ugyancsak világháborús, idegen terület fölött lezuhanó repülőpilótáról szóló Pilot, amelyben egy teljes kocsma próbálja elbújtatni a pórul járt támadót - minden benne van a sör kontinentális gyökereiről anélkül, hogy bárki forrásvizet mutatna, vagy évszámokat dobálna a képernyőre:



A Campaign oldalán még több videót talál.
 

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Figyelésre, szolidaritásra és változásra hív a  #TheShowMustBePaused kezdeményezés a június 2-i Blackout Tuesday részeként.

Az országba hivatalosan nem léphet be külföldi a koronavírus miatt.

A szlovén kreatívipari rendezvényt 2021 őszére tolják. 

Milyen volt Orbán első, amerikai útja? Egy holland újságíró emlékezett vissza több útitársával együtt a közösen töltött napokra.

Omar Jimenez jogszerűen tudósított az összecsapások helyszínéről

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés