hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Lowe kidobta a Stellát

26 év együttműködés után a Lowe London ajtót mutatott a Stella Artois sörmárkának. A döntést közvetlenül az előzte meg, hogy egy másik ügynökség nyert el egy almegbízást, egyébként pedig a régóta tartó viták a sör pozicionálásáról. Összeállítás az elmúlt évtizedek klasszikus Stella-reklámfilmjeiből.

hirdetés

A reklámipar legtermékenyebb és legkreatívabbként ünnepelt együttműködései között emlegeti a brit Campaign a Lowe és a Stella Artois között múlt héten felbomlott megbízást. A szakítást az előzte meg, hogy egy kétszereplős tenderen a Mother nyerte a 4% nevű Stella-termék bevezető kampányának feladatait, de a brit szaklapok szerint régóta viták zajlottak a gyártó InBev söróriás és az ügynökség között a márka pozicionálásáról: a "Reassuringly Expensive ("Megnyugtatóan drága/értékes") szlogennel futó, klasszikussá vált reklámok a prémium szegmensbe helyezték, a gyártó azonban alacsonyabb kategóriák felé is kacsingatni kezdett. A MediaGuardian azt is megemlíti, hogy az ügynökség úgy volt kénytelen próbálni tartani a márka pozícióját, hogy közben a Stella Artois név Nagy-Britanniában egyre inkább összefonódott a mértéktelen iváséval.

Magyarországon a Lowe GGK készíti a márka reklámjait – tudtuk meg a Borsodi Sörgyárak illetékesétől –, ez azonban annak dacára, hogy a megbízás globális volt, itthon csak véletlen egybeesés. A Lowe londoni irodája alapvetően a stratégiáért felelt, míg a magyar anyagokat készítő ügynökségről helyi tenderen dönt az InBev hazai leányvállalata, a Borsodi Sörgyár, a legutóbbi pályázaton pedig pont a Lowe GGK nyert. Nemzetközi szinten a Lowe is megtartja az ugyanazon sörgyárhoz tartozó Beck's-megbízást is.

Klasszikusok
A MediaGuardian és a Campaign egyaránt a klasszikussá vált, rövidfilmnek is beillő tévéreklámokból szemezget a döntés kapcsán, amelyek emlékezetessé teszik a 26 évig tartó megbízást. Az első közösen készült film a virágárusról szóló Jacques:



Az emlékezetes darabok közé tartozik az első világháborút megidéző, a legenda szerint a statiszták között kényszerből az ügyfél képviselőit is felvonultató hősös-kocsmás etűd, a Returning heroes:



Szerkesztőségi kedvencünk pedig az ugyancsak világháborús, idegen terület fölött lezuhanó repülőpilótáról szóló Pilot, amelyben egy teljes kocsma próbálja elbújtatni a pórul járt támadót - minden benne van a sör kontinentális gyökereiről anélkül, hogy bárki forrásvizet mutatna, vagy évszámokat dobálna a képernyőre:



A Campaign oldalán még több videót talál.
 

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Magyar Telekom ismét kiosztotta a Fenntarthatósági Sajtódíjakat.

Arany János korábban a Google-nél, azelőtt az SAP-nál dolgozott.

Az alvás ünnepe alkalmából kéthetes altató livestreamet indított a bútorgyártó.

A Nestlé hozza be őket.

Az Apple új reklámjából kiderül, mi mindent kell kibírnia a telefonjaiknak, különösen a legújabb, 11-es verziónak.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés