hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Lowe kidobta a Stellát

26 év együttműködés után a Lowe London ajtót mutatott a Stella Artois sörmárkának. A döntést közvetlenül az előzte meg, hogy egy másik ügynökség nyert el egy almegbízást, egyébként pedig a régóta tartó viták a sör pozicionálásáról. Összeállítás az elmúlt évtizedek klasszikus Stella-reklámfilmjeiből.

hirdetés

A reklámipar legtermékenyebb és legkreatívabbként ünnepelt együttműködései között emlegeti a brit Campaign a Lowe és a Stella Artois között múlt héten felbomlott megbízást. A szakítást az előzte meg, hogy egy kétszereplős tenderen a Mother nyerte a 4% nevű Stella-termék bevezető kampányának feladatait, de a brit szaklapok szerint régóta viták zajlottak a gyártó InBev söróriás és az ügynökség között a márka pozicionálásáról: a "Reassuringly Expensive ("Megnyugtatóan drága/értékes") szlogennel futó, klasszikussá vált reklámok a prémium szegmensbe helyezték, a gyártó azonban alacsonyabb kategóriák felé is kacsingatni kezdett. A MediaGuardian azt is megemlíti, hogy az ügynökség úgy volt kénytelen próbálni tartani a márka pozícióját, hogy közben a Stella Artois név Nagy-Britanniában egyre inkább összefonódott a mértéktelen iváséval.

Magyarországon a Lowe GGK készíti a márka reklámjait – tudtuk meg a Borsodi Sörgyárak illetékesétől –, ez azonban annak dacára, hogy a megbízás globális volt, itthon csak véletlen egybeesés. A Lowe londoni irodája alapvetően a stratégiáért felelt, míg a magyar anyagokat készítő ügynökségről helyi tenderen dönt az InBev hazai leányvállalata, a Borsodi Sörgyár, a legutóbbi pályázaton pedig pont a Lowe GGK nyert. Nemzetközi szinten a Lowe is megtartja az ugyanazon sörgyárhoz tartozó Beck's-megbízást is.

Klasszikusok
A MediaGuardian és a Campaign egyaránt a klasszikussá vált, rövidfilmnek is beillő tévéreklámokból szemezget a döntés kapcsán, amelyek emlékezetessé teszik a 26 évig tartó megbízást. Az első közösen készült film a virágárusról szóló Jacques:



Az emlékezetes darabok közé tartozik az első világháborút megidéző, a legenda szerint a statiszták között kényszerből az ügyfél képviselőit is felvonultató hősös-kocsmás etűd, a Returning heroes:



Szerkesztőségi kedvencünk pedig az ugyancsak világháborús, idegen terület fölött lezuhanó repülőpilótáról szóló Pilot, amelyben egy teljes kocsma próbálja elbújtatni a pórul járt támadót - minden benne van a sör kontinentális gyökereiről anélkül, hogy bárki forrásvizet mutatna, vagy évszámokat dobálna a képernyőre:



A Campaign oldalán még több videót talál.
 

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A HP-nak rendezett videó a képernyőfüggőség helyett az ünnep megélésére buzdít.

What a time to be alive! – mondaná a művelt angol.

Legalábbis a Sainsbury’s karácsonyi reklámja szerint.

A „Klub élmény” második felvonását november 23-án, szombaton rendezik. Közben épülget szépen az Instagramjuk is.

Folytatódik a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi kampánysorozata.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés