hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Lego Movie a világ leghosszabb reklámja

Múlt héten zajlott a Kreatív és a Republic Group közös szervezésében a Multi Screen Advertising nevű konferencia az A38 hajón, ami arról szólt, hogy mit kezdhetnek a reklámozók azzal a helyzettel, hogy ma már nagyon sokan unják, kerülik és blokkolják a reklámokat. A két leggyakoribb fogalom, ami ennek kapcsán elhagyta az előadók száját: a storytelling és a branded content.

hirdetés

Nem véletlenül, hiszen a történetmesélés egyidős az emberiséggel, ma is meghatározza az életünket, így a marketinges, kommunikációs szakma is igyekszik ezt felhasználni. Persze, nem mindegy, hogyan. „Az emberek felét már a több képernyős médiafogyasztás jellemzi, miközben az online megelőzte a tévét a reklámtortából való részesedésben. A klasszikus reklámblokk alatt pedig a néző inkább kimegy a mellékhelyiségbe” – ezekkel a gondolatokkal vezette fel az egész napos előadássorozatot Fabricius Gábor, a Republic Group innovációs igazgatója. Fabricius a multiscreen, azaz több platformon párhuzamosan futó, integrált kampányokban való hitét emelte ki, szerinte ezeknek a részeként kell a vállalatoknak a branded contentet, vagyis márkázott tartalmakat támogatnia és gyártania.

Fabricius után Andrew Canter, egy globális szakmai szervezet, a Branded Content Marketing Association (BCMA) vezetője lépett a színpadra. A Londonból érkező Canter is elmondta – és erről mi is beszámoltunk korábban –, hogy megalakult a szövetség közép-európai ága, melynek a Republic látja el a helyi képviseletét. A brit szakember a márkázott tartalom történetét egészen a John Deer 19. századi márkamagazinjáig vezette vissza, innen jutott el a három évvel ezelőtti The Lego Movie című filmig, amiről egy későbbi előadásban az is elhangzott, hogy ez a történelem egyik legjobb és leghosszabb reklámja.

Az elnevezések és fogalmak kavalkádja végigkísérte a napot. Rusvai Richárd, a CM Sales vezetője olyan tartalmi együttműködésként hivatkozott a branden contentre, ahol a szórakoztatásnak és az edukációnak kéz a kézben kell járnia. Pataky Piroska a Mastercardtól visszatért a storytelling témájához, és arról beszélt, hogy már nem csak a márkák, hanem a célközönségük is szeretne beszállni a történetmesélésbe.

Egy újabb fogalmi keretet hozott be a konferenciára Szabó Dalma, a Heineken Hungária brand menedzsere, aki elmondta, hogy a sörmárka kampányainál kiemelten fontos, hogy a paid (fizetett), az owned (saját), illetve az earned (szerzett) médiamegjelenések közötti egészséges egyensúlyt fenntartsák. Bár utóbbi, a szerzett – mint például a fogyasztók közösségi megosztásai – a legértékesebb, a márkastratégia szerinte nem létezhet az első kettő nélkül.

Boroznaki Gergő, a Crane ügyfélkapcsolati igazgatója az ügynökségek tartalomgyártási láncban betöltött szerepéről beszélt. Úgy véli, ma már szinte mindenki médiává vált, hiszen a folyamatos tartalomgenerálásban és -versenyzésben mindannyian részt veszünk. Bár a márkáknak előnyükre válhat mindez, a körülöttük lévő történeteket azonban irányítaniuk kell, melyben hatékony segítség lehet az interaktív kommunikáció és a fogyasztók bevonása, és értelemszerűen az ügynökségek szakértelmére is szükség van.

Az újdonsült amerikai elnök, Donald Trump nevét ezúttal Bacsa Gábor, a Carat ügyvezető igazgatója dobta be elsőként az esemény hallgatóságának. Egy, az elnökválasztási kampány hátterében tevékenykedő cég, a Cambridge Analytica jelentőségéről beszélt, akik annyi adatot tudnak egyenként az amerikai választókról, ami már messze túllépi a rémisztőség határát. Ez a cég Bacsa elmondása szerint egy olyan adatbázist készített a választási kampányhoz, amelynek segítségével kifejezetten a bizonytalan, ám Trump oldalára állítható választókat célozták meg. Ezzel is azt igyekezett érzékeltetni, hogy milyen komplex kommunikációs célokra használható az adatok megfelelően mély elemzése.

Ahogy említettük, rengeteg szó esett a történetmesélésről, márpedig jelenleg ennek egyik legnépszerűbb formája a videó. A YouTube-os vloggerek véleményvezérnek és példaképnek számítanak az Y és Z generáció körében, épp ezért ideálisak influencer-kampányok megvalósításához. Erről legtöbbet Szabó Gergő, a Special Effects Media ügyvezetője beszélt, aki szerint a titok a formátumban rejlik: az (egy)személyességet, vagy annak a látszatát, és az egész vlogger-jelenséget a reality-tévé egy új fejezetének tartja. Arról is beszélt, hogyan működnek jól a márkák és a youtuberek közötti partnerségek: a sztorimesélést kell támogatni, valamint a lehető legtöbbet rá kell bízni a youtuberre, aki ismeri a saját közönségét, így nekik hitelesen tudja átadni a márka üzenetét.

A letölthető prezentációk a cikk alatti dobozban találhatóak!

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

Fileok

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A 8-12 éves diákok jelentkezését várja a csatorna gyerekműsora.

Átadták a Glamour Women of the Year díjakat. 

A Roland Berger azt vizsgálta, hogy a digitalizáció hogyan segíti a nők karrierjét.

A Viberen gyíkemberes matricacsomag és publikus chat is lesz.

14 főkategóriában várják a pályamunkákat.

hirdetés

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 24.

Micro moments, Google Adwords és Youtube, videotartalom stratégia, mobilhirdetés, attribúciós modellezés

2017. április 6-7. Országos sales meeting azoknak, akik szeretnek értékesíteni, és még jobbak akarnak lenni!

A Kreatív ismét meghirdeti content marketing versenyét, amelyre várja az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait. Nevezési határidő: április 14.

Idén is megrendezzük az FMCG-szektor egyik legmeghatározóbb, kétnapos eseményét. Időpont: 2017.04.27-28.

hirdetés
hirdetés