hirdetés
hirdetés
hirdetés

A legjobb reklámos produkciók 2014-ben

31 díjat adott át a Kreatív a reklámok gyártóinak munkáját díjazó versenyén, az első alkalommal meghirdetett Craft Awardon. A legtöbb helyezést az Opera imázsfilmje gyűjtötte be, és a Tesco is sok díjnak örülhet.

hirdetés

A Craft Awardon a legtöbb helyezést az Opera imázsfilmje gyűjtötte be, a filmhez kötődő munkákkal az Umbrella és maga a megbízó nevezett: négy első helyezést, két másodikat és egy harmadikat szerzett a kampány. A Tesco is sok díjnak örülhet, ők két-két első, második és harmadik helyet szereztek meg, a munkákat a megbízó és több ügynöksége - a Well, a Hammer Advertising és a Carnation - is nevezte.

A Craftra 74 pályázat érkezett, a zsűri 41-et juttatott a döntőbe, a 31 díj pedig a következőképpen oszlik meg: 14 első hely, 10 második hely és 8 harmadik hely. 

A Craft Award 2014 győztesei

Legjobb rendezés

1. helyezett
LuxAir
Alkotó: Sós Bálint Dániel
Pályázó cég: Strawberry Fims 

2. helyezett
Opera imázsfilm
Alkotó: Gács Tamás
Pályázó cég: Umbrella



3. helyezett
Tesco zöldség-gyümölcs film
Alkotó: Kiss Rudolf Péter
Pályázó cég: Well
Társpályázó: Tesco Global Áruházak



Zsozsó-kampány
Alkotó: Kostyál Márk
Pályázó cég: Okego
Társpályázó: The Lab 3



Legjobb operatőri munka

1. helyezett
Opera imázsfilm - Ahol kinyílik a világ
Alkotó: Garai Gábor
Pályázó cég: Umbrella és Magyar Állami Operaház

2. helyezett
Tesco zöldség-gyümölcs film
Alkotó: Gosztola S. Ábris
Pályázó cég: Well
Társpályázó: Tesco Global Áruházak


Legjobb vágói munka

1. helyezett
Tesco zöldség-gyümölcs film
Alkotó: Lehel Olivér
Pályázó cég: Well
Társpályázó: Tesco Global Áruházak

2. helyezett
OTP Junior - Ez a Te utad
Alkotó: Pallag Péter
Pályázó cég: Blind Média


Legjobb 3D animáció

1. helyezett
Nils Frahm - Re
Alkotó: Simon Balázs
Pályázó cég: Umbrella



2. helyezett
Celeb vagyok, ments ki innen! - teaser
Alkotó: Bajkov Valentin
Pályázó cég: RTL Klub



Legjobb fénytechnika

1. helyezett
Az A38-MVM Fényfestés és Fényműhely fénytechnikai megoldásai
Alkotó: Kiégők vizuális műhely alkotói
Pályázó cég: Zászlóshajó
Társpályázó: Kiizzók




Legjobb maszk/make up

1. helyezett
Opera imázsfilm
Alkotó: Pohárnok Iván
Pályázó cég: Umbrella

Legjobb jelmez

1. helyezett
Opera imázsfilm
Alkotó: Tóth Ali, Virág Anikó
Pályázó cég: Umbrella


UX design

1. helyezett
Én kicsi Tescóm - mobil alkalmazás
Pályázó cég: Tesco Global Áruházak
Társpályázó: Carnation



Legjobb VFX

1. helyezett
The Carbonfools: Easter Song
Alkotó: Emil Goodman
Pályázó cég: Umbrella



2. helyezett
Hayah - International Film Festival
Alkotó: Kostil Danila
Pályázó cég: Umbrella

3. helyezett
Celeb vagyok, ments ki innen! - teaser
Alkotó: Bajkov Valentin
Pályázó cég: RTL Klub

Opera imázsfilm
Alkotó: Záhonyi Andor
Pályázó cég: Umbrella
 

Legjobb animáció 


1. helyezett
Az A38 hajó televíziós sorozatainak főcímei
Alkotó: Huszár Dániel
Pályázó cég: A38



2. helyezett
Docler Music animáció
Alkotó: Mendrei Miklós, Dell'Edera Dávid, Fritz Zoltán, Kiss Virág, Szekeres Laci
Pályázó cég: Umbrella

Docler Music - Animation from Umbrella on Vimeo.

3. helyezett
Jusoor - Superhero
Alkotó: Csáki Laci
Pályázó cég: Umbrella



Legjobb sound design 

1. helyezett
Ahol kinyílik a világ
Alkotó: Gulya Róbert, Ókovács Szilveszter
Pályázó cég: Magyar Állami Operaház

2. helyezett
Tesco zöldség-gyümölcs film
Alkotó: Pejkó Balázs, Fodor Máriusz
Pályázó cég: Well
Társpályázó: Tesco Global Áruházak

Legjobb látvány (art direkció, díszlet, berendezés)

1. helyezett
Round Round Song
Alkotó: Ivan Trivino Martinez
Pályázó cég: Umbrella

2. helyezett
Opera imázsfilm - Ahol kinyílik a világ
Alkotó: Ókovács Szilveszter, Turkovics Monika, Végh Endre, Fekete Zoltán, Gács Tamás, Kostil Danila, Peter Sparrow, Garai Gábor, Gulya Róbert,  Tóth Ali, Virág Anikó, Keresztes Felícián
Pályázó cég: Magyar Állami Operaház, Umbrella

The Carbonfools: Easter Song
Alkotó: Emil Goodman, Szabó Dániel
Pályázó cég: Umbrella

3. helyezett
Nils Frahm - Re
Alkotó: Simon Balázs
Pályázó cég: Umbrella

Tesco Jubileumi Rubik film
Alkotó: Kátai Gergő, Kiss Rudolf Péter, Szoboszlay Péter, Pataki Tamás, Erkel Katalin, Füleki Bettina
Pályázó cég: Hammer Advertisting



Legjobb fotóhasználat

1. helyezett
The Flip Look Book
Alkotó: Samaras Daphne
Pályázó cég: Umbrella

THE FLIP_LOOK_BOOK PROJECT from daphne samaras on Vimeo.

Legjobb grafika

1. helyezett
Zeneakadémia Egyestés műsorfüzetek
Alkotó: Kovács Lehel
Pályázó cég: Allison Advertising

További képekért kattintson!

2. helyezett
VIVA Chartlist Animáció
Alkotó: Mendrei Miklós, Piroska Gergely
Pályázó cég: Umbrella 

VIVA Chartlist - Animation from Umbrella on Vimeo.

 

Mi a helyzet az utómunkacégek piacán? Összefoglaló a workshopról!

Az idén először meghirdetett Craft Award verseny díjkiosztója előtt a Kreatív és a Magyar Filmutómunka Egyesülés (MAFU), az Adstream támogatásával egy workshopot rendezett az hazai utómunka helyzetéről, a piac legfontosabb kihívásairól és a fejlődési lehetőségekről.

A MAFU-s beszélgetés előtt a Adstream szolgáltatását mutatta be Kuripla Anita, az ausztrál gyökerű cég hazai vezetője. Ahogy egy korábbi cikkünkben megírtuk az Adstream a megbízók, az ügynökségek, az utómunkacégek és a média között szállítja és tárolja a reklámokat. Az előadásból megtudhattuk, hogy jelenleg a piac 80-90 százaléka megállapodott már az Adstreammel.

Az előadást követő beszélgetésben a MAFU tagjai vettek részt: Varga Iván (Budapest Animation), Erdélyi Róbert (Gyár), Nagy Miklós (Melon), Kázmér Miklós (Umbrella), Erdész Róbert (Solaris), Tóth Csaba (MAFU).

Az első kérdéskör a piac méretére vonatkozott. A szereplők nagyjából egyetértettek abban, hogy jelenleg nagyjábókl egy-két milliárd forint mozog az utómunkapiacon, amelyen 10-12 bagyobb cég osztozik. A megbízások nagyobb része hazai megrendelőktől jön, de van akiknél akár 30-40 százalék a külföldi munkák aránya.

A beszélgetésben részt vevő cégek szerint a hazai megbízások mennyisége vélhetően nem fog nőni és az sem valószínű, hogy lényegesen több szervízmunkát végezzenek a hazai cégek külföldre. Egy németországi utómunkacég eleve jóval magasabb árakon dolgozik, a nagyobb bevételből könnyebben kigazdálkodja azokat a fejlesztési költségeket, amelyek elengedhetetlenek a minőségi munkához. Az utómunkacégek képviselői szerint a piac konszolidálódni fog, kevesebben tudnak majd megélni ebből a munkából.

A beszélgetés ezután a kicsi, minimális költségekkel működő garázscégek és a nagyok közötti versenyről szólt. A résztvevők szerint az egyik nagy probléma jelenleg, hogy a nem legális szoftvereket használó, sokszor kicsi vagy semmilyen adóterheket nem vállaló néhányfős cégek az utóbbi öt-hat évben szép fokozatosan leverték az árakat. Hiába derült ki sokszor, hogy a beígért szolgáltatást nem tudták az elvárt minőségben szállítani, és a megbízó később visszatért a megbízható nagy utómunkacégekhez, az ügyfelek hozzászoktak a nyomott árszinthez, ahhoz állították be a költségeiket.

A résztvevők szerint a nagy cégek azért drágábbak, mert legális szoftverekkel dolgoznak, adót fizetnek és fix színvonalú szolgáltatást nyújtanak, és határidőre elkészülnek, ezt egy bizonytalanabb hátterű szolgáltatótól nem lehet elvárni.

Az utómunkapiac másik problémája a szakemberhiány. A beszélgetés szerint a hazai cégek csak nehezen vagy sehogy nem tudnak kigazdálkodni versenyképes fizetést a legtehetségesebb embereknek, ezért aki teheti külföldön dolgozik. Ezt néhányan úgy próbálják ellensúlyozni, hogy a munkatársaiknak jobb munkakörnyezetet és izgalmas, az önkifejezést jobban megengedő feladatot adnak. Ha valakinek lehetősége van saját filmes ötleteit is megvalósítani a céges kereteken belül, akkor kisebb eséllyel áll fel, nagyobb kedvvel végzi a monotonabb munkákat - hangzott el egy lehetséges megoldás.

A beszélgetés végén abban is egyetértettek a résztvevők, hogy az utómunkastúdiók nem artikulálták jól eddig saját érdekeiket, az elmúlt években nem kommunikáltak eléggé. A MAFU tervei szerint ebben is lesz fejlődés, többet fognak egyeztetni az iparág más szervezeteivel, a Magyar Reklámszövetséggel például már elindult egy közeledési folyamat. Tóth Csaba szerint a legfontosabb cél 2015-ben, a MAFU márka megerősítése és a fenetebb vázolt kommunikációs hiányosságok megszűntetése.

 

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Seregi György kereskedelmi vezetői pozícióba érkezik.

Az együttműködés 2020-ra szól, és az állásportál online marketingtevékenységének több területére is kiterjed.

A Girls Girls Girls Magazine közel háromperces szpotja nemtől függetlenül mindenki számára érthető.

Regisztráció után a kedvenc szerzőik cikkeit kapjuk a legolvasottabb hírek után.

Az utolsó hozzávaló elveszi az ember étvágyát az egyébként nagyon guszta ételektől.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés