hirdetés
hirdetés
hirdetés

A legjobb reklámos produkciók 2014-ben

31 díjat adott át a Kreatív a reklámok gyártóinak munkáját díjazó versenyén, az első alkalommal meghirdetett Craft Awardon. A legtöbb helyezést az Opera imázsfilmje gyűjtötte be, és a Tesco is sok díjnak örülhet.

hirdetés

A Craft Awardon a legtöbb helyezést az Opera imázsfilmje gyűjtötte be, a filmhez kötődő munkákkal az Umbrella és maga a megbízó nevezett: négy első helyezést, két másodikat és egy harmadikat szerzett a kampány. A Tesco is sok díjnak örülhet, ők két-két első, második és harmadik helyet szereztek meg, a munkákat a megbízó és több ügynöksége - a Well, a Hammer Advertising és a Carnation - is nevezte.

A Craftra 74 pályázat érkezett, a zsűri 41-et juttatott a döntőbe, a 31 díj pedig a következőképpen oszlik meg: 14 első hely, 10 második hely és 8 harmadik hely. 

A Craft Award 2014 győztesei

Legjobb rendezés

1. helyezett
LuxAir
Alkotó: Sós Bálint Dániel
Pályázó cég: Strawberry Fims 

2. helyezett
Opera imázsfilm
Alkotó: Gács Tamás
Pályázó cég: Umbrella



3. helyezett
Tesco zöldség-gyümölcs film
Alkotó: Kiss Rudolf Péter
Pályázó cég: Well
Társpályázó: Tesco Global Áruházak



Zsozsó-kampány
Alkotó: Kostyál Márk
Pályázó cég: Okego
Társpályázó: The Lab 3



Legjobb operatőri munka

1. helyezett
Opera imázsfilm - Ahol kinyílik a világ
Alkotó: Garai Gábor
Pályázó cég: Umbrella és Magyar Állami Operaház

2. helyezett
Tesco zöldség-gyümölcs film
Alkotó: Gosztola S. Ábris
Pályázó cég: Well
Társpályázó: Tesco Global Áruházak


Legjobb vágói munka

1. helyezett
Tesco zöldség-gyümölcs film
Alkotó: Lehel Olivér
Pályázó cég: Well
Társpályázó: Tesco Global Áruházak

2. helyezett
OTP Junior - Ez a Te utad
Alkotó: Pallag Péter
Pályázó cég: Blind Média


Legjobb 3D animáció

1. helyezett
Nils Frahm - Re
Alkotó: Simon Balázs
Pályázó cég: Umbrella



2. helyezett
Celeb vagyok, ments ki innen! - teaser
Alkotó: Bajkov Valentin
Pályázó cég: RTL Klub



Legjobb fénytechnika

1. helyezett
Az A38-MVM Fényfestés és Fényműhely fénytechnikai megoldásai
Alkotó: Kiégők vizuális műhely alkotói
Pályázó cég: Zászlóshajó
Társpályázó: Kiizzók




Legjobb maszk/make up

1. helyezett
Opera imázsfilm
Alkotó: Pohárnok Iván
Pályázó cég: Umbrella

Legjobb jelmez

1. helyezett
Opera imázsfilm
Alkotó: Tóth Ali, Virág Anikó
Pályázó cég: Umbrella


UX design

1. helyezett
Én kicsi Tescóm - mobil alkalmazás
Pályázó cég: Tesco Global Áruházak
Társpályázó: Carnation



Legjobb VFX

1. helyezett
The Carbonfools: Easter Song
Alkotó: Emil Goodman
Pályázó cég: Umbrella



2. helyezett
Hayah - International Film Festival
Alkotó: Kostil Danila
Pályázó cég: Umbrella

3. helyezett
Celeb vagyok, ments ki innen! - teaser
Alkotó: Bajkov Valentin
Pályázó cég: RTL Klub

Opera imázsfilm
Alkotó: Záhonyi Andor
Pályázó cég: Umbrella
 

Legjobb animáció 


1. helyezett
Az A38 hajó televíziós sorozatainak főcímei
Alkotó: Huszár Dániel
Pályázó cég: A38



2. helyezett
Docler Music animáció
Alkotó: Mendrei Miklós, Dell'Edera Dávid, Fritz Zoltán, Kiss Virág, Szekeres Laci
Pályázó cég: Umbrella

Docler Music - Animation from Umbrella on Vimeo.

3. helyezett
Jusoor - Superhero
Alkotó: Csáki Laci
Pályázó cég: Umbrella



Legjobb sound design 

1. helyezett
Ahol kinyílik a világ
Alkotó: Gulya Róbert, Ókovács Szilveszter
Pályázó cég: Magyar Állami Operaház

2. helyezett
Tesco zöldség-gyümölcs film
Alkotó: Pejkó Balázs, Fodor Máriusz
Pályázó cég: Well
Társpályázó: Tesco Global Áruházak

Legjobb látvány (art direkció, díszlet, berendezés)

1. helyezett
Round Round Song
Alkotó: Ivan Trivino Martinez
Pályázó cég: Umbrella

2. helyezett
Opera imázsfilm - Ahol kinyílik a világ
Alkotó: Ókovács Szilveszter, Turkovics Monika, Végh Endre, Fekete Zoltán, Gács Tamás, Kostil Danila, Peter Sparrow, Garai Gábor, Gulya Róbert,  Tóth Ali, Virág Anikó, Keresztes Felícián
Pályázó cég: Magyar Állami Operaház, Umbrella

The Carbonfools: Easter Song
Alkotó: Emil Goodman, Szabó Dániel
Pályázó cég: Umbrella

3. helyezett
Nils Frahm - Re
Alkotó: Simon Balázs
Pályázó cég: Umbrella

Tesco Jubileumi Rubik film
Alkotó: Kátai Gergő, Kiss Rudolf Péter, Szoboszlay Péter, Pataki Tamás, Erkel Katalin, Füleki Bettina
Pályázó cég: Hammer Advertisting



Legjobb fotóhasználat

1. helyezett
The Flip Look Book
Alkotó: Samaras Daphne
Pályázó cég: Umbrella

THE FLIP_LOOK_BOOK PROJECT from daphne samaras on Vimeo.

Legjobb grafika

1. helyezett
Zeneakadémia Egyestés műsorfüzetek
Alkotó: Kovács Lehel
Pályázó cég: Allison Advertising

További képekért kattintson!

2. helyezett
VIVA Chartlist Animáció
Alkotó: Mendrei Miklós, Piroska Gergely
Pályázó cég: Umbrella 

VIVA Chartlist - Animation from Umbrella on Vimeo.

 

Mi a helyzet az utómunkacégek piacán? Összefoglaló a workshopról!

Az idén először meghirdetett Craft Award verseny díjkiosztója előtt a Kreatív és a Magyar Filmutómunka Egyesülés (MAFU), az Adstream támogatásával egy workshopot rendezett az hazai utómunka helyzetéről, a piac legfontosabb kihívásairól és a fejlődési lehetőségekről.

A MAFU-s beszélgetés előtt a Adstream szolgáltatását mutatta be Kuripla Anita, az ausztrál gyökerű cég hazai vezetője. Ahogy egy korábbi cikkünkben megírtuk az Adstream a megbízók, az ügynökségek, az utómunkacégek és a média között szállítja és tárolja a reklámokat. Az előadásból megtudhattuk, hogy jelenleg a piac 80-90 százaléka megállapodott már az Adstreammel.

Az előadást követő beszélgetésben a MAFU tagjai vettek részt: Varga Iván (Budapest Animation), Erdélyi Róbert (Gyár), Nagy Miklós (Melon), Kázmér Miklós (Umbrella), Erdész Róbert (Solaris), Tóth Csaba (MAFU).

Az első kérdéskör a piac méretére vonatkozott. A szereplők nagyjából egyetértettek abban, hogy jelenleg nagyjábókl egy-két milliárd forint mozog az utómunkapiacon, amelyen 10-12 bagyobb cég osztozik. A megbízások nagyobb része hazai megrendelőktől jön, de van akiknél akár 30-40 százalék a külföldi munkák aránya.

A beszélgetésben részt vevő cégek szerint a hazai megbízások mennyisége vélhetően nem fog nőni és az sem valószínű, hogy lényegesen több szervízmunkát végezzenek a hazai cégek külföldre. Egy németországi utómunkacég eleve jóval magasabb árakon dolgozik, a nagyobb bevételből könnyebben kigazdálkodja azokat a fejlesztési költségeket, amelyek elengedhetetlenek a minőségi munkához. Az utómunkacégek képviselői szerint a piac konszolidálódni fog, kevesebben tudnak majd megélni ebből a munkából.

A beszélgetés ezután a kicsi, minimális költségekkel működő garázscégek és a nagyok közötti versenyről szólt. A résztvevők szerint az egyik nagy probléma jelenleg, hogy a nem legális szoftvereket használó, sokszor kicsi vagy semmilyen adóterheket nem vállaló néhányfős cégek az utóbbi öt-hat évben szép fokozatosan leverték az árakat. Hiába derült ki sokszor, hogy a beígért szolgáltatást nem tudták az elvárt minőségben szállítani, és a megbízó később visszatért a megbízható nagy utómunkacégekhez, az ügyfelek hozzászoktak a nyomott árszinthez, ahhoz állították be a költségeiket.

A résztvevők szerint a nagy cégek azért drágábbak, mert legális szoftverekkel dolgoznak, adót fizetnek és fix színvonalú szolgáltatást nyújtanak, és határidőre elkészülnek, ezt egy bizonytalanabb hátterű szolgáltatótól nem lehet elvárni.

Az utómunkapiac másik problémája a szakemberhiány. A beszélgetés szerint a hazai cégek csak nehezen vagy sehogy nem tudnak kigazdálkodni versenyképes fizetést a legtehetségesebb embereknek, ezért aki teheti külföldön dolgozik. Ezt néhányan úgy próbálják ellensúlyozni, hogy a munkatársaiknak jobb munkakörnyezetet és izgalmas, az önkifejezést jobban megengedő feladatot adnak. Ha valakinek lehetősége van saját filmes ötleteit is megvalósítani a céges kereteken belül, akkor kisebb eséllyel áll fel, nagyobb kedvvel végzi a monotonabb munkákat - hangzott el egy lehetséges megoldás.

A beszélgetés végén abban is egyetértettek a résztvevők, hogy az utómunkastúdiók nem artikulálták jól eddig saját érdekeiket, az elmúlt években nem kommunikáltak eléggé. A MAFU tervei szerint ebben is lesz fejlődés, többet fognak egyeztetni az iparág más szervezeteivel, a Magyar Reklámszövetséggel például már elindult egy közeledési folyamat. Tóth Csaba szerint a legfontosabb cél 2015-ben, a MAFU márka megerősítése és a fenetebb vázolt kommunikációs hiányosságok megszűntetése.

 

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Új betűtípust kapott az operációs rendszer, aminek a következő verziója már nem édességről kapja a nevét.

Egy cipősdobozba sűrítette az ikonikus pillanatokat a márka új reklámfilmje.

Célzott ajánlók segítik a könnyebb tájékozódást a megújult oldalon.

Az önirónián és mémeken szocializálódott Instagram generációt célozza a meki új kampánya.

A cég végre megerősítette a pletykákat: tényleg lesz külön „hírek” szekció az appban, és azt valódi újságírók töltik majd meg.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés