hirdetés
hirdetés
hirdetés

A láncfűrész feljött 2017-ben

Nem finnyáskodott a magyar: az „ingyen elvihető" volt a Jófogás leggyakoribb keresőszava 2017-ben. További érdekes adatok a folytatásban.

hirdetés

A Jófogás egy-egy 200-as listán szedte össze 2017 és 2016 leggyakoribb keresési szavait, pontosabban a saját oldalának leggyakoribb keresési szavait. A Jófogás Magyarország legnagyobb apróhirdetési oldala, 2016-ban például összeolvadt a Használtautóval. A mostani listák is az apróhirdetési keresőszavakból álltak össze, az állás, ingatlan, autó és szolgáltatásokkal kapcsolatos keresőszavakat nem tartalmazzák.

Ha például a kutyák érdekelnek minket, a francia bulldog volt az oldalon a legkeresettebb, több mint százhetvenezerszer kerestek rá, ezután jött a németjuhász, a tacskó, a yorki, a csivava, a mopsz, és csak ezek után a golden retriever, illetve a vizsla. Tavalyelőtt amúgy másfélszer annyian kerestek a francia bulldogra, és akkor is ez volt a legnépszerűbb kutyafajta. Kiderül továbbá, hogy Nike veri az Adidast, olyannyira, hogy az Adidas idén már be se került a 200 legnépszerűbb keresőszóba, igaz, a Nike is 185-ik. Szóval valójában nem is veri egyik se olyan nagyon a másikat.

De nézzük a láncfűrészt. 2016-ban a tizenharmadik legkeresettebb szó volt az oldalon 240917 kereséssel, tavaly viszont a tizedik helyre jött fel 246881 kereséssel. Az élboly alig változott. 2016-ban a Simson volt a legkeresettebb szó (623308), rögtön utána az MTZ (586757), tavaly azonban a Simson harmadik lett (450189), az MTZ viszont a második (546852). Azaz a traktor lenyomta a motort.

A 2017-es évet az egy évvel korábban a harmadik helyezett, „ingyen elvihető" nyerte, és lett a "nevető harmadik". 2017-ben 712936-an kerestek rá, egy évvel korábban 559211-en.

Egyszerre izgalmas és agyzsibbasztó böngészni a kétszázas listákat (amit nem tettek ki nyilvánosan, csak mi kértük el), a satu és a Videoton például látványosan feljött tavalyhoz képest, ám nagyságrendileg ugyanannyian kerestek rájuk, ugyanakkor a ló népszerűsége harmadával visszaesett a Jófogáson. Az IKEA is visszaesett némileg, de ez a helyezését nem befolyásolta (17-15). Az első huszat megmutatjuk mindkét évből. Az egyértelműen kiderül, hogy a használt munkagépek lelőhelye elsősorban az oldal.

2017 leggyakoribb apróhirdetési keresőszavai a Jófogáson:

1. ingyen elvihető (712936)
2. mtz (546852)
3. simson (450189)
4. traktor (335464)
5. stihl (322710)
6. kistraktor (306460)
7. eszterga (266694)
8. utánfutó (251691)
9. láncfűrész (246881)
10. konyhabútor (218608)
11. kerékpár (208096)
12. hangfal (199936)
13. kanapé (187368)
14. husqvarna (187259)
15. ikea (182700)
16. korcsolya (181749)
17. makita (179595)
18. kompresszor (177291)
19. tüzifa (173412)
20. francia bulldog (170725)

És hogyan viszonyult mindez az egy évvel korábbiakhoz? Így:

1. simson (623308)
2. mtz (586757)
3. ingyen elvihető (559211)
4. traktor (379507)
5. stihl (354583)
6. kistraktor (326318)
7. utánfutó (280504)
8. ház (262034)
9. kerékpár (261905)
10. francia bulldog (247403)
11. lakás (245078)
12. láncfűrész (240917)
13. kanapé (238076)
14. konyhabútor (237682)
15. eszterga (237189)
16. hangfal (236508)
17. ikea (233586)
18. laptop (229184)
19. bmw (222891)
20. iphone 5s (218535)

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Visszaszorulóban vannak a likeblogok, de több illegális filmletöltő oldal is a legnépszerűbbek között.

Október 20-tól 100 napon át egy-egy híresség  szaval Ady-verseket.

Pető Pétert a független sajtó kategóriában jelölte a Reporters Without Borders.

Vincze Orsolya Eszter vezeti.

A Magyarországon is forgatott AMC-sorozatot a Content Innovation Awardson ismerték el.

hirdetés

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 31.

A novemberi FinTechRadar konferencián bankok, startupok, vállalatok és állami szereplők osztják meg tapasztalataikat és mondják el véleményüket a magyar fintech legaktuálisabb kérdéseiről, és közben bemutatjuk azokat a területeket, ahol a fintechnek még nagy lehetőségei vannak.

2018. november 15. Az Employer Branding alapszabályai konferencia

A Kreatív magazin ismét megrendezi a Nagy Kreatív Napot! Még nagyobb, még kreatívabb: itt a helye minden reklámosnak, kommunikációs szakembernek, marketinggel és PR-rel foglalkozó ügyféloldali megbízónak! Save the date: 11.27.

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 4.

hirdetés
hirdetés