hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiszavaz a fókuszcsoport

A külföldi Magyarország-arculat lesz a belföldi

Itthon is bevezeti a Magyar Turizmus az év elején a külföldi hirdetésekben év eleje óta használt, épületek közé helyezett óriásemberekkel operáló arculatot, miután a 2009-es belföldi kreatívkoncepcióra kiírt tender összes esélyes munkája elvérzett a fókuszcsoport előtt.
hirdetés

Még szeptemberben zajlott az a tender, amelyen a Magyar Turizmus Zrt. a következő tematikus turisztikai év, A Kulturális Turizmus Éve 2009 arculatát választotta volna ki. A pályázatra hat ügynökséget hívtak meg, de az első kör után továbbjutásra érdemesnek ítélt munkák egyike sem aratott sikert a fókuszcsoport előtt, így a tendert eredménytelennek nyilvánították – tudta meg a Kreatív Online.

„Egyik kreatívötlet sem bizonyult átütőnek” – fogalmazott kérdésünkre Szűcs Balázs, az MT marketingigazgatója. A megbízásért a Kreatív Online értesülései szerint a Café Interactive, a Clair and Curtis, a Gestalt Team, az Ogilvy, a Raygun és a Remind indult, többen több pályamunkát is beadtak.

A készhez nyúlnak
Az MT a tender sikertelensége után úgy döntött, a külföldön az év elején bevezetett arculatból kiindulva dolgoztatnak ki egy belföldön alkalmazható Kulturális Turizmus Éve arculatot. A külföldi anyagokon a többi képi elemhez képest óriásira nagyított embereket illesztettek a tájakba és városokba, Szűcs Balázs szerint a belföldi kreatívok is ezt viszik majd tovább. Az első elkészült – egyelőre nem nyilvános – anyagokon szintén végeztek kvantitatív tesztelést, amelyet "nagyon pozitívan" fogadott a fókuszcsoport.

A tervek szerint a Kulturális Turizmus Évének kommunikációja öt fő területre – a kulturális rendezvényekre és fesztiválokra, a városokra és épületekre, a borra és gasztronómiára, az élő néphagyományokra és a kortárs kultúrára – összpontosít majd.

Az arculat elkészítésére azt az Artificial Groupot kérték fel, amely a külföldi anyagokat is készítette a Well márkastratégiája alapján. Az MT-nek erre azért van módja, mert a megbízás értéke a közbeszerzési értékhatár alatt marad – az eredménytelen tender sem közbeszerzési eljárás keretében zajlott. A médiavásárlást az MT korábban kiválasztott médiaügynöksége, a Mediacom végezheti.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Hozzászólások (2 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Talán érteni kéne a szakmához kedves MT marketingtanács, és a kutatást a döntés előkészítésére és nem kiváltására használni. Azért toljátok haza azt a talicska
pénzt a hó végén hogy DÖNTSETEK, nem azért hogy bejárjatok projektet menedzselni. Ha tényleg az lesz a kampány, ami illusztrációként a cikkben szerepel, javaslom
legközelebb ne kérdéseket tegyetek fel a csoportnak, hanem adjatok nekik egy ceruzát és egy fehér lapot. Ugyanaz lesz az eredmény mínusz néhány kidobott millió az
ügynökségnek. Eh.
#
Most akkor kvantitatív kutatás volt vagy fókuszcsoport? Ha ez utóbbi, akkor elég megdöbbentő, hogy kvalitatív alapján hoznak ilyen döntést - mert bár a többi munkát
nem láttuk, de ez elég gagyinak tűnik, a pályázók között meg azért van 1-2 olyan név, ami garancia a kreatív munkára...
hirdetés

A mai mutatványszám után január 13-tól indul a napi terjesztés.

Ezt mondta Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója az Indexnek adott podcast-interjújában.

Rajtuk kívül az Eletforma.hu női portál is a sales house-hoz került január 1-jével.

A felek azonban keresik az üzleti együttműködés további lehetőségeit.

Kirády Attila, eddigi kreatív igazgató pozíciója megszűnik, de marad a cégnél.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés