hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiszavaz a fókuszcsoport

A külföldi Magyarország-arculat lesz a belföldi

Itthon is bevezeti a Magyar Turizmus az év elején a külföldi hirdetésekben év eleje óta használt, épületek közé helyezett óriásemberekkel operáló arculatot, miután a 2009-es belföldi kreatívkoncepcióra kiírt tender összes esélyes munkája elvérzett a fókuszcsoport előtt.
hirdetés

Még szeptemberben zajlott az a tender, amelyen a Magyar Turizmus Zrt. a következő tematikus turisztikai év, A Kulturális Turizmus Éve 2009 arculatát választotta volna ki. A pályázatra hat ügynökséget hívtak meg, de az első kör után továbbjutásra érdemesnek ítélt munkák egyike sem aratott sikert a fókuszcsoport előtt, így a tendert eredménytelennek nyilvánították – tudta meg a Kreatív Online.

„Egyik kreatívötlet sem bizonyult átütőnek” – fogalmazott kérdésünkre Szűcs Balázs, az MT marketingigazgatója. A megbízásért a Kreatív Online értesülései szerint a Café Interactive, a Clair and Curtis, a Gestalt Team, az Ogilvy, a Raygun és a Remind indult, többen több pályamunkát is beadtak.

A készhez nyúlnak
Az MT a tender sikertelensége után úgy döntött, a külföldön az év elején bevezetett arculatból kiindulva dolgoztatnak ki egy belföldön alkalmazható Kulturális Turizmus Éve arculatot. A külföldi anyagokon a többi képi elemhez képest óriásira nagyított embereket illesztettek a tájakba és városokba, Szűcs Balázs szerint a belföldi kreatívok is ezt viszik majd tovább. Az első elkészült – egyelőre nem nyilvános – anyagokon szintén végeztek kvantitatív tesztelést, amelyet "nagyon pozitívan" fogadott a fókuszcsoport.

A tervek szerint a Kulturális Turizmus Évének kommunikációja öt fő területre – a kulturális rendezvényekre és fesztiválokra, a városokra és épületekre, a borra és gasztronómiára, az élő néphagyományokra és a kortárs kultúrára – összpontosít majd.

Az arculat elkészítésére azt az Artificial Groupot kérték fel, amely a külföldi anyagokat is készítette a Well márkastratégiája alapján. Az MT-nek erre azért van módja, mert a megbízás értéke a közbeszerzési értékhatár alatt marad – az eredménytelen tender sem közbeszerzési eljárás keretében zajlott. A médiavásárlást az MT korábban kiválasztott médiaügynöksége, a Mediacom végezheti.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Hozzászólások (2 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Talán érteni kéne a szakmához kedves MT marketingtanács, és a kutatást a döntés előkészítésére és nem kiváltására használni. Azért toljátok haza azt a talicska
pénzt a hó végén hogy DÖNTSETEK, nem azért hogy bejárjatok projektet menedzselni. Ha tényleg az lesz a kampány, ami illusztrációként a cikkben szerepel, javaslom
legközelebb ne kérdéseket tegyetek fel a csoportnak, hanem adjatok nekik egy ceruzát és egy fehér lapot. Ugyanaz lesz az eredmény mínusz néhány kidobott millió az
ügynökségnek. Eh.
#
Most akkor kvantitatív kutatás volt vagy fókuszcsoport? Ha ez utóbbi, akkor elég megdöbbentő, hogy kvalitatív alapján hoznak ilyen döntést - mert bár a többi munkát
nem láttuk, de ez elég gagyinak tűnik, a pályázók között meg azért van 1-2 olyan név, ami garancia a kreatív munkára...
hirdetés

A Peugeot új, elektromos e-208 modelljéhez ötletes kültéri reklámot készített a francia BETC és a Clear Channel közterületi reklámcég.

A Café PR két elismerést húzott be, az LA Communications egyet.

A Republic Group feladata a márkapozicionálás és az online kommunikációs stratégia kialakítása lesz.

A Motor1.com és a Motorsport.com értékesítése került hozzájuk 2020. január 1-jétől.

A Nike Germany szerint a sportolók nem csak magukért, hanem a társadalom egészéért küzdenek.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés