hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiszavaz a fókuszcsoport

A külföldi Magyarország-arculat lesz a belföldi

Itthon is bevezeti a Magyar Turizmus az év elején a külföldi hirdetésekben év eleje óta használt, épületek közé helyezett óriásemberekkel operáló arculatot, miután a 2009-es belföldi kreatívkoncepcióra kiírt tender összes esélyes munkája elvérzett a fókuszcsoport előtt.
hirdetés

Még szeptemberben zajlott az a tender, amelyen a Magyar Turizmus Zrt. a következő tematikus turisztikai év, A Kulturális Turizmus Éve 2009 arculatát választotta volna ki. A pályázatra hat ügynökséget hívtak meg, de az első kör után továbbjutásra érdemesnek ítélt munkák egyike sem aratott sikert a fókuszcsoport előtt, így a tendert eredménytelennek nyilvánították – tudta meg a Kreatív Online.

„Egyik kreatívötlet sem bizonyult átütőnek” – fogalmazott kérdésünkre Szűcs Balázs, az MT marketingigazgatója. A megbízásért a Kreatív Online értesülései szerint a Café Interactive, a Clair and Curtis, a Gestalt Team, az Ogilvy, a Raygun és a Remind indult, többen több pályamunkát is beadtak.

A készhez nyúlnak
Az MT a tender sikertelensége után úgy döntött, a külföldön az év elején bevezetett arculatból kiindulva dolgoztatnak ki egy belföldön alkalmazható Kulturális Turizmus Éve arculatot. A külföldi anyagokon a többi képi elemhez képest óriásira nagyított embereket illesztettek a tájakba és városokba, Szűcs Balázs szerint a belföldi kreatívok is ezt viszik majd tovább. Az első elkészült – egyelőre nem nyilvános – anyagokon szintén végeztek kvantitatív tesztelést, amelyet "nagyon pozitívan" fogadott a fókuszcsoport.

A tervek szerint a Kulturális Turizmus Évének kommunikációja öt fő területre – a kulturális rendezvényekre és fesztiválokra, a városokra és épületekre, a borra és gasztronómiára, az élő néphagyományokra és a kortárs kultúrára – összpontosít majd.

Az arculat elkészítésére azt az Artificial Groupot kérték fel, amely a külföldi anyagokat is készítette a Well márkastratégiája alapján. Az MT-nek erre azért van módja, mert a megbízás értéke a közbeszerzési értékhatár alatt marad – az eredménytelen tender sem közbeszerzési eljárás keretében zajlott. A médiavásárlást az MT korábban kiválasztott médiaügynöksége, a Mediacom végezheti.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Hozzászólások (2 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Talán érteni kéne a szakmához kedves MT marketingtanács, és a kutatást a döntés előkészítésére és nem kiváltására használni. Azért toljátok haza azt a talicska
pénzt a hó végén hogy DÖNTSETEK, nem azért hogy bejárjatok projektet menedzselni. Ha tényleg az lesz a kampány, ami illusztrációként a cikkben szerepel, javaslom
legközelebb ne kérdéseket tegyetek fel a csoportnak, hanem adjatok nekik egy ceruzát és egy fehér lapot. Ugyanaz lesz az eredmény mínusz néhány kidobott millió az
ügynökségnek. Eh.
#
Most akkor kvantitatív kutatás volt vagy fókuszcsoport? Ha ez utóbbi, akkor elég megdöbbentő, hogy kvalitatív alapján hoznak ilyen döntést - mert bár a többi munkát
nem láttuk, de ez elég gagyinak tűnik, a pályázók között meg azért van 1-2 olyan név, ami garancia a kreatív munkára...
hirdetés
hirdetés

Tisztességtelen módon reklámozták a Black Friday-es akciókat. 

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) ötödik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot az idei év elején. 

Az EY nemzetközi felmérése szerint a fogyasztók szorongása a korlátozások feloldása után is megmaradt.

A cél az új szlogen bevezetése, a hazai gyártás, illetve a márka és Szikszó város kapcsolatának tudatosítása.

De Bayer Zsolt fröcsögését és a Híradó sajátos szerkesztési gyakorlatát már nem büntette a Médiatanács.

DIGITALIZÁLVA – ÚJ MEGOLDÁSOK SAVE THE DATE 07.23. 14:00

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés