hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiszavaz a fókuszcsoport

A külföldi Magyarország-arculat lesz a belföldi

Itthon is bevezeti a Magyar Turizmus az év elején a külföldi hirdetésekben év eleje óta használt, épületek közé helyezett óriásemberekkel operáló arculatot, miután a 2009-es belföldi kreatívkoncepcióra kiírt tender összes esélyes munkája elvérzett a fókuszcsoport előtt.
hirdetés

Még szeptemberben zajlott az a tender, amelyen a Magyar Turizmus Zrt. a következő tematikus turisztikai év, A Kulturális Turizmus Éve 2009 arculatát választotta volna ki. A pályázatra hat ügynökséget hívtak meg, de az első kör után továbbjutásra érdemesnek ítélt munkák egyike sem aratott sikert a fókuszcsoport előtt, így a tendert eredménytelennek nyilvánították – tudta meg a Kreatív Online.

„Egyik kreatívötlet sem bizonyult átütőnek” – fogalmazott kérdésünkre Szűcs Balázs, az MT marketingigazgatója. A megbízásért a Kreatív Online értesülései szerint a Café Interactive, a Clair and Curtis, a Gestalt Team, az Ogilvy, a Raygun és a Remind indult, többen több pályamunkát is beadtak.

A készhez nyúlnak
Az MT a tender sikertelensége után úgy döntött, a külföldön az év elején bevezetett arculatból kiindulva dolgoztatnak ki egy belföldön alkalmazható Kulturális Turizmus Éve arculatot. A külföldi anyagokon a többi képi elemhez képest óriásira nagyított embereket illesztettek a tájakba és városokba, Szűcs Balázs szerint a belföldi kreatívok is ezt viszik majd tovább. Az első elkészült – egyelőre nem nyilvános – anyagokon szintén végeztek kvantitatív tesztelést, amelyet "nagyon pozitívan" fogadott a fókuszcsoport.

A tervek szerint a Kulturális Turizmus Évének kommunikációja öt fő területre – a kulturális rendezvényekre és fesztiválokra, a városokra és épületekre, a borra és gasztronómiára, az élő néphagyományokra és a kortárs kultúrára – összpontosít majd.

Az arculat elkészítésére azt az Artificial Groupot kérték fel, amely a külföldi anyagokat is készítette a Well márkastratégiája alapján. Az MT-nek erre azért van módja, mert a megbízás értéke a közbeszerzési értékhatár alatt marad – az eredménytelen tender sem közbeszerzési eljárás keretében zajlott. A médiavásárlást az MT korábban kiválasztott médiaügynöksége, a Mediacom végezheti.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Hozzászólások (2 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Talán érteni kéne a szakmához kedves MT marketingtanács, és a kutatást a döntés előkészítésére és nem kiváltására használni. Azért toljátok haza azt a talicska
pénzt a hó végén hogy DÖNTSETEK, nem azért hogy bejárjatok projektet menedzselni. Ha tényleg az lesz a kampány, ami illusztrációként a cikkben szerepel, javaslom
legközelebb ne kérdéseket tegyetek fel a csoportnak, hanem adjatok nekik egy ceruzát és egy fehér lapot. Ugyanaz lesz az eredmény mínusz néhány kidobott millió az
ügynökségnek. Eh.
#
Most akkor kvantitatív kutatás volt vagy fókuszcsoport? Ha ez utóbbi, akkor elég megdöbbentő, hogy kvalitatív alapján hoznak ilyen döntést - mert bár a többi munkát
nem láttuk, de ez elég gagyinak tűnik, a pályázók között meg azért van 1-2 olyan név, ami garancia a kreatív munkára...

A 2008-as válság óta ez az első márkakampány, de előfizetőket is szereznének vele.

A színész ismét egy Lincoln ülésén elmélkedik a teljesítményről.

A Budapest Park akciójából befolyó összeg a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségéhez vándorol.

Vegán ételeket főz és beszélget a vendégeivel és a párjával.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés