hirdetés
hirdetés
hirdetés

A közösségi média dübörög az EU-s cégeknél, de mi így is eléggé hátul vagyunk

Magyarországon vonják be a nagy cégek a fogyasztókat a legkevésbé a termékfejlesztésbe Európában, derül ki egy felmérésből.

hirdetés

A ReportLinker az Eurostat adatait elemezte a 250-nél több alkalmazottal bíró cégek közösségi média használatáról, Európában és az Egyesült Királyságban. A vizsgálat nem terjedt ki a pénzügyi szektorra, az adatok pedig 2017-esek.

Az egyértelműen kiderül a kutatásból, hogy lényegesen nőtt a közösségi média használatnak a mértéke a nagy vállalatoknál az elmúlt pár évben, az imázsfejlesztés és marketingcélból való használata a social mediának 31 százalákkal nőtt 2015-es átlaghoz képest. De Magyarország a különféle szempontok szerinti rangsorolásokban általában a huszonnyolc ország sereghajtói között van.

Az imázsfejlesztés és konkrét marketingcélú közösségimédia-használat tekintetében a nagy cégek például Cipruson (69%), Svédországban (62%), Hollandiában (61%), Finnországban (60%) és Izlandon (58%) a legerősebbek, mi hátulról a negyedikek vagyunk alig több mint 20 százalékkal. Mögöttünk Csehország, Szlovákia és Románia áll.

Ennél rosszabb a helyzet, amikor arról van szó, hogy a nagy vállalatok miképp vonják be a fogyasztókat a termékfejlesztésbe a közösségi médiában. Ez Magyarországon 5 százalék, az EU-ban a legrosszabb eredmény. Itt is Ciprus vezet egyébként, 41 százalékkal, az első ötben ott van még Hollandia, Finnország, az Egyesült Királyság és Svédország. Az utolsó öt helyezett a listán, rajtunk kívül, Csehország, Románia, Bulgária, Luxemburg és Szlovákia.

Hasonlóan elmaradottak vagyunk, ha arról van szó, hogy a nagy vállalatok milyen mértékben kommunikálnak a közösségi médiában a fogyasztókkal, illetve válaszolnak az észrevételeikre. Itt Luxemburg az utolsó, bár ott ennek ellentétes társadalmi-kulturális okai lehetnek, mindenesetre Románia és Magyarország épp hogy előzik. Az élboly szintén hasonló a korábbiakhoz, sok északi országgal, de Ciprus és Málta vezetnek.

Ahol a középmezőnyben van Magyarország, az a HR, azaz hogy a nagy vállalatok mennyire használják a social mediát az alkalmazottak toborzására. Ebben Hollandia az első 55 százalékkal, őket követi Norvégia, Belgium, Svédország, Finnország, Dánia, majd Ausztria és Németország. Mi Litvániával vagyunk nagyjából egy szinten a 20 százalékos aránnyal, épp Spanyolország És Franciaország mögött, illetve Portugália és Bulgária előtt. Az utolsó Szlovákia 10 százalékkal, sereghajtó még Horvátország, illetve Románia és Ciprus.

A céges belső kommunikációban nagyon mennek az instant beszélgető és chatprogramok, a dolgozók 43 százaléka használja ezeket, a desktopos kommunikcióban a Microsoft a domináns még mindig, a csoportos beszélgetésekben az általa tulajdonolt Skype a legnépszerűbb, bár a dolgozok ötöde a Facebookot használja a kollégáival való beszélgetésre a felmérés szerint.

Erre böngészhetők a statisztikák, illetve olvasható a kutatásról részletesebben.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Egy korábban visszahúzódóan kommuniláló német multi magyarországi leányával dolgoztak együtt egy évet. 

Nem elveszi a munkát, csak besegít, ha kell. 

Az 1997-ben kiadott, és azóta számtalan folytatást, no meg nemzetközi sikert maga mögött tudó Fallout című videojátékból készít sorozatot az Amazon.

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés