hirdetés
hirdetés
hirdetés

A középkorúak jobban szeretik a Vibert, mint a fiatalok

A magyar viberezők felhasználói szokásait vizsgálta a Neo Interactive.

hirdetés

Az ügynökség felmérése alapján a rendszeresen internetet használó magyarok 87 százaléka ismeri a Vibert, közülük 55 százalék aktívan használja is a platformot. Annak ellenére, hogy a Viber a fiatalokat célozza, a felhasználók negyede 35 és 44 év közötti, 21 százalékuk a 25 és 34 évesek korosztályába tartozik, 20 százalék pedig 45 és 54 év közötti. Érdekesség, hogy a válaszadók csupán 16 százaléka tartozik a 18 és 24 év közöttiek csoportjába.

Szülőmentes csevegés

Az eredmények alapján a legtöbben (77 százalék) privát csevegésre, szöveges üzenetküldésre használják az alkalmazást, 41 százalék az ingyenes telefonhívásokat részesíti előnyben, míg harmadik helyen zárt a legnépszerűbb eszközök között a videótelefonálás lehetősége, ezt a válaszadók 15 százaléka használja.

Míg a Facebook hátrányaként azt emlegetik, hogy a platformon a fiatalok szülei is jelen vannak, a Vibert használók változatos csoportjai jól szegmentáltak a leggyakrabban kontaktált kapcsolataik tekintetében. Nem meglepő, hogy legtöbben barátaikkal kommunikálnak Viberen (71 százalék), ezt követik a közeli rokonok (52 százalék) majd a munkatársak (25 százalék).

Nagyobb képért kattintson!

A Viber egyik legnépszerűbb eszköze a matrica

A felmérés szerint a felhasználók 47 százaléka saját bevallása szerint aktívan használja beszélgetései során a csatornán elérhető matricákat. 64 százalékban érzelemkifejezésre, 51 százalékban köszönésre, 37 százalékban vicces élethelyzet bemutatására keresik a képes megoldásokat. Kiderült az is, hogy a válaszadók 5 százaléka szakított már párjával a Viberen, 10 százalék vallott már szerelmet a másiknak és 23 százalék kért már segítséget a csatornán egy problémára.

Valószínűleg az már keveseket lep meg, hogy a magyarok is sokkal szívesebben választják szöveges üzenetküldésre a social media csatornákat, mint a telefon alapfunkcióit: a megkérdezettek 42 százaléka inkább a Vibert használja az SMS helyett, és 72 százalék véli úgy, hogy a Viber használata egyszerű.

Ki ül a chatbot mögött?

A Neo Interactive felmérésében azt is vizsgálta, hogy mennyire elégedettek a felhasználók a Viber oldalain elérhető csevegőrobotokkal. Az eredmények szerint a magyarok igazán élvezik a csevegőrobotokkal folytatott beszélgetéseiket, és a mechanizmusnak köszönhetően egy valós személyként tekintenek az üzenetek küldőire. Ezt igazolja, hogy a megkérdezettek 15 százaléka szerint a chatbot mögött középkorú hölgyek ülnek és ők válaszolnak üzeneteikre, 32 százalékuk pedig úgy tartja, hogy a Skynet (a Terminátor-sorozat gonosza - a szerk.) volt a világ első chatbotja.

A social media eszközökre is erős hatással vannak az e-kereskedelmet érintő fejlesztések, a kutatás szerint az alkalmazás használói szívesen vennének Viberen keresztül mozijegyet, színházjegyet, könyvet, játékot, szórakoztatóelektronikai- vagy kozmetikai terméket. A vásárlás mellett pedig igényelnék azt is, hogy ételrendelésben, ügyintézésben vagy taxirendelésben is a Viberen találjanak megoldást.

A Neo Interactive reprezentatív kutatásában a 16-49-es korosztály Viber felhasználóit kérdezte.

 

Kandó Eszter
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Három évig dolgoztak együtt, a Mito váltja őket.

A Central European Startup Awards egyetemi partnere lett az iskola.

A telekommunikációs szolgáltató átnevezte a hazugságvizsgálót.

Mostantól szombaton is hallható az "egyik legkarakteresebb műsor".

A Vermis összeszedte, mi minősül reklámnak és mit kell tennie egy véleményvezérnek.

hirdetés

Tippek és trükkök a prezi.com használatáról. Workshop 2017. december 13-án.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és megoldásokat keressük, pontszerzés a Kreatív-MAKSz M+Listán. Hosszabbított nevezési határidő: 12.15.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására január 25-én.

A HRKOMM Award 2017 győztes pályázatainak bemutatása. Időpont: 2018. február 13.

hirdetés
hirdetés