A körlevelekkel szórakoztató képregényes

Ha kell, cipeli a költözködő kolléga bútorait, születésnapi meghívókat rajzol esténként, vagy csak egy körlevelet ír napközben, amelyen egyszerre nevetnek fel negyvenen az irodában. Ő Szentgyörgyi Ottó junior grafikus, aki nyert már díjat képregényeivel, évek óta dolgozik egy sci-fi regényen, most pedig ő a Kreatív és a Coca-Cola egy újabb jó arca. Jó arcok címmel pályázatot írtunk ki a Coca-Colával, amelyre a kommunikációs szakmában dolgozó közösségek jelölhettek embereket. 

Egy kollégád szerint, ha lenne a 9GAG-nek magyarországi nagykövete, az te lennél, mert bármiből képes vagy viccet csinálni.

Szerintem a humor egy nagyon jó közösségépítő eszköz, és mindegy, hogy hol használod: a munkahelyen vagy egy szórakozóhelyen. Nincs jobb annál, mint amikor az emberek együtt nevetnek. Az én humorom egy kicsit szélsőséges. A Monty Python Repülő Cirkuszán nőttem fel, így aztán már gyerekkoromban elvesztem. Az abszurd, társadalomkritikus, politikai humort szeretem, aminek van valami mondanivalója is.

Szentgyörgyi Ottó

Van kedvenc jeleneted?

Van, az állásinterjús, mert félig igaz, ettől aztán egyszerre vicces és borzasztó. Ez egy erősen abszurd jelenet. Viszont manapság ezt a szituációt és a kínzások nagy részét simán el tudom képzelni élesben, a való életben is. Mondom ezt félig viccesen, de tényleg csak félig...

A humort sosem használod arra, hogy megússz vele egy döntést, választási helyzetet?

Szoktam ilyet csinálni, de ezt próbálom úgy tenni, hogy a többiek érezzék, direkt kerültem meg a kérdést. Sokszor így mentem meg a helyzetet, ami nem biztos, hogy jó. Persze nekem is vannak rosszabb napjaim, eléggé hangulatember vagyok. Ha rossz kedvem van, az minden aznapi dologra rányomja a bélyegét. A munkahelyemen például egy légtérben vagyunk közel negyvenen. Ezért ilyenkor inkább csendben, fülessel a fejemen zenét hallgatok és próbálom összeszedni magam. Ebben több dolog is tud segíteni: néha agresszív metálra van szükségem, néha a legnyugisabb prüntyögésre.

Ekkor történik az is, hogy a vicceidet inkább lerajzolod, mint elmeséled?

Már nem foglalkozom ezzel, de az igaz, hogy a képregények rajzolásában mindig ki tudtam élni magam, remek kifejezőeszköz volt számomra. Mindig szerettem vicceket mesélni, és rájöttem, hogy ezt a képregényeimmel is megtehetem – azzal a különbséggel, hogy ebben saját vicceim szerepelnek. Ez volt bennük a plusz kreatív kihívás. Több mint 500 stripet [általában négy kockából álló képsor – A Szerk.] csináltam – néhányért díjat is kaptam, és kiadták egy országos terjesztésű képregényújságban. Igaz, hogy csak öt számot élt meg, de a tartalmáról egyedül én gondoskodtam. Aztán nem láttam már továbblépési lehetőséget ebben. Ma sajnos nem azt a világot éljük, hogy képregényrajzolgatásból meg lehessen élni.

Külön blogja volt a képregényeidnek, a hétköznapi gag-eknek és a grafikai munkáidnak - ezeket miért altattad el?

A blogjaimat ma már kiváltotta a Facebook, ott bármit egy helyen megmutathatok az embereknek, amit szeretnék. Egyetlen filmkatalógusszerű (http://odass.blog.hu/) blogom maradt. Ebben olyan filmekről írok, amelyekről senki sem beszél, pedig szerintem kellene. Mindig figyelek arra, hogy segítség legyen akkor is, ha valaki nagyon másnapos és nagyon le akarja rombolni a maradék agysejtjeit is, és akkor is, ha valamiért egyszerűen nincs ereje egy értelmes, komoly filmhez.

Te kire szoktad azt mondani, hogy jó arc?
Szerintem ennek az az alapja, hogy valaki tudjon adni. Hogy mindig odafigyeljen a többiekre, és akarjon önmagától is segíteni másoknak. Ha valaki vele van, akkor a másik tényleg úgy érezze, egy kicsit most megint épült, megint kapott valamit. És mindegy mit, akár viccet, akár törődést – csak adjon, ami a másiknak jól esik.

Ezért készítesz önszorgalomból szülinapi meghívókat vagy szórólapokat esténként másoknak?

Sosem mondok nemet ilyen kérésekre, valahogy eszembe sem jut. Ahogy nyilván pénzt sem kérek érte, hiszen nem vadidegeneknek csinálom, hanem a barátaimnak, haveroknak. De igyekszem ajándékba is mindig valami kreatív és vicces dolgot adni. Egyszer például csináltam egy nálam beváltható kupont a barátnőmnek a szülinapjára, ami arról szólt, hogy elmegyek vele, és veszek neki cipőt, ruhát, bármit, amit szeretne. Ezt a szöveget írtam a kuponra:
Ezen a jeles, nemes napon / szívemből neked azt adom / mi leghőbb vágyad, tudom:/
A  fuckin’ moneyrain kupon.

 

 

Szentgyörgyi Ottó, Progressive Studio – junior grafikus
Kollégái szerint több gigabájtnyi jókedvet visz a reklámügynökség mindennapjaiba, ahol 40 ember nevet fel egyszerre, amikor körleveleket küld. Segítőkészsége határtalan, de ha épp nem a kollégák bútorait segít költöztetni, akkor céglogókat, CD borítót tervez, vagy kiállítási plakátokat rajzol a Szépművészeti Múzeumnak. A Telekom idei fesztiválos megjelenéseire a legbüszkébb, de otthagyta névjegyét a hazai képregényes életben is. A 2009-es Képregény Fesztiválon Papír(on) című munkájáért képsor kategóriában átvette az Alfabétát, a képregényesek Oscarját. Legnagyobb sikertörténetének azonban mégiscsak azt a ZOE című régi képregény ötletét tartja, amelyet egy barátja néhány évvel később kézzel festett meg. Tavaly óta ennek a képregénynek már három fejezetét is árulja a népszerű amerikai comiXology képregény webshop.
Megfogadta, hogy 30 éves korára befejezi első sci-fi regényét, aminek karaktereit már évek óta fésülgeti egy sztoriba. Azt mondja, most belehúzott, mert lassan 29 lesz, de továbbra is hiszi, hogy a művész legjobb múzsája a határidő.

 

A Coca-Cola és a Kreatív sorozatáról bővebben itt olvashat >>>

Itt pedig megismerkedhet Farkas Ottóval, sorozatunk első szereplőjével >>>

 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!