hirdetés
hirdetés
hirdetés

A kiskamaszok átlag napi négy órát youtube-oznak

Harmada a fiataloknak pedig emlékszik arra, hogy vett már olyan terméket, amit egy influencer ajánlott.

hirdetés

A 10 és 29 év közötti fiatalok 96 százaléka rendszeresen néz YouTube-videókat, saját bevallásuk szerint átlag napi 2 órát töltenek a videómegosztón. A legtöbb időt a 10-15 évesek fordítják YouTube-csatornák követésére, 22 százalékuk napi 4 óránál többet szán videónézésre – derült ki a Sakkom Interaktív reprezentatív influencer kutatásából, melyet a Gemiusszal közösen végeztek.

Kedvenc műsortípusok, markáns nézői csoportok

Lakóhelytől, családi háttértől függetlenül szinte minden magyar fiatal rendszeresen néz YouTube-videókat, átlagosan napi 118 percük jut rá. A legnagyobb részben a 10-15 évesek életét tölti ki a videónézés, köztük minden ötödik napi 4 óránál többet böngészik a videómegosztón. A 10-29 évesek körében sorrendben a vicces tartalmak, a gamer videók, illetve a személyes videós tartalmak – vlogok – a legnépszerűbbek. Ezenkívül még a hogyan csináld típusú, életmód, szépség, divat témájú és lakberendezős, DIY tartalmakat fogyasztják.

Nemek tekintetében persze nagy eltérések mutatkoznak. A fiúk, illetve férfiak szűkebb palettáról válogatnak, a tudományos témájú és gamer videók érdeklik őket elsősorban, míg a lányok/nők leginkább életmód, szépség, lakberendezés témában készült tartalmakra kattannak rá, s ők a vlogok rendszeres követői is. „A kor előrehaladtával a változó élethelyzetek is jelentősen befolyásolják a tartalomfogyasztási szokásokat. A 19-23 évesek például a főzéssel kapcsolatos videókra és a márkák csatornáin elérhető tartalmakra nyitottabbak” – mondta Kozarek Andrea, a Sakkom Interaktív szakmai igazgatója.

A használati szokások alapján 4 markáns nézői csoport rajzolódott ki: a videózók több mint harmadát adó visszahúzódó karakterek, az online tévézők, illetve a vloggerekhez magukat legközelebb érző aktív rajongók és az alkalmi látogatók. 

Top10 hazai YouTube-csatorna a 10-29 évesek körében (kedveltségi toplista spontán kérdés alapján):

1. TheVR

2. Szirmai Gergely

3. Dancsó Péter

4. Nessaj

5. PamKutya

6. Magyarósi Csaba

7. Viszkok Fruzsi

8. BENIIPOWA

9. Zsozeatya

10. Barni

Vásárlásösztönző influencerek

A 10-29 évesek 83 százaléka követ influencereket valamilyen csatornán, de nem csak a YouTube-on nézik kedvenceiket: a fiatalok közel fele Facebookon és Instagramon is figyelemmel kíséri őket. Négyből hárman úgy gondolják, hogy hatással vannak rájuk az influencerek, a 10-15 évesek fele kifejezetten nagyra tartja őket. „A fiatalok harmada például konkrétan emlékezett olyan esetre, hogy csak azért vásárolt meg vagy próbált ki egy adott terméket, mert a számára véleményformálónak számító személy Facebook vagy Instagram posztjában látta, hogy ő is azt viseli, használja vagy éppen fogyasztja” – tette hozzá Kozarek Andrea.

Legnépszerűbb influencerek a 10-29 évesek körében (spontán kérdés alapján):

1. Dancsó Péter

2. TheVR

3. Viszkok Fruzsi

4. Szirmai Gergely

5. PamKutya

6. Magyarósi Csaba

7. Dezső Bence

8. PewDiePie

9. UNFIELD

10. Nessaj

A felmérés hátteréről

A cikkben szereplő adatok a Sakkom Interaktív kutatássorozatának eredményein alapulnak. A Gemius kutatási partner által végzett kutatás adatfelvétele 2017. augusztus 11-29. között zajlott 500 résztvevővel. A kutatásban szereplő adatok reprezentatívak a magyarországi 10-29 éves internetező lakosságra.

A kutatássorozat további elemeiben, a 2017. augusztus 3. és szeptember 5. között zajló influencer kutatásban 28 fő vett részt, a felmérés a Special Effects Media és a Star Network szakmai támogatásával készült. A megbízói és ügynökségi oldal adatfelvételére 2017. május 30. és június 15. között került sor, a kutatásában 86 fő vett részt, szakmai partnerek a Kreatív magazin és a Special Effects Media voltak. Utóbbiról itt írtunk.

A kutatás adatai és további toplisták a Special Effects Media szakmai partner bevonásával a Sakkom Interaktív által összeállított Influencer Magazinban érhetők el.

 

Kandó Eszter
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

27,5 millió forintra bírságolta a Budapest Bankot és az Oney Magyarországot.

Tapssal és ovációval jutalmazta a közönség, majd a mentők elszállították.

A meghívásos tendert a Kraftwork nyerte.

Kolosi Péter szerint az egyetlen célja a Piramis című műsornak, hogy tönkretegyék vele A Falat.

A bulira összeálló zenekarba Fabricius Gábor, Tóth Valentin mellett visszatérőként Fodor Gergő is beszáll. 

hirdetés

Prizma Kreatív PR Díj díjátadó: november 22. Helyszín: Akvárium Klub

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.

Díjátadó: 11.28. (Helyszín: Akvárium 1051 Erzsébet tér 12.)

Időstressz: Hogyan győzhető le? Energiamenedzsment 4 lépésben. 2017.12.01.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 6.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és megoldásokat keressük, pontszerzés a Kreatív-MAKSz M+Listán. Nevezési határidő: 12.08.

Tippek és trükkök a prezi.com használatáról. Workshop 2017. december 13-án.

hirdetés
hirdetés