hirdetés
hirdetés
hirdetés

A kézzelfogható dolgokat szeretem

Kevesen tudnak szitanyomásból karriert építeni, és az alkalmazott grafikának is megvan a maga szépsége Tömösvári Anna szerint, aki tervezett már szlengszótárt, induló magazint, jelenleg pedig a Mediator Group art directoraként dolgozik. Legutóbbi szigetes kampányát imádták a Kreatív olvasói, és a Lollipopon is díjazták.

hirdetés

A METU-s diplomamunkád egy szlengszótár volt, amiről a KönyvesBlog is beszámolt. Ennek lesz még folytatása?

Ez egy öt példányban elkészült diplomamunka volt. Szuper lenne, ha egyszer kiadnák, de mivel nem vagyok nyelvész, szükségem lenne ehhez egy szakértőre is, ami kissé bonyolítja a dolgot.

Abban a cikkben azt írtad, hogy a tervezőgrafikában azt szereted, hogy nem öncélú. A reklámról mit gondolsz?

Itt is fontos, hogy egy meghatározott célért dolgozunk – legyen az akár egy KPI (Key Performance Indicator, azaz főbb teljesítménymutató – a szerk.), bár nekünk nyilván az ügyfélelégedettség a legfontosabb.

Tőled egyébként nagyon távol áll az öncélú művészet?

Egyáltalán nem. Képgrafikán végeztem alapszakon, ahol hagyományos sokszorosító grafikai eljárásokkal foglalkoztunk, mint például a szitanyomás, a rézkarc vagy a linómetszés. De hamar rájön az ember, hogy csak nagyon kevesen tudnak ebből karriert építeni.

Tömösvári Anna (fotó: Gyurkovics Anna/Kreatív)

Ezekhez képest a reklám nem korlátoz túlságosan?

Valamilyen szinten igen, de mivel alkalmazott műfaj, meg kell tanulni vele együtt élni. Ez csapatmunka: az ügynökségen belül és az ügyféllel is tudni kell együttműködni. Itt a kész termék több ember munkájából születik, nem úgy, mint a képzőművészet esetében. De félreértés ne essék, nagyon érdekel a művészet, rengeteget járok például kiállításokra. Ezek mindig nagyon inspirálnak, jó és hasznos más látásmódokat, irányzatokat és stílusokat megismerni.

Jelenleg art directorként dolgozol. A tervezőgrafika után mennyire volt éles a váltás?

Először DTP-snek vettek fel a Mediatorhoz. Úgy voltam vele, hogy miért ne? És nem bántam meg, mert rengeteget tanultam belőle. De szerettem volna kipróbálni magam art directorként is, és elég gyorsan rájöttem, hogy ezzel akarok foglalkozni. Plusz nagyon jó copy párt kaptam, biztos nem lett volna ilyen egyszerű váltani, ha nincs meg az összhang.

Tudatosan a reklámszakmába készültél?

Soha nem készültem sehová tudatosan, valahogy mindig jó helyre kerültem. Egy ideig gimiben az írás, az idegen nyelvek érdekeltek. Aztán később azt gondoltam, hogy könyvtervezéssel fogok foglalkozni – ezért is lett a diplomamunkám egy szótár. Aztán egy induló magazinnál kötöttem ki, ahol én feleltem a lap arculatáért. Ez volt a WE! Magazine.

Melyik munkádra vagy a legbüszkébb?

A tavalyi Szigeten a Deichmann-nál cipőket lehetett festeni, ami nagy sikert aratott. Én alakítottam ki a helyszín külső megjelenését, és a kampányt megelőző tesztelési fázisban is részt vettem. Nagyon jó érzés volt látni, ahogy beérik a sok-sok munka, és kígyózik a sor a kitelepülés előtt. A pop-up store-t a Kreatív olvasói a Sziget legjobb márkahelyszínének is megszavazták, a Lollipopon pedig egy aranyat és egy ezüstöt gyűjtöttünk be az ötlettel.

Milyen munkákon szeretsz a leginkább dolgozni?

Inkább offline megoldásokon. Tudom, hogy a világ a digitalizáció felé halad, de én szeretem a kézzelfogható dolgokat. Téma szerint leginkább CSR-ral szeretek foglalkozni. Ilyenkor szabadabban, kreatívabban lehet feldolgozni egy-egy fontos témát, és egy kicsit úgy érezheti az ember, hogy tett valamit a közös jó érdekében. 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Bővül az eddig is a 24 aloldalaként működő Sokszínű Vidék szerkesztősége.

A kilencvenes évek soha nem érhetnek véget.

A Karc FM-re is bírságot szabott ki az NMHH.

A multifunkciós dobozt az E3 játékkiállításon mutatták be.

Dobrosi Eszter utódja házon belülről érkezik.

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés