hirdetés
hirdetés
hirdetés

A kábeleseknek bejön a Médiatörvény

A Magyar Kábeltelevíziós és Hírközlési Szövetség közleménye az új Médiatörvény tervezetéről. (MTI)

hirdetés

A Magyar Kábeltelevíziós és Hírközlési Szövetség (MKHSZ), mint a magyarországi műsorterjesztési vállalkozások érdekvédelmi szervezete üdvözli az új médiatörvény tervezetét.

Az MKHSZ álláspontja szerint az Országgyűlés elé T/1747 számon előterjesztett törvényjavaslat előremutató a tekintetben, hogy felismeri és kezelni törekszik a nyomtatott és elektronikus média, a média-terjesztési felületek, platformok és technológiák konvergenciáját, kifejezi az igényes hazai médiatartalmak iránti közösségi igényt, megfogalmazza az ehhez rendelhető eszközöket és forrásokat, ennek keretében hangsúlyozza a közszolgálati televíziók, rádiók, a közösségi médiaszolgáltatók és a független műsorkészítők szerepét. Üdvözlendő a jogszabálytervezet koncepciója a médiatartalmak fogyasztóinak védelmére (kiskorúak, hátrányos helyzetűek védelme, reklámszabályok) nézve is.

Az MKHSZ egyetért a törvény azon céljaival, amelyek útján korlátozható, megakadályozható média- és médiaterjesztési monopóliumok kialakulása, a keretek közé szorítható a jelentős befolyásoló erejű médiaszolgáltatók erőfölénye a média- és hírközlési piacon. E körben az MKHSZ a tervezetben foglaltaknál szigorúbb szabályozást is el tudott volna képzelni.

Üdvözlendő az is, hogy a törvénytervezet immár kellő pontossággal határozza meg a kötelezően továbbítandó műsorok körét és a továbbítás feltételeit.

Különösen figyelemre méltó, hogy az új jogszabály 15 éves alkotmányos mulasztást pótol, amikor megteremti a médiatartalmak terjesztése szabályozásának alapvető feltételeit és eszközrendszerét, ezzel megteremti a korában átláthatatlan és zavaros médiaterjesztési piac transzparenssé válásának lehetőségét és a médiapiaci szereplők tisztességes feltételek között való versenyének esélyét.

Az MKHSZ ugyanakkor kinyilvánítja, hogy a törvényben foglalt - a jogellenes magatartásokra vonatkozó - szankciórendszer méltányosabbá tételét és a hatóság diszkrecionális jogkörét szűkíteni kívánó indítványokkal egyetért, e tekintetben a törvényjavaslatot korrigálandónak tartja, továbbá támogat minden olyan kezdeményezést is, amely a piacszabályozás tekintetében megfogalmazott alapvető kritériumokat szigorítja.

Álláspontunk szerint, noha a törvényjavaslat számos megoldandó problémára választ ad, sok olyan szabályozási részterület maradt, amely további jogalkotást, részletszabályok megalkotását, avagy a tapasztalatok alapján a törvény kiegészítését, módosítását fogja igényelni. Mindezek mellett az új médiatörvényt jelentős előrelépésként értékelhetjük. 

(forrás: MTI)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Seregi György kereskedelmi vezetői pozícióba érkezik.

Az együttműködés 2020-ra szól, és az állásportál online marketingtevékenységének több területére is kiterjed.

A Girls Girls Girls Magazine közel háromperces szpotja nemtől függetlenül mindenki számára érthető.

Regisztráció után a kedvenc szerzőik cikkeit kapjuk a legolvasottabb hírek után.

Az utolsó hozzávaló elveszi az ember étvágyát az egyébként nagyon guszta ételektől.

hirdetés
hirdetés

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

SAVE THE DATE Vezetés és pszichológia konferencia április 28-án!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók