hirdetés
hirdetés
hirdetés

A JWT New York-i központja komolyan vizsgálja az ügyet

Eközben a budapesti iroda azt írja a Facebookon, hogy objektíven fognak kommunikálni. 

hirdetés

Hétfőn derült ki, hogy a világ egyik legpatinásabb ügynöksége, a J. Walter Thompson (JWT, a WPP ügynökségi csoport tagja) budapesti irodája végzi majd a magyar kormány menekült- és bevándorlóellenes kampányának külföldi, Szerbiára, Macedóniára és Görögországra kiterjedő kommunikációs feladatait nettó 800 millió forintért. 

Időközben több forrásunk is megerősítette, hogy a JWT munkatársait váratlanul érte a hír, többen morális okok miatt a felmondásukat fontolgatják az ügynökségnél. Alighanem erre reagálva még tegnap este a rivális ügynökségi csoporthoz, a Publicishez tartozó Saatchi & Saatchi a JWT irodája előtt plakátokon üzent a jelenlegi munkatársaknak, hogy akik nem vállalják a menekültellenes kampányban való részvételt, azokat szívesen látják. Időközben megkerestük a JWT New York-i központját, valamint a WPP-t is, hogy kommentálják az ügyet. Egyelőre annyit válaszoltak, hogy csak tegnap jutott tudomásukra és komolyan vizsgálják az ügyet.

 

 A Facebookon többen is írtak a JWT budapesti irodájának, az egyik kommentelőnek válaszoltak is. Ezt:

 

"Mindig nehéz feladat egy olyan kérdésben pártatlannak maradni, ami ilyen volumenű és felelősséggel teljes megbízást érint, mint a jelenlegi. Úgy gondoljuk, hogy egy objektív kommunikáció, ami megfelelő hangnemben szólítja meg az ország területére érkező bevándorlókat, nem tekinthető negatívnak semmi esetre sem. A helyzethez felnőve, mind morálisan, mind szakmailag azon leszünk, hogy félreérthetetlenül adjuk át a kért üzenetet, és hogy ez ne formáljon téves képet Magyarországról, és persze rólunk. 

Üdvözlettel:
JWT"

Kaszás György kreatívigazgató a Facebookon közzétett véleményében pedig megosztja a JWT kreatívigazgatójának, Faragó Tamásnak a gondolatait is, amelynek nyilvánosságra hozásához Faragó hozzájárult. Faragó ezt írta Kaszásnak:

„Ha ez a kampány egy gyereket is megóv attól, hogy összeszurkálja magát a drótkerítésen, már megérte, hogy még idejében tájékozódott arról, hogy mi várja. Európába nem erre visz az út manapság, ezt mindketten jól tudjuk, sajnos. A korpás eszmefuttatás viszont méltatlan hozzád, te ennél sokkal jobb vagy.”

 

Miért fontos, mit mond a nemzetközi központ?

A kényes kommunikációs helyzetekben, tendereknél a nagy ügynökségi hálózatok helyi irodái általában, de nyilván nem minden esetben kikérik a nemzetközi vagy régiós központi irodák véleményét, állásfoglalását, útmutatását. Ilyenkor olyan kérdéseket vitatnak meg, hogy egyáltalán mennyire lehet szoros az ügynökség kapcsolata az állammal, kormányzattal, mi az, ami erkölcsileg is igazolható helyzet, nemcsak pénzügyileg (800 millió forintról van jelen esetben szó). De a legtöbb nemzetközi hálózatnak eleve nagyon szigorú belső üzletszabályzata van, amely természetesen számos esetben csak írásban bizonyul szigorúnak, a valóság és az üzleti érdek ezt gyakran felülírja. 

Jelen pillanatban egyébként sem tudjuk, hogy a JWT milyen kampányt készít, és annak milyen üzenetei lesznek.

A JWT honlapján saját magáról azt írja, hogy a világ legismertebb kommunikációs márkája. Az ügynökség a világ egyik legrégebbi, de minden bizonnyal a legrégebb óta fenálló reklámügynöksége. Az ügynökséget J(ames) Walter Thompson alapította 1878-ban Chicagóban (a logóban szereplő 1864-es évszám arra utal, hogy Thompson az 1864-ben alakult Carlton & Smith ügynökséget felvásárolva alapította meg a JWT-t), jelenleg az Egyesült-Államok legnagyobb reklámügynöksége és a világ negyedik legnagyobb ügynökségi hálózata, 90 országban 10 ezer embert foglalkoztatnak és 1200 ügyfél reklámjait készítik. Ügyeleik közé olyan márkák tartoznak, mint a Nestlé, az Unilever, a Johnson & Johnson, a Ford, a Kellog's, a Rolex, a Shell, a HSBC bank és a Bayer gyógyszergyár. 

Volt tender

Időközben a Miniszterelnökségnél is érdeklődtünk, hogy milyen körülmények között esett a JWT-re a választás, miért nem a Nemzeti Kommunikációs Hivatal intézte a közbeszerzést, és hogy miért nem volt nyilvánosan meghirdetett közbeszerzés?

A Miniszterelnökség sajtóirodája azt válaszolta, hogy a külföldi kommunikációs megbízások eleve nem tartoznak a Nemzeti Kommunikációs Hivatal alá, továbbá, hogy rendkívüli sürgősséggel indított hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárásban választották ki az ügynökséget. 

Ezekben az esetekben a gyakorlat általában az, hogy a közbeszerzés kiírója keresi meg a potenciális érdeklődőket és az eljárásban való részvételre meghívja őket. Arról egyelőre nincsen információnk, hogy mely más ügynökségekkel tárgyalt még a kormány ebben az esetben. 

A történet itt folytatódik

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Hát, ha az igaz is lesz, hogy "egy objektív kommunikáció, ami megfelelő hangnemben szólítja meg az ország területére érkező bevándorlókat, nem tekinthető negatívnak
semmi esetre sem", a megrendelő attól még morogni fog, hiszen a cél az lenne - ha jól vettem le -, hogy a bevándorló ne is Magyarországra jöjjön!

A hagyományos íznél édesebb New Coke csak 79 napot ért meg 1985-ben, annyira gyűlölték Amerikában. A sorozat 1985-ben játszódó folytatása miatt újra felélesztik a receptet.

Az MTÜ Budapesten kezdte a bemutatást, elmennek az összes nagy borvidékre.

A Punkt szerkesztőinek célja, hogy kritikusan reagáljanak a hazai és külföldi színtér aktuális történéseire.

A fürdőszoba felszereléseket forgalmazó cég meghívásos tenderen választotta ki az ügynökséget.

A vállalat kerekasztal-beszélgetésen viszi tovább a párbeszédet, ami az anyák napi reklámjuk kapcsán elindult.

hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés