hirdetés
hirdetés
hirdetés

A II. kerületi önkormányzatnál folytatja Varga-Nagy Eszter

Az IKEA ősszel távozott pr-kommunikációs vezetője a kerület közösségi kapcsolatokért felelős igazgatója lesz.

hirdetés

Varga-Nagy Eszter egy régiós átszervezés következtében, ősszel hagyta el az IKEA-t, ahol 10 évig dolgozott, utolsó pozíciójában pr-kommunikációs vezetőként. A szakemberre az átszervezés után is számított az IKEA annak prágai régiós központjában mint regionális public affairs vezető, Varga-Nagy azonban nem kívánt élni a lehetőséggel. Távozása kapcsán lapunk legfrissebb, novemberi számában közöltünk interjút.

Varga-Nagy Eszter kedden a Kreatívval közölte: őt nevezték ki Budapest II. kerületének közösségi kapcsolati igazgatójává. „Nagy megtiszteltetés ez a feladat, amit aktívan és alázattal fogok végezni. Hiszek a közösség erejében, a kétirányú kommunikációban, de leginkább a felelősség vállalásában. Fontosnak tartom a tradíciókban újjáéledő innovációt, és azt, hogy a közösségek bevonásával ez a kerület még élhetőbbé válhat" – mondta.

Arra a kérdésre, hogy ebben a szerepben pontosan milyen feladatai lesznek, azt válaszolta, hogy jelenleg „épp azt igyekszem felmérni, eddig milyen gyakorlata volt ennek. Az a terv, hogy egy online önkormányzati applikációt hozzunk létre, ahol nyomon lehet majd követni a folyó ügyeket. Ezzel párhuzamosan a közösségi döntéshozatalt is gyakorlattá szeretnénk tenni, és leginkább közvetlen kapcsolatot teremteni az itt élőkkel. Tegnap például 3,5 órán át tartó közmeghallgatáson mondhatta el minden kerületi a kérdéseit és választ is kapott, az ülést (amelyből évi minimum kettő lesz) online közvetítettük. Nekem ezen felül személyes célom a belső kommunikáció újraépítése is" – magyarázta Varga-Nagy. 

Alább egy, a kinevezése kapcsán idevágó részt osztunk meg – kedvcsináló gyanánt – a vele készült, novemberi lapszámunkban olvasható interjúból.   

Egy nagy multinál mi az, amire egy magyar pr-kommunikációs vezető hatással tud lenni? Rendben, meg vannak adva a globális irányvonalak, amiket adaptáltok, de ezen kívül mi az, amire személyes ráhatásod van? 

Az, hogy meglátod-e a trendeket, vagy rá tudsz-e úszni, hogy mik a társadalmilag, geopolitikailag érdekes dolgok, megtalálod-e azokat a civil kezdeményezéseket, amelyek mellé érdemes odaállni. Vagy ilyen a médiapiaci ismeret: ki lehet adni egy ügynökségnek, hogy auditálják a magyar médiapiaci helyzetet, de ha nincsen tudása arról, hogy ez egy átpolitizált médiapiac, akkor el lehet követni olyan bakikat, hogy olyan tanácsadócégnek adod ki a feladatot, ahol nem feltétlenül fogsz megfelelő információt kapni. A PR-nek a híd szerepét kell betöltenie a külső és a belső stakeholderek között. Ha te ismered a belső csoportot, akkor megfelelő tudásod van arról, hogy mik a prioritások, ezért is jó, ha nem csak egy koordinátor, hanem egy vezető ül lokális szinten. Egyúttal megfelelően kell tudnod mozogni a külső szereplők szintjén, és aktív kapcsolatban kell velük lenned. Amikor előre látod a vasárnapi boltzárat, vagy bármilyen hétköznapi szituációt, ami hatással van közvetlenül az üzleti döntésekre, akkor tudsz igazán segíteni. Kérdés, mennyire látják Prágából, hogy például a Balatonon megnőtt az ingatlanvásárlási láz, emiatt releváns lenne nyitni a régió felé. 

Mit tartasz a legnagyobb sikerednek az IKEA-nál? 

Vagány volt részese lenni a soroksári nyitásnak, annak minden aspektusa nagyon jó volt. Amibe személyesen rengeteg energiát fektettem, az a svéd vállalatok együtt gondolkodása. Az elmúlt öt évben a munkaerőpiac nagyon sokat változott, és a bérverseny csak egy bizonyos szint alatt játszik. Fontos, hogy fel tudj mutatni hozzáadott értéket is, és egy mostani, Y-generációs munkavállalónak már sokkal fontosabb, hogy értékelvű vállalathoz menjen. Gyönyörűen meg lehet mutatni, hogy egy svéd kultúrájú vállalat miben más, akár diverzitásban, akár elfogadottságban, akár a női munkaerő valódi megbecsülésében. Ezek olyan tulajdonságok, amiket a legtöbb svéd vállalat a magáénak érez. Ez az összetartás nem szegmensspecifikus, hanem nagyobb léptékben gondolkodtunk, és azt mondtuk, hogy jó lenne megmutatni, miben más egy svéd vállalat. 

Hol tervezed folytatni a pályafutásod? Ügyfél vagy ügynökség? 

Ügyfélnél. Ez karakter kérdése. Szeretek egy márkára holisztikusan gondolni. Olyat szeretnék találni, ahol valamiféle értelmes hatást gyakorolhatok. Az én kompetenciahalmazom egy olyan értékelvű vállalatnál tud jól működni, ahol nemcsak plakáton érvényesülnek az értékek és lehet valódi döntéseket hozni.


 

Hol találod meg a Kreatívot? Hát az újságosoknál!

Ezekbe a Relay és Inmedio üzletekbe szállítjuk a Kreatívot:

Budapest: Allée, MOM, Mammut, Hegyvidék Központ, Aréna, Savoya Park, Campona, budaörsi Tesco, óbudai és soroksári Auchan, Váci utca, Városház utca, repülőtér T2

Batthyány tér HÉV, Deák tér, Kálvin tér, Ferenciek tere, Árpád híd, Örs vezér tere, Déli pályaudvar, Klinikák, Népliget, Nyugati pályaudvar, Lehel tér, Blaha Lujza tér, Ferenc körút megállók

Debrecen (Malompark, Tesco, Árkád, vasút), Győr (Árkád és Győr Plaza), Kecskemét (Március 15. utca), Komárom (Igmándi utca), Miskolc (Tesco, Auchan), Nagykanizsa (pláza), Nyíregyháza (Korzó), Orosháza (vásárcsarnok), Pécs (Árkád), Sopron (Széchenyi tér, Tesco), Szeged (Árkád), Székesfehérvár (Alba Plaza, Auchan), Szolnok (Volán üzletház), Szombathely (vásárcsarnok, vasútállomás), Tatabánya (Vértes Center), Veszprém (Kossuth utca, buszpályaudvar), Zalaegerszeg (Tesco, buszpályaudvar)

Ha inkább online rendelnéd meg a példányodat vagy szétnéznél az előfizetési csomagok között, akkor erre tovább!

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Bejelentették: várható az új arculat és a b2b-profil további erősítése is 2020-ban.

Úgy volt, hogy nem lesz hivatalos mörcs karácsonyra, de aztán észhet tért a cég.

Az árnyalat hivatalosan persze nem a kólásdobozról kapta a nevét, hanem nemes egyszerűséggel „klasszikus kéknek” hívják.

Robert De Niro saját gyűjteményének darabjait is felajálotta a könyvhöz.

A fenntarthatóság jegyében állt össze a két nagy múltú amerikai vállalat.

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

hirdetés
hirdetés