hirdetés
hirdetés
hirdetés

A horvátoknál médiatörténeti pillanatot hozott, a cseheket alig érdekelte a focivébé

Számos érdekesség derült ki a focivébé közép- és kelet-európai nézettségi adataiból. Horvátországban például a közönségmérések alapján nem is a döntőt nézték a legtöbben.

hirdetés

A közép-kelet-európai független reklámügynökségeket tömörítő weCAN hálózat nemzetközi kutatást készített, amelyben azt vizsgálták, hogy hogyan alakultak a világbajnokság TV-nézettségi adatai a régió 14 országában (Észtország, Lettország, Litvánia, Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Magyarország, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Bosznia-Hercegovina, Bulgária, Ukrajna, Oroszország).

A horvátokat és az oroszokat hozt leginkább lázba a vébé

A kutatásból például kiderül, hogy azokban az országokban nézték a legtöbben a mérkőzéseket, amelyek válogatottja kijutott az oroszországi tornára. Az első ranglistához négy szempontból vizsgálták az egyes országokat (a teljes lakosság hány százaléka nézte legalább 5 percen keresztül a vb-t, a meccsek átlag nézettsége, a helyi legnépszerűbb meccs nézettsége, a döntő nézettségi adatai). Ezen a listán természetesen a horvátok nyertek, Magyarország az utolsók között, de még ennél is kevesebb embert hozott lázba a cseheknél a torna.

Forrás: weCAN
Forrás: weCAN

 A régió 44 százaléka követte az eseményeket

A teljes lakosságot nézve is hasonló eredmények jöttek ki, ez alapján összesen 131 millió ember, azaz a régió lakosságának 44 százaléka követte bizonyos mértékig a vébét.

Forrás: weCAN
Forrás: weCAN

Az adatokból kiderül, hogy nagyon jó hatással volt az orosz nézettségi mutatókra a hazai rendezés: a meccsek átlag nézőszáma 2010-ben 6,7 millió, 2014-ben pedig 5,6 millió volt, ehhez képest 2018-ban a nézettség megduplázódott.

A női nézők ott aktivizálódtak, ahol sikeresen szerepelt a válogatott

Az adatokból jól látszik, hogy akkor volt nagyobb az érdeklődés a nők körében, ha lehetett a helyi válogatottnak szurkolni. A régió egészét tekintve a nézők 60 százaléka volt férfi (79 millió fő) és 40 százaléka nő (52 millió).

Forrás: weCAN
Forrás: weCAN

Az angol-horvát elődöntőt még a döntőnél is többen nézték

14 országból 9-ben a döntőre voltak a legtöbben kíváncsiak. A szerbeket leginkább a Szerbia-Brazília meccs érdekelte, a lengyeleket pedig a Lengyelország-Kolumbia mérkőzés. A horvátoknál az Anglia elleni elődöntő lett a rekorder. Martin Koprek, a weCAN horvát partnerügynöksége, a Direct Media médiaigazgatója szerint ennek két oka van. „Először is a döntő volt a legfontosabb meccs, így sokan úgy döntöttek, hogy a szabadban kivetítőről nézik a mérkőzést. Ezeket a személyeket nem rögzítették a Nielsen mérőműszerei. A másik ok, hogy Franciaország a 65. percben átvette a vezetést 4:1-re, így hamar egyértelművé vált, hogy Horvátország el fogja veszíteni a meccset."

Forrás: weCAN
Forrás: weCAN

Médiatörténeti pillanattá vált a horvátok zágrábi fogadása

A horvát állami televízió, a HTV1 sugározta a horvát válogatott hazatérését, ahogy több mint 550 ezren üdvözölték a játékosokat Zágrábban. A vonulásuk több mint 6 órán át tartott, emiatt a HTV1 történetében először maradt el a híradó, és a 10 órásra nyúló közvetítés az országban valaha készült leghosszabb tévéműsor lett. 1,7 millió ember – a teljesen népesség 42%-a – nézte a közvetítést átlag 2 órán keresztül.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Selectivv Mobile a keresleti oldalnak nyújt programmatic-megoldásokat.

Az első két, már megjelent részben a Sufni és a Barber Shop tulajdonosai mesélnek.

Az Otto webshopnak készült egy kissé nyugtalanító képi világú reklám.

Az ugytudjuk.hu-t kiadó céget az LMP-s képviselő és korábban a Nyugat.hu-nál dolgozó újságírok alapították.

Viccesen nihilista reklámok a Burrow márkától.

hirdetés

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

Business to business kommunikációs verseny, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Workshop Content+Marketing Award kiemelkedő kampányainak bemutatására szeptember 12-én.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Kiemelt kategória 2018-ban: Televízió Nevezési határidő: szeptember 14.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Gyógyszerkommunikációs konferencia - Future Pharma október 2-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 5.

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak. Időpont: október 11., 09.00 - 16.00

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.

hirdetés
hirdetés