A hordható robot, ami erőssé tesz

Az emberi erő ma már nemcsak megsokszorozható egy robottal, de akár helyettesíthető is. Legalábbis a Hyundai mérnökei szerint a közeli jövő már a gépben dolgozó emberről szól. A Kreatív Telenorral közös Next rovatának legújabb cikke.

Szeretne olyan lenni, mint a Vasember? Öltse magára a Hyundai legújabb robotszerkóját! – tanácsolja a Techradar.com a gyártó céges blogja alapján, amely szerint a kék és vörös színű vázba bújva úgy érezheti magát az ember, mintha Marvel képregényéből lépett volna elő. Pedig ez a külső váz azért még messze van Iron Man repülő, sugárnyaláb-fegyverrel felszerelt páncéljától. És bár védelemre és támadásra képtelen, kiváló az emberi erő megsokszorozásában. Az utóbbi időben ugyanis sok cég kísérletezik hasonló külső vázzal, de a legtöbbjük vagy csak minimálisan képes növelni az emberi teherbírást, vagy csak funkciójában segít a nehéz súlyok emelésével járó sérülések megelőzésében.

A további képekért kattintson!!!

A dél-koreai autógyártó mérnökei által kifejlesztett hordható robotvázba bújva azonban az ember akkora súlyokat képes mozgatni és emelgetni, amelyekhez korábban csak targoncával tudott nyúlni. A cég a mesterséges külső csontvázakat elsősorban a nagyvállatok gyártósora mellett dolgozóknak ajánlja, és katonáknak, akik a testre erősített fémvázzal hosszabb távokon is képesek lesznek majd az 50 kilós menetfelszerelést cipelni.

Jelenleg azonban az óriáscég mérnökei azon dolgoznak, hogy még fejlettebb, az emberi izomerőt a hússzorosára növelő hordható robotot hozzanak létre. Másrészt pedig azon, hogy a külső váznak a tavaly elkészített, jóval könnyebb, H-LEX (Hyundai Lifecaring ExoSkeleton) nevezetű verziója minél hamarabb kereskedelmi forgalomba kerülhessen. Ezt a vázat már ugyanis a fogyatékkal élő embereknek tervezték, akik biztonságosan használhatják majd járáshoz, ugyanakkor komoly szerepe lehet a mozgásrehabilitációban is.

A további képekért kattintson!!!

A Panasonic is kísérletezik már néhány hónapja egy ehhez hasonló exoszkeletonnal. Az egyik gyárában például a szakmunkásokat az előbbinél ugyan egyszerűbb, de szintén hátra erősíthető vázzal szerelte fel, amely guggolás és hajolgatás során mintegy 15 kilogrammnyi terhet vesz le a gerincről, miközben kíméli a csípőt és a térdet is.

Ugyanakkor ma már az Egyesült Államok hadserege is javában teszteli a Vasemberként elhíresült, emberfeletti erőt adó TALOS (Tactical Light Operator Suit) páncélzatot. Az alig hat kilós testpáncél golyóálló, beépített légkondicionálója és számítógéprendszere van, és scifibe illő ballisztikai védelmet ígér. Így ha minden az amerikai védelmi minisztérium tervei szerint halad, akkor 2018-ra már tényleg bárkiből lehet igazi Vasember. Pláne, ha sok pénze van.

 

A cikk megjelenését a Telenor támogatta!

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók