hirdetés
hirdetés
hirdetés

A hírműsorok társadalmi sokszínűségét vizsgálták

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa elfogadta és az interneten közzétette legújabb tanulmányát, mely a hírműsorok társadalmi sokszínűségét vizsgálta. Az NMHH szerint továbbra is az elmúlt évek átlagának megfelelő 17,1 százalékos arányban szerepeltek a vizsgált társadalmi csoportok: például a nemzeti kisebbségek intézményei; a szakszervezeti, az érdekvédelmi szervezetek, a gazdaságilag hátrányos helyzetben lévők, a civil szervezetek, a munkaerőpiaci szempontból inaktívak, az egyházak stb.

hirdetés

A tavalyi második félévet felölelő jelentés szerint az elemzett kategóriákon belül a gazdaság szereplői jelentek meg leggyakrabban, összességében 44,1 százalékban, jelentős médiafelülethez jutottak az inaktívak (22,5 százalék) – ezen belül legtöbbször a fiatalok, illetve a nyugdíjasok –, a civil (17,4 százalék) és az érdekvédelmi szervezetek (12,1 százalék). A 2,3 százalékot elérő nemzeti és etnikai kisebbségek említésszámain látható, hogy a legutóbbi év nagy változása után részleges visszarendeződés zajlott: emelkedett a határon túli magyarok (35,4 százalék) és stagnált a romák (33,5 százalék) megoszlása, csökkent ugyanakkor a bevándorlók szereplése (16,8 százalék), derül ki a tanulmányból. Utóbbiak reprezentációit egyébként a bűnözés kontextusa dominálta (39,7 százalék).

A civil szervezetek kategóriáján belül az NMHH szerint figyelemre méltó, hogy a kereskedelmi híradók magasan (27 százalék) reprezentálták a helyi civileket, és összességében nőtt az egyházi civil intézmények megjelenése (13,2 százalék) is. A hatóság szerint említésre méltó volt még a külföldi civilek reprezentációja (12,3 százalék) is.

Az összefoglaló az M1, a Duna Tv, a TV2, az RTL Klub, az ATV, a Hír Tv és az Echo Tv híradóira, továbbá a Magyar Rádió Déli és Esti Krónika című műsoraira, illetve az azóta megszűnt Class FM híreire terjedt ki. 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Nyereményjáték is kapcsolódik hozzá, a nyertesek közösen edzhetnek a legendával.

Tartalommarketing és pr lesz a feladatuk.

Május 1-ig várják a szavazatokat.

Családi okokra hivatkozik.

Az ingatlanfejlesztő csoport meghívásos tenderen a Person munkáját találta a legmeggyőzőbbnek.

hirdetés

Idén is megrendezzük az FMCG-szektor egyik legmeghatározóbb, kétnapos eseményét. Időpont: 2017.04.27-28.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye. Díjátadó: május 17-én, az A38 Hajón.

A verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 19.

Konferencia a posztmodern marketing és a turizmus összefüggéseiről május 23-án.

A 2016-os Employer Branding Award díjazott kampányainak bemutatása május 23-án

Mitől érzi magát sikeresnek a munkavállaló? Valóban csak a hr-es felelőssége? Konferencia nem csak HR szakembereknek

hirdetés
hirdetés