hirdetés
hirdetés
hirdetés

A híres Volkswagen-kampányról jelenik meg könyv magyarul

A Reklámtörténet-sorozat keretében jön Dominik Imseng műve, amely a Bogár-kampányon keresztül mesél a reklámvilág kreatív forradalmáról.

hirdetés

November 8-án újabb kötettel jelentkezik Kovács Levente kreatívigazgató (White Rabbit) és Berta László kreatív stratéga (Publicis Group) online szakmai fóruma, a Reklámtörténet. A Bogár forradalma – egy reklámkampány története, ami naggyá tett egy kicsi kocsit című könyv Dominik Imseng Ugly is Only Skin-Deep művének a fordítása. A Reklámtörténet Könyvek sorozatban jelent meg korábban Howard Gossage munkásságát feldolgozó mű (Steve Harrison munkája), illetve Bob Hoffmann Marsbéli marketing című könyve.

"1959-ben William Bernbach vezetésével a New York-i DDB reklámügynökség megalkotott egy reklámkampányt, ami több mint 15 éven át népszerűsített egy kicsi, ronda, de roppant gazdaságos, költséghatékony és karakteres autót. A VW számára készített sajtóhirdetések nem csupán hatékonyan értékesítették a Bogarat, de újfajta reklámfelfogásnak is a hírnökei voltak. Elindították a reklámvilág "kreatívforradalmát". A VW Bogár hirdetései ugyanis bebizonyították: lehet okos, őszinte és humoros, a fogyasztót tiszteletben tartó reklámokkal kommunikálni – és ezzel a felfogással jó másfél évtizedre meghatározták a reklám- és marketingkommunikáció világát" - olvasható a könyv leírásában. Az egyik első ilyen hirdetés, a Think Small reklámszlogennel futó kampány lett egyébként az Advertising Age évszázados top 100-as listáján az első helyezett.

A könyv szerzője, Dominik Imseng interjúkat készített a korszak számos reklám- és marketingszakemberével, többek között megszólal Carl H. Hahn is, aki a Volkswagen amerikai leányvállalatának vezérigazgatója volt 1959-től 1964-ig.

"Dominik Imseng könyve igazi kordokumentum és kultúrtörténeti csemege. Szórakoztatóan és olvasmányosan idézi fel a 60-as évek világát; a VW-bogár megszületésének, amerikai piacra bevezetésének és népszerűségének történetét; felvillantja a korszak társadalmi, kulturális jelenségeit, és rengeteg eredeti, ritkán látott Bogár-sajtóhirdetés képével illusztrálja a kicsi kocsi amerikai diadalútját" - írja az ismertető. Lent látható a borítója.

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Három év után frissítették a tudásanyagot. A kiadvány ingyenesen letölthető.

Pro bono alapon ügynökséget is keresnek a kampány lebonyolítására.

Az előírt kötelezettségekhez felhasznált hiányos adatok nem a Digitől, hanem a GVH saját adatgyűjtéséből származik - állítja a cég.

200 nevezésből összesen 57-et díjazott a zsűri.

hirdetés

A Kreatív magazin ismét megrendezi a Nagy Kreatív Napot! Még nagyobb, még kreatívabb: itt a helye minden reklámosnak, kommunikációs szakembernek, marketinggel és PR-rel foglalkozó ügyféloldali megbízónak! Save the date: 11.27.

Díjátadó: 18.11.27. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányok és megoldások versenye, pontszerzés a Kreatív-MAKSZ M+Listán. Nevezési határidő: november 30.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 4.

Hogyan keress IT-s kollégát? Félnapos konferencia december 4-én.

hirdetés
hirdetés