hirdetés
hirdetés
hirdetés

A híres Volkswagen-kampányról jelenik meg könyv magyarul

A Reklámtörténet-sorozat keretében jön Dominik Imseng műve, amely a Bogár-kampányon keresztül mesél a reklámvilág kreatív forradalmáról.

hirdetés

November 8-án újabb kötettel jelentkezik Kovács Levente kreatívigazgató (White Rabbit) és Berta László kreatív stratéga (Publicis Group) online szakmai fóruma, a Reklámtörténet. A Bogár forradalma – egy reklámkampány története, ami naggyá tett egy kicsi kocsit című könyv Dominik Imseng Ugly is Only Skin-Deep művének a fordítása. A Reklámtörténet Könyvek sorozatban jelent meg korábban Howard Gossage munkásságát feldolgozó mű (Steve Harrison munkája), illetve Bob Hoffmann Marsbéli marketing című könyve.

"1959-ben William Bernbach vezetésével a New York-i DDB reklámügynökség megalkotott egy reklámkampányt, ami több mint 15 éven át népszerűsített egy kicsi, ronda, de roppant gazdaságos, költséghatékony és karakteres autót. A VW számára készített sajtóhirdetések nem csupán hatékonyan értékesítették a Bogarat, de újfajta reklámfelfogásnak is a hírnökei voltak. Elindították a reklámvilág "kreatívforradalmát". A VW Bogár hirdetései ugyanis bebizonyították: lehet okos, őszinte és humoros, a fogyasztót tiszteletben tartó reklámokkal kommunikálni – és ezzel a felfogással jó másfél évtizedre meghatározták a reklám- és marketingkommunikáció világát" - olvasható a könyv leírásában. Az egyik első ilyen hirdetés, a Think Small reklámszlogennel futó kampány lett egyébként az Advertising Age évszázados top 100-as listáján az első helyezett.

A könyv szerzője, Dominik Imseng interjúkat készített a korszak számos reklám- és marketingszakemberével, többek között megszólal Carl H. Hahn is, aki a Volkswagen amerikai leányvállalatának vezérigazgatója volt 1959-től 1964-ig.

"Dominik Imseng könyve igazi kordokumentum és kultúrtörténeti csemege. Szórakoztatóan és olvasmányosan idézi fel a 60-as évek világát; a VW-bogár megszületésének, amerikai piacra bevezetésének és népszerűségének történetét; felvillantja a korszak társadalmi, kulturális jelenségeit, és rengeteg eredeti, ritkán látott Bogár-sajtóhirdetés képével illusztrálja a kicsi kocsi amerikai diadalútját" - írja az ismertető. Lent látható a borítója.

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A lap egyik új hirdetése a mianmari népirtás felderítésére épül.

Tarjányi Péter és Murányi András egykori hírigazgató szerint a 444 cikke csúsztat a lapnál történtekről.

Igazán nem szép tőlük, mert előtte eladtak neki egy taliga Whoppert egy fogadásra.

A Sans Clichével folytatja a tetőcserépmárka.

Visszatartott vagy az utolsó pillanatban átírt kényes anyagok, berendelt témák. Több egykori zoomos munkatárs mesélt az oldal működéséről.

hirdetés

Díjátadó: január 30., kapunyitás: 19.00 Vedd meg a jegyed a bulira!

A leghasznosabb, leginspirálóbb people management tartalmak február 13-án, hogy a 2019-es éved még sikeresebb legyen!

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 22.

Február 28-án a gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést a Facebookon és az Instagramon.

hirdetés
hirdetés