hirdetés
hirdetés
hirdetés

A hirdetők leszedték az amerikai jobb kanos tévéikonját

Bill O'Reilly tette Amerikában nagypályás szereplővé a Fox kábeladót. 21 év után úgy tűnik, a hirdetői bojkott miatt bukik bele a zaklatásaiba.

hirdetés

Bill O'Reilly egy vén tahó, akiről már korábban kiderült, hogy olyanokat képes tanácsolni egy kollégájának, mint hogy szerezzen be egy vibrátort, és olyan fantáziákat mesél neki, amik az adott munkatársról, egy zuhanyzóról és egy dörzsszivacsról szólnak. (Mmmmh!)

Bill O'Reilly egyben az amerikai, masszívan republikánus Fox News kábelcsatorna (Dirk Gerkens és Andy Vajna egyébként újabban őket emlegetik példaképként a TV2 közéleti mutatványai kapcsán, bár sok szempontból megtévesztő az összevetés) legfényesebb csillaga, ő tette az adót országos tényezővé. Műsora, az este nyolcas The O'Reilly Factor még úgy is megverte áprilisban a két műfajbeli riválist, az MSNBC-t és a CNN-t együtt, hogy a névadó atya szabadságon volt, és beugró műsorvezető vitte az adást.

De nem csak ez történt Bill O'Reilly szabadsága alatt, hanem az is, hogy a Fox News tulajdonosai, a 21st Century Fox mozi- és tévécsoportot irányító Rupert Murdoch és két fia egy szűkszavú közleményben lapátra tették. Ennek oka nem csak az, hogy két hete egy New York Times cikk még négy szexuális zaklatással kapcsolatos peren kívüli megegyezésről számolt be a dörzsszivacsos nyomuláson kívül, hanem hogy a cikk nyomában 80 hirdető lépett le a műsor reklámblokkjaiból – összegez a Vox.

A legtöbbet legalábbis ez nyomhatott a latban. A Vox négy okot sorol, amiért az érinthetetlennek tartott állócsillagból hirtelen hullócsillagot csináltak:

  1. Még Bill saját törzsközönségét is megosztotta az eset, a magukat republikánus szavazónak mondó tévénézők csak 38 százaléka akarta, hogy mindenképp maradjon. A nézettség 7 százalékpontot esett április eleje óta.

  2. A cikk óta is újabb vádak kerültek elő, egy fekete nő szerint például O'Reilly "vaddisznóként röfögött rá", miközben forró csokinak hívta. (Rrrrr!) O'Reilly ráadásul meg is zsarolta a kiszemeltjeit, nehogy eljárjon a szájuk.

  3. A világ legbefolyásosabb médiamágnásaként is emlegetett Rupert Murdoch épp átadja a boltot a fiainak, akiknek hozzá képest egészen progresszív képük van arról, mi fér bele egy médiavállalatnál 2017-ben. A tavalyi cikkek szerint a két fiú rúgatta ki múlt nyáron a csatorna hasonló ügyekkel lelepleződő alapító vezérigazgatóját, Roger Ailest is. (Erről itt egy remek akkori összegzés a 444-ről.)

  4. A hirdetők. A Vox sokat mondó grafikonja szerint adásonként 15 percről 8-ra esett a szpotok összesített időtartama: olyanok léptek le, mint a Mercedes-Benz vagy a szintén nagypályás hirdetőnek számító Geico egészségbiztosító.

Lehet egyébként egy ötödik ok is: Murdoché a 2010-ben Nagy-Britanniában üzenetrögzítőket lehallgató bulvárlapokkal botrányba keveredő News Corporation is, amelynek kisebbségi tulajdonrésze van a szigetországban, Németországban és Olaszországban fontos Sky kábelcsoportban. 2010-ben épp a botrány miatt nem tudták felvásárolni az egész Sky-t, most újból nekiláttak, és mivel ehhez brit hatósági jóváhagyások is kellenek, érdemes lehet nem büdös bunkó vállalatnak tűnni.

A Vox némiképp fennköltebb következtetésre jutott egyébként, eképp: "Lehet, hogy a demokrata és republikánus szavazók nem ugyanott élnek és nem ugyanazokat a műsorokat nézik, de azért nagy részük még mindig ugyanolyan márkájú autókat vesz, ugyanazoknál a biztosítóknál köt szerződést, ugyanazokat a diétákat követi. Kevés nagy márka céloz kizárólag konzervatívokat. Az elmúlt években így az amerikai nagyvállalatok abba a kényelmetlen szerepkörbe kerültek, hogy közvetítők legyenek a két egymástól egyre jobban elválasztott univerzum között."

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Nyereményjáték is kapcsolódik hozzá, a nyertesek közösen edzhetnek a legendával.

Tartalommarketing és pr lesz a feladatuk.

Május 1-ig várják a szavazatokat.

Családi okokra hivatkozik.

Az ingatlanfejlesztő csoport meghívásos tenderen a Person munkáját találta a legmeggyőzőbbnek.

hirdetés

Idén is megrendezzük az FMCG-szektor egyik legmeghatározóbb, kétnapos eseményét. Időpont: 2017.04.27-28.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye. Díjátadó: május 17-én, az A38 Hajón.

A verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 19.

Konferencia a posztmodern marketing és a turizmus összefüggéseiről május 23-án.

A 2016-os Employer Branding Award díjazott kampányainak bemutatása május 23-án

Mitől érzi magát sikeresnek a munkavállaló? Valóban csak a hr-es felelőssége? Konferencia nem csak HR szakembereknek

hirdetés
hirdetés