A Google új alkalmazása megmutatja, melyik híres festményre hasonlítunk

A Google múzeumalkalmazása alapvetően két célcsoportra épít: a szobrok vagy festmények előtt töprengők kíváncsiságára, akik gyakran látják meg magukat egy-egy ábrázolt mesterműben, és azokra, akik bár nem mániákus tárlatböngészők, mindig is szerették volna tudni, vajon melyik vászonról vagy plasztikáról köszön vissza arcképük. És ma már tényleg elég egyetlen szelfi, hogy kiderüljön, hol lapul a világnak az a kincse, amit akár rólunk is mintázhattak volna.

Bár nem újdonság a Google Arts & Culture alkalmazása, nemrég egy olyan funkciót kapott, amit talán nemcsak a szelfizők fognak értékelni. A Google az elmúlt néhány évben költöztette fel a világ több mint 1200 múzeumának és képtárának digitalizált anyagát a világhálóra, így aztán jelenleg hetven ország legnépszerűbb tárlatait lehet végigböngészni. Mostantól azonban már nemcsak a gyűjteményeket lapozgathatjuk végig, de egy szelfinkkel azt is megnézhetjük, hogy milyen megfestett vagy kőből faragott történelmi alakra, múzsára vagy művész önarcképére hasonlítunk.  

A több ezres gyűjteményből az applikáció a feltöltött fotónk alapján választja ki, és mutatja meg százalékos arányban, hogy mennyire hasonlítunk a híres portréra, amit aztán egyből a közösségi médiában is megoszthatunk - írja az Engadget utalva arra a több tízezres Instagram- és Twitter-posztra, amelyet az elmúlt három napban generált a Google alkalmazása.

A hétvégén például ez volt a legtöbb letöltést elérő iPhone app, a hét elejére pedig a brit Google Play Store-ban a 12. legnépszerűbb alkalmazás lett - ami egyáltalán nem rossz állapot egy alapvetően edukációs céllal összerakott szoftverhez képest. Mert ha csak néhányan rákattintanak híres hasonmásukra, belépnek virtuálisan abba a múzeumba, ahol azt kiállítják; megnézik, ki, mikor és miért követte el azt a művet; esetleg még ott is maradnak egy online tárlatvezetésre, máris megérte a fejlesztés. 

 

Naturally, I would facematch to a vintage nurse... #googleartsandculture

Drew McColley (@retro_tex) által megosztott bejegyzés, Jan 16., 2018, időpont: 9:54 (PST időzóna szerint)

 

 

BoyWonder (@boywonderrocks) által megosztott bejegyzés, Jan 14., 2018, időpont: 5:12 (PST időzóna szerint)

 

  

 

Who created this app? #thatsnotme #yawning #googleartsandculture #philastotle

philastotle (@philastotle2.0) által megosztott bejegyzés, Jan 16., 2018, időpont: 8:25 (PST időzóna szerint)

A fejlesztést egyelőre csak az Egyesült Államokban élők használhatják, az elmúlt két napban a Google Play Store-ban több magyar felhasználó is csalódottan értékelte egyetlen csillaggal a szoftvert az elérhetetlensége miatt. Az Engadget egyik olvasója azonban a cikk alatt megjegyezte, hogy ő pl. VPN-hálózatot használ, így Franciországban is remekül működött nála. Mert egyébként klassz kis alkalmazás úgy ahogy van, bár az algoritmusán lehet még egy picit reszelni: 

 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.