A Google színelemző appja megmondja, illik-e a lakásunkba Mona Lisa

A Google párizsi Művészeti és Kulturális laboratóriumában most azzal kísérleteznek, hogyan segítheti a gépi tanulás a művészet megértését és a műtárgyakhoz, híres fotókhoz való hozzáférést, mégpedig úgy, hogy ehhez ki se kelljen mozdulnunk a szobánkból.

A legutóbbi, szelfivel festmény-hasonmást kereső alkalmazása után a Google Arts and Culture projekt most két újabbat fejlesztett a művészet iránt egy kicsit is érdeklődőknek. Az Art Palette alkalmazását például a színekre, pontosabban egy színkeresőre építette, amellyel elsősorban a divat, a dizájn és lakberendezés rajongóit célozta meg. Ehhez elég egy fotót feltölteni egy virágról, egy ruhadarabról vagy lakásunk tapétájáról, a kereső algoritmusa a kép öt legdominánsabb színére bontja azt, amelyek alapján aztán megszűri és kidobja az összes hasonló színű műalkotást, amelyeket a világ különböző múzeumaiban őriznek. A Kreatív utolsó címlapján használt színpalettára például ezeket dobta ki:

A Google a színszeretetéről legendásan híres Paul Smith brit divattervezővel is kipróbáltatta az alkalmazást. Neki köszönhetjük egyébként azt a több ezer, Instagramra feltöltött rózsaszín szelfit is, amelynek hátterét Los Angeles-i márkaüzletének pink-, majd szívárványszínűre festett fala adta. Szóval Paul Smith is kipróbálta ezt az appot, miközben egy fán pompázó rózsaszín virágsziromról készített fotón keresztül mutatta meg, hogyan tudja az appot mostantól inspirációként használni saját műhelyében. "Akinek munkájában annyira fontosak a színek, mint nekem, annak nagy segítség, ha látja, hogyan használták, kombinálták össze a színeket mások" - utalt a divattervező azoknak a művészeknek a festményeire, szobraira, fotóira és műtárgyaira, amelyeket az általa kért színpaletta alapján dobott ki az alkalmazás keresője.

Egy kép ezer szónál is többet ér

Ezzel a szöveggel nyílik a Google másik, Life Tag nevű alkalmazása, amely az amerikai Life magazin több mint négy millió fotóját katalogizálta egy gyűjteménybe. Az 1883-as alapítású, a világ eseményeiről, híreiről elsőként már fotókkal is beszámoló lap gyakorlatilag a XX. század Pinterest-je volt, amely 1936 és 1972 között élte aranykorát. Tudósított a vietnámi háborúról, Robert Capa fotóin keresztül a normandiai partraszállásról, az '56-os forradalmunkról, Martin Luther King elleni merénylet véres helyszínéről (amelynek teljes képanyagát végül nem publikálták), de halála előtt még Mahátma Gandhiról is a Life fotósa készíthetett utoljára portréfotót.

Ebből az időszakból rakott össze a Google egy olyan digitális enciklopédiát, amelyben a mesterséges intelligencia segítségével minden egyes fotóhoz különböző címkéket rendelt, ezzel pedig gyakorlatilag egy visszakereshető fotóarchívumot hozott létre. Több száz címke alapján lehet benne kutakodni, és bár a címkék elég hiányosak, sokszor a fotókon a szerzőt, a dátumot vagy a rajta szereplők neveit is elfelejti a rendszer feltüntetni, a digitális múzeumprojekt vezetője blogjában arról ír, "jó lenne, ha ez az alkalmazás a jövőben még több beszélgetést generálna majd arról, hogyan segítheti a digitális technológia a kreativitást, a felfedezést és az élményalapú tudásszerzést".

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók