hirdetés
hirdetés
hirdetés

A GDPR az offline felé terelheti a reklámköltést

A fejekben úgy él az online és offline sajtó közötti különbség, mint hogy az egyik inkább teljesítményalapú marketingre, a másik pedig márkaépítésre való. A hirdetők sokszor hitek és téveszmék alapján hoznak döntéseket, a napi sajtó napjai meg vannak számlálva, de a GDPR visszaterelheti az online költés egy részét a magazinok felé. Reklámos kerekasztalt hallgattunk a múlt heti Media Hungaryn.

hirdetés

Van-e különbség az online és offline médiumok inventoryjai között? Ezt a kérdést boncolgatták a Media Hungaryn egy reklámos kerekasztal-beszélgetés résztvevői.

A beszélgetés legfontosabb megállapításai kulcsszavakban:

- Elmosódik a határ az online és az offline között, a hirdetők online és offline marketingcsapatai is egymást támogatva dolgoznak.

- De ha board meetingeken felmerül, hogy egy-egy jól teljesítő online kampány miatt a teljes büdzsét online-ra kell fordítani, akkor az ellen kézzel-lábbal kell tiltakoznia a marketingesnek.

- Az elmosódó határ ellenére van különbség, sőt fal is a kétfajta inventory között: késő ősszel a hirdetők mindig az offline büdzsé mértékét határozzák meg, és ehhez mérik az összes többit. Mégis az online az, ami mélységeiben mérhető, míg az offline-nál sokkal kevesebb adat áll rendelkezésre.

- Mivel tud többet az offline? Az egyik fontos megállapítás, hogy a printért fizetnek az emberek, emiatt (illetve mert kézzel fogható, szaga, tapintása van) emocionális többlet is tapad hozzá. Márka- és imázsépítésre a print a jobb eszköz, performance marketingre természetesen inkább az online. Egy CIB-es Forbes-hirdetés brandet erősíti, a lényeg, hogy a célcsoportban legyen meg a CIB a fejekben, de önmagában a forbes.hu-n bannert venni nem elegendő - itt van az éles különbség az online és az offline között. A CIB egy adott termékkel akár 25 ezer weboldalon is megjelenhet a bannerjével, egyetlen oldalon hirdetést vásárolni önmagában nem márkaépítő.

- Amíg ügyféloldalon el van választva ez a kettő, addig az online arra lesz kárhoztatva, hogy performance marketing legyen, pedig a programmatic is jól tud akár működni. A rádiót is sokáig promóciós csatornaként kezelték, pedig az is alkalmas márkaépítésre

- A napi sajtó évei meg vannak számlálva, a most 40-50 éves generáció kihalásával teljesen el fog tűnni. A glossyk és egyéb magazinok „hosszabb haláltusát fognak elszenvedni”, mert ezek tudnak olyan értéket adni, amelyet az online portálok egyelőre nem (pl. nagy megjelenések, behúzások stb.)

- A performance-ot könnyű mérni az online-ban, de mi a helyzet a brandépítéssel? Keveset foglalkoznak a hirdetők a méréssel, és sok esetben hitek, megszokások, elméletek alapján hoznak döntést, és nem valódi adatok alapján, ami nem feltétlenül az ő hibájuk, hiszen kevés fókusz vetül a márkaépítés visszamérésére.

- Az online long tailben elhelyezett hirdetések tökéletesen helyettesíthetők, de ami fontosabb, hogy biztonságos márkán keresztül érjük el a célcsoportot.

- A GDPR lelassíthatja a perszonalizáció ütemét, és visszanyomhatja a hirdetéseket az offline felé, mert a személyre szóló célzást a beleegyezés hiányában sokkal inkább át fogja venni, talán csak átmenetileg. A tartalom környezetbe történő elhelyezése alapján való célzás – ennek kérdése közös felelősség az ügynökségek és a médiacégek részéről, hogy meggyőzzék az olvasót, hogy a perszonalizált elérés az ő érdekeiket szolgálja

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A gyengélkedő Walt Disneyt előzték meg értékben.

Az erről szóló törvény több éve hatályos, a helyzet mégis egyre romlik az MKP szerint.

Pontosabban fehér zaj és levendulaillat jön a magazinból, amiben az ágyukat reklámozzák.

Egy feszengős állásinterjú-szituáció köré építettek kampányt a Profession.hu almárkájának.

A terület trendjeit, gyakorlatait, szabályozási kérdéseit vitathatják meg a tagok.

hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Meghosszabbított nevezési határidő: május 31.

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Hosszabbított nevezési határidő: június 1.

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

Nemzetközi PR Best Practices június 7-én: Nemzetközi PR vezetők esettanulmányai és vacsora az ICCO elnökségi tagjaival

Játssz komolyan! – LEGO® SERIOUS PLAY® workshop: Legózz a fejlődésért, legózz a flow élményért! Három LEGO® SERIOUS PLAY® workshop egy napon, válaszd ki a saját témádat! Időpont: június 14.

Ülj a géphez! – Facebook tréning HR-eseknek. Toborzási kampányok a Facebookon, lépésről lépésre, június 20-án.

A verseny célja, hogy díjazza az egyedi belsőépítészeti dizájnt, kreatív vendéglátóipari/hotel kommunikációt és márkamegjelenést. Nevezési határidő: 2018.06.29.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

hirdetés
hirdetés