hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Forbes szerint Amerika 100 leginnovatívabb vezetőjéből 99 férfi

Ráadásul a listán szereplő sok középkorú, fehér férfi mellett, Barbara Rentlert még képen se mutatták meg. Nem lett jó vége.

hirdetés

Elég nagy botrányt okozott az amerikai Forbes pénteken nyilvánosságra hozott összeállítása, amin az Egyesült Államok 100 leginnovatívabb vezetőjét rendezték listába. Erre ugyanis 99 férfi mellé csak egyetlen nő, a Ross Stores vezérigazgatója, Barbara Rentler került fel. Ráadásul Rentler egyike annak a csupán kilenc embernek, akik fotó nélkül szerepelnek a listán. Sőt, ha lehet hinni az egyik twitterező képernyőfotójának, akkor fénykép hiányában kezdetben az asszonyt férfi avatárral illusztrálták (hétfő délelőtt, mikor mi ellenőriztük, már női sziluett szerepelt a neve mellett).

Fotó: Twitter
Fotó: Twitter

A rangsor megítélésének az se tett jót, hogy kiderült, a listához használt módszertant majd a végeredményt is három férfi állított össze, ebbe a munkába se vontak be nőket – írja a DailyDot. A lap fel is kereste a lista készítőit, akik közül Nathan Furr, az Insead üzleti iskola professzora, reagált is a kritikákra.

Furr elmondása szerint nekik is szemet szúrt a nők hiánya a listán, amit aggasztó jelenségnek nevezett, ám azt is határozottan kijelentette, hogy csalni viszont semmiképp nem akartak az eredményekkel, csak azért, hogy gender szempontból kiegyenlítettebb legyen az összeállítás. Emellett pedig felhívta a figyelmet arra, hogy egyszerűen még mindig kevesebb a női vezérigazgató, és még kevesebb olyan van, aki a lista kritériumainak megfelel.

Ez a magyarázat azonban sokakból még nagyobb indulatot váltott ki. Több twitterező is kifogásolta, hogy hogy ha ennyire nem tudnak nők felkerülni a listára, akkor a módszertanban kell keresni a hibát.

A kiakadt hangokra végül a Forbes szerkesztője, Randall Lane, egy cikkben reagált, amiben egyrészt kifejezi az együttérzését azokkal, akik szerint felháborító, hogy egyetlen nő szerepel a listán, másrészt ő is arról ír, hogy a nők alapból sincsenek elég hangsúlyosan reprezentálva a felsővezetői pozíciókban, pláne nem a tech-cégeknél. „Röviden: a gondosan összeállított módszertanunk alapján, a nőknek itt esélyük sem volt” – írja, majd kitér arra, hogy arról sem szabad megfeledkezni, hogy a Forbesnak több kísérlete is van arra, hogy jobban megmutassa az üzleti életben sikeres nőket, hiszen vannak kifejezetten női listáik. A kicsit „ez van, ezt kell szeretni” hangulatú bejegyzést pedig végül ő is azzal zárja, hogy a friss lista által kialakult vita tanulsága, hogy újra kell majd gondolni az összeállítás módszertanát.

Amerika 100 leginnovatívabb CEO-ja között egyébként Barbara Rentler a 75. helyre került, a listát pedig Jeff Bezos, Elon Musk és Mark Zuckerberg nyitják.

 

Győri Zsófia
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az aktivitással a cég arra akarja emlékeztetni a vásárlókat, hogy a Lego több egy sima játékgyárnál.

Az új arculat mellett a hirdetők is új lehetőségekkel találkozhatnak. 

A lakásfejlesztő vállalat először indított televíziós kampányt.

A Wieden & Kennedy New York váltja a DDB által három éve létrehozott dedikált ügynökséget, miközben a W&K Portland tovább dolgozik a KFC-n.

100 millió fontos bevétel után. Ez kevesebb, mint amennyit egy magánszemély évi 120 ezer fontos fizetés után adózik le.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés