hirdetés
hirdetés
hirdetés

A férfiak nem szeretik, ha álmukban fújnak horkolásgátló sprayt a szájukba

A Synetiq júniusban is megvizsgálta a hazai reklámvideókat saját neuromarketinges módszertanával. Horkolás elleni készítmény, Cofidis-unikornis és egy Telenor-reklám hozta a Synetiq kutatása szerint a legérdekesebb eredményeket.

hirdetés

Cofidis

A Cofidis unikornis-kampányáról már írtunk, a Synetiq a teszterei segítségével azt is kiderítette, hogyan hatott ez a nézőkre. 

„A vidéki áldoku főhősének rejtélyes invitálása (“jöjjenek, nézzék meg…”), és az autentikusnak tűnő gazda különc fizimiskája kíváncsiságot ébresztett. Viszont mikor „az unikornist találtak Magyarkúton” állítást kacsák és egyéb háztáji állatok megjelenése követte, a nézőkön eluralkodott az értetlenség. Gyuszi várva várt megjelenése sikeresen kompenzálta ezt és pozitív érzelemeket gerjesztett. A készítők fokozták ezt a hatást hangeffektekkel is. A gyerekszereplő bevonása és a meghökkentő breaktánc újabb szint vitt a kreatívba, megteremtve a reklám érzelmi csúcspontját. Bár a sales jellegű váltás a Cofidis álomhitelére hirtelen történt, ez mégsem okozott törést, az ajánlat végig fenn tudta tartani a nézők figyelmét - még ha kevésbé is találták vonzónak. A váratlan és szórakoztató történet az érdekes ajánlattal képes volt tudatosan is kiváltani a nézők elismerését és érdeklődését" - írja a Synetiq médiaelemzője, Andorkó Dóra.

Telenor

A Telenor a hétköznapi élet unalmáról készített reklámot, amely a június óta futó koncepció elemeként egy karakterre fókuszált a montázsvideók helyett. „A második hónapra beérni látszik a koncepció, amin sokat segített a kiszolgáltatott kényszerhelyzetek unalmának mindenki számára érthető bemutatása, a Doktor úr ölében alvó Nati portréja" - írja a Synetiq kutatója.

A felütés a hátulról mutatott karakterekkel kevésbé bizonyult izgalmasnak és nehezen lehetett összekapcsolni a szituációt a voice-overrel (“értjük mi, doktor úr…”). Azonban az érkező magyarázattal már könnyebb volt megérteni a jelenetet. A kis Nati álmát őrző apuka helyzetébe bele tudták képzelni magukat a nézők, és várták, hogyan ér véget a történet. Az ébredező gyerekhez járó csittegő voice-over felcsigázta a nézőket, amire pont jól érkezett az ajánlat. A sztori visszatükröződött a tudatos értékeléseken is.

 

Sforsin

„Sok embernél tartósan visszatérő probléma, hogy nem tudják kialudni magukat éjszakánként “édesdeden” (ordenáré módon) horkoló párjuk miatt. Erre az insightra építette reklámját a Sforsin, mely egyből empátiát ébresztett a nézőkben" - írja Andorkó Dóra.

Így folytatja: „bár animált karakterekkel általában nehezebb azonosulni, a Sforsin kidolgozott ábrázolása segített beleképzelni magunkat a szereplők helyzetébe. A férfi horkolása már az első pillanatokban irritációt váltott ki, míg a lassan már az őrület határán táncoló feleség felrobbanása és a spray használatának bemutatása szórakoztató volt és még inkább felcsigázta a közönséget. A termék, amit segítségként a szenvedő félnek ajánlanak, tovább fokozta az érdeklődést és bevonva tartotta a nézőket egészen a film végéig".

Ugyanez a női célcsoportra vonatkoztatva:

A kreatív főleg a női célcsoportnál talált be, akik empatizáltak a reklámban senyvedő női karakterrel - maga a termék ugyanakkor kevésbé volt figyelemfelkeltő a számukra. A férfiakat a reklámnak egyáltalán nem sikerült meggyőznie, a Synetiq elemzője szerint gyanítható, hogy „negatív érzelmeik sokkal inkább köszönhetőek a kissé eltúlzott, sztereotipikus férfi ábrázolás elutasításának, de az öntudatlanul fekvő férfi szájába spriccelt horkolásgátló spray sem volt túlzottan ínyükre". Mindettől függetlenül mindkét nem körében nőtt a márkahasználat fontolóra vétele. 

A cikk a Synetiq médiaelemzője, Andorkó Dóra írásának nyomán született. 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Olasz ügynökség felelt a netet már novemberben meghódító reklámért.

A telekommunikációs márka egy új szó létrehozásával is igyekszik erősíteni identitását. A Mito segített neki.

A könyvterjesztő-kiadó csatlakozott a Movember Mozgalomhoz.

Májusban hagyta jóvá a Gazdasági Versenyhivatal, hogy a Digi felvásárolja az Invitelt. Félrevezető közlés miatt vonták vissza a döntést ideiglenesen.

hirdetés

A Kreatív magazin ismét megrendezi a Nagy Kreatív Napot! Még nagyobb, még kreatívabb: itt a helye minden reklámosnak, kommunikációs szakembernek, marketinggel és PR-rel foglalkozó ügyféloldali megbízónak! Save the date: 11.27.

Díjátadó: 18.11.27. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

Hogyan keress IT-s kollégát? Félnapos konferencia december 4-én.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányok és megoldások versenye, pontszerzés a Kreatív-MAKSZ M+Listán. Nevezési határidő: november 30.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 4.

hirdetés
hirdetés