hirdetés
hirdetés
hirdetés

A fagyi visszanyalhat

A gazdasági krízis miatt átmenetileg háttérbe szorul a cégeknél a CSR, a válság után azonban fontosabb lesz, mint valaha – derült ki többek között ez is a Kreatív kétnapos márkamenedzsment és CSR tréningjén.
hirdetés

Tisztelt Látogatónk!

Ön még nem előfizetője a Kreatív Online-nak, vagy még nem lépett be előfizetői felhasználónevével és jelszavával.

Ha nincs éves előfizetése, de szeretne vásárolni, fizessen elő itt >>>

E-mail cím:
Jelszó:
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

Többszörös díjnyertes rendezvényen dolgozott közösen a Deutsche Telekom és a Progressive. (X)

Mátrai Miklós távozása után Bósza Zsolt átalakította a vezetést.

Tóth Levente, a Népszabadság és a Világgazdaság egykori főszerkesztője, jelenleg a KNK PR&Média press evangelistje szállította az eheti Kultúrterrort.

Interjú Bojtár B. Endre főszerkesztővel.

18-23 évesek jelentkezését várják a Roger Hatchuel Academy 6 napos tréningjére.

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (3 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
A tisztánlátás érdekében érdemes elkülöníteni két tényezőt,
- a CSR-nak az adott vállalat életében betöltött stratégiai szerepét és
- az adott évben a CSR-ra fordított költségvetés összegét.

Fontos, hogy a CSR stratégiai fontosságát ne egyszerűen a rá fordított költségvetés nagyságával, vagy annak évenkénti változásával mérjük. Gazdasági krízis
esetén minden vezető első ösztönös lépése a költségtakarékosság. Jó esetben az óvatosság kiterjed a vállalati működés egészére. Miért lenne meglepő, ha ez
kihatással lenne a CSR-ra fordítható pénzeszközök nagyságára is? Jelenti-e azonban a CSR-ra fordított pénzek csökkentése egyúttal a terület stratégiai
fontosságának gyengülését is?

Az első felvetéssel könnyű egyetérteni. Ha a második kérdésre igenlő választ adunk, akkor viszont azt is elismerjük, hogy a CSR a vállalat életében eddig sem
töltött be értékesebb szerepet, mint az arculatépítés nehéz időkben könnyen nélkülözhető luxuseszköze.

Hiszek abban hogy a CSR többet tud, mint egyszerűen "fényezni a vállalat hírnevét", és valóban képes hozzásegíteni a hatékonyabb és fenntarthatóbb működéshez.
Sőt, akár a gazdasági nehézségekből kivezető utat jelenthet a vállalat működési környezetének átfogó felmérése. Ennek csupán egyetlen, hirtelenjében előrántott
példája a bezárására ítélt észak-amerikai autógyártó üzemek átállása napkollektor gyártásra.
Nekik mégiscsak lesz pénzük fagyira.

Csáki Roland
kommunikációs igazgató
WWF Magyarország
#
Egyetértek Lacival abban, hogy a CSR, a fenntartható üzletvezetés szerepe fontosabb most, mint valaha. Sokan és sokszor elmondták már, hogy paradigmaváltásra van szükség
ahhoz, hogy ezt a válságot átvészeljük. Ugyanakkor azt tapasztalatom, hogy - amint a Deloitte tanulmány is rámutat - átmenetileg kevesebb figyelem jut a CSR-re, mint ez
szükséges, legalábbis bizonyos területei hátrébb szorulnak, míg mások hangsúlyosabbak lesznek. Ez végül is érthető, hiszen amikor egy cég a túlélésért küzd, - s
most tegyük félre az utopisztikus, "minden egyformán fontos" elveket - számára gyakorlati szempontból szükségszerűbb, hogy biztosítsa a gazdasági fenntarthatóságot és
a munkavállalók megtartását, mint hogy a klímaváltozás szempontjait helyezze előtérbe. Legalábbis a következő természeti katasztrófáig...
Személy szerint őszintén remélem, hogy azok a nálunk működő cégek, amelyek már értik a felelős üzletvezetés lényegét és fontosságát, s a szemléletetet a napi
működésbe is beépítik, nem fognak változtatni ezen a válság miatt és a P-P-P modell mindhárom elemét képesek lesznek egyforma fontossággal kezelni. Egy év múlva
visszamenőleg már meg tudjuk ítélni.
#
A cikkben idézett mondatok ellentmondanak a felvezető szövegnek, így nehéz megállapítani, hogy ki tévedett nagyot, amikor a CSR fejlődésének és a gazdasági krízisnek
az összefüggését a tényeknek ellentmondóan jellemezte. Ha elfogadjuk ugyanis a nyilatkozó PR szakemberek CSR meghatározását (tudatos, stratégiai, folyamatokba épített
felelősségvállalás), akkor fel kell tennünk a kérdést, hogy miképp lenne lehetséges és miért lenne logikus egy ilyen rendszer
(tervezés-végrehajtás-mérés-kommunikáció) megroggyanása válság idején. Az elmúlt hetek, hónapok nemzetközi kutatásai és saját regionális tanácsadói
tapasztalataink is épp azt bizonyítják, hogy a válság kényszerítő erővel hat az érintettekkel való szorosabb együttműködés irányába, az erőforrások jobb (azaz
stratégiai) fókuszálására. A CSR - ha nem mint taktikai PR eszközt látunk benne - épp a válság hatására fontossá vált szemléletmód gyakorlatához ad eszközöket.
Ezért is fontos, hogy a CSR szakma és a CSR-rel alkalmilag foglalkozó egyéb kommunikációs területek szakemberei, a média CSR-értő munkatársai ezekben a hónapokban
különösen világos és szakszerű üzeneteket küldjenek arról, hogy mi a CSR mint menedzsment terület lényege és miként használható helyesen a CSR eszköztára.

Néhány kutatás a közelmúltból:
IBM Global CEO Survey: http://www.ibm.com/ibm/ideasfromibm/us/ceo/20080505/index.shtml
Deloitte Study: http://www.deloitte.com/us/responsibleboard
The Amsterdam Declaration on Transparency and Reporting:
http://www.globalreporting.org/CurrentPriorities/AmsterdamDeclaration/


Radácsi László, B&P CSR management

A cég áprilisban hozza ki a Pepsi Cafét, kétszer annyi koffeinnel.

Mikor kell igazán beindítani a hájpot? Saját közösségi csatornákra érdemes koncentrálni, vagy jobb, ha más oldalakon indul be beszélgetés a filmről?

Az emberi sokszínűség áll a karácsonyi reklám középpontjában.

Az ügynökség a klasszikus kékben is meglátta a potenciált.

hirdetés
hirdetés

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók