hirdetés
hirdetés
hirdetés

A fagyi visszanyalhat

A gazdasági krízis miatt átmenetileg háttérbe szorul a cégeknél a CSR, a válság után azonban fontosabb lesz, mint valaha – derült ki többek között ez is a Kreatív kétnapos márkamenedzsment és CSR tréningjén.
hirdetés
Kedves látogatónk! Ez a tartalom csak a Kreatív Online előfizetői számára elérhető, kérünk, a megtekintéséhez lépj be!
 
Ha nincs kéznél a jelszó, érdemes előkeresni, mert a jövőben az archívum mellett az exkluzív tartalmaknál is sűrűbben találkozhatsz majd vele. Az elofizetes@pphmedia.hu címen segítünk, ha nem került elő.
 
Ha nincs élő előfizetésetek, itt választhatjátok ki a számotokra megfelelő csomagot.
E-mail cím:
Jelszó:
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

A híres olasz Képtár projektje kiemeli, hogyan jelent meg a fekete kultúra a reneszánsz idején.

A vírus megtanított minket együttműködni, a Telekom szeretné, ha nem is felejtenénk el ezt. 

Új sportcsatornára, a teljes körűen agusztus 1-jén induló Arena4-re költözik át az amerikai foci az AMC-hez tartozó Sport TV-ről. Frissítés: közöljük a Sport TV reakcióját is.

A METU 600 hallgatója vett részt saját kutatásukban, ami a kapcsolattartással, fogyasztással és szabadidővel kapcsolatos szokások változására kérdezett rá.

Zenéit reklámok is előszeretettel használták újra, és újra.

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (3 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
A tisztánlátás érdekében érdemes elkülöníteni két tényezőt,
- a CSR-nak az adott vállalat életében betöltött stratégiai szerepét és
- az adott évben a CSR-ra fordított költségvetés összegét.

Fontos, hogy a CSR stratégiai fontosságát ne egyszerűen a rá fordított költségvetés nagyságával, vagy annak évenkénti változásával mérjük. Gazdasági krízis
esetén minden vezető első ösztönös lépése a költségtakarékosság. Jó esetben az óvatosság kiterjed a vállalati működés egészére. Miért lenne meglepő, ha ez
kihatással lenne a CSR-ra fordítható pénzeszközök nagyságára is? Jelenti-e azonban a CSR-ra fordított pénzek csökkentése egyúttal a terület stratégiai
fontosságának gyengülését is?

Az első felvetéssel könnyű egyetérteni. Ha a második kérdésre igenlő választ adunk, akkor viszont azt is elismerjük, hogy a CSR a vállalat életében eddig sem
töltött be értékesebb szerepet, mint az arculatépítés nehéz időkben könnyen nélkülözhető luxuseszköze.

Hiszek abban hogy a CSR többet tud, mint egyszerűen "fényezni a vállalat hírnevét", és valóban képes hozzásegíteni a hatékonyabb és fenntarthatóbb működéshez.
Sőt, akár a gazdasági nehézségekből kivezető utat jelenthet a vállalat működési környezetének átfogó felmérése. Ennek csupán egyetlen, hirtelenjében előrántott
példája a bezárására ítélt észak-amerikai autógyártó üzemek átállása napkollektor gyártásra.
Nekik mégiscsak lesz pénzük fagyira.

Csáki Roland
kommunikációs igazgató
WWF Magyarország
#
Egyetértek Lacival abban, hogy a CSR, a fenntartható üzletvezetés szerepe fontosabb most, mint valaha. Sokan és sokszor elmondták már, hogy paradigmaváltásra van szükség
ahhoz, hogy ezt a válságot átvészeljük. Ugyanakkor azt tapasztalatom, hogy - amint a Deloitte tanulmány is rámutat - átmenetileg kevesebb figyelem jut a CSR-re, mint ez
szükséges, legalábbis bizonyos területei hátrébb szorulnak, míg mások hangsúlyosabbak lesznek. Ez végül is érthető, hiszen amikor egy cég a túlélésért küzd, - s
most tegyük félre az utopisztikus, "minden egyformán fontos" elveket - számára gyakorlati szempontból szükségszerűbb, hogy biztosítsa a gazdasági fenntarthatóságot és
a munkavállalók megtartását, mint hogy a klímaváltozás szempontjait helyezze előtérbe. Legalábbis a következő természeti katasztrófáig...
Személy szerint őszintén remélem, hogy azok a nálunk működő cégek, amelyek már értik a felelős üzletvezetés lényegét és fontosságát, s a szemléletetet a napi
működésbe is beépítik, nem fognak változtatni ezen a válság miatt és a P-P-P modell mindhárom elemét képesek lesznek egyforma fontossággal kezelni. Egy év múlva
visszamenőleg már meg tudjuk ítélni.
#
A cikkben idézett mondatok ellentmondanak a felvezető szövegnek, így nehéz megállapítani, hogy ki tévedett nagyot, amikor a CSR fejlődésének és a gazdasági krízisnek
az összefüggését a tényeknek ellentmondóan jellemezte. Ha elfogadjuk ugyanis a nyilatkozó PR szakemberek CSR meghatározását (tudatos, stratégiai, folyamatokba épített
felelősségvállalás), akkor fel kell tennünk a kérdést, hogy miképp lenne lehetséges és miért lenne logikus egy ilyen rendszer
(tervezés-végrehajtás-mérés-kommunikáció) megroggyanása válság idején. Az elmúlt hetek, hónapok nemzetközi kutatásai és saját regionális tanácsadói
tapasztalataink is épp azt bizonyítják, hogy a válság kényszerítő erővel hat az érintettekkel való szorosabb együttműködés irányába, az erőforrások jobb (azaz
stratégiai) fókuszálására. A CSR - ha nem mint taktikai PR eszközt látunk benne - épp a válság hatására fontossá vált szemléletmód gyakorlatához ad eszközöket.
Ezért is fontos, hogy a CSR szakma és a CSR-rel alkalmilag foglalkozó egyéb kommunikációs területek szakemberei, a média CSR-értő munkatársai ezekben a hónapokban
különösen világos és szakszerű üzeneteket küldjenek arról, hogy mi a CSR mint menedzsment terület lényege és miként használható helyesen a CSR eszköztára.

Néhány kutatás a közelmúltból:
IBM Global CEO Survey: http://www.ibm.com/ibm/ideasfromibm/us/ceo/20080505/index.shtml
Deloitte Study: http://www.deloitte.com/us/responsibleboard
The Amsterdam Declaration on Transparency and Reporting:
http://www.globalreporting.org/CurrentPriorities/AmsterdamDeclaration/


Radácsi László, B&P CSR management

Egy korábban visszahúzódóan kommuniláló német multi magyarországi leányával dolgoztak együtt egy évet. 

Nem elveszi a munkát, csak besegít, ha kell. 

Az 1997-ben kiadott, és azóta számtalan folytatást, no meg nemzetközi sikert maga mögött tudó Fallout című videojátékból készít sorozatot az Amazon.

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

hirdetés
hirdetés

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.