hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Facebook üzent: ne várja tőlük senki a sajtó megmentését

Ezt a Facebook egyik vezetője mondta el egy, a kiadók képviselőivel teli teremben.

hirdetés

Nem csoda, hogy csurig telt terem várta az egykori CNN-es Campbell Brownt egy, az amerikai magazinok számára tartott konferencián. Brown jelenleg azt a csapatot irányítja a Facebooknál, amelynek fő feladata, hogy a kiadókkal közösen dolgozzanak a közösségi oldal és a médiavállalatok hatékonyabb együttműködésén.

A Facebook és a kiadók viszonya persze már régóta hullámzó, utóbbiak sokat kritizálták a vállalatot a hírfolyam algoritmusának folyamatos változtatása, a híroldalak elérésének csökkentése, vagy a fake news előretörése miatt. Az utóbbi napok hírei azonban a szokásosnál is aktuálisabbá tették a témát. A Facebook segítségével naggyá váló kiadóknál, a BuzzFeednél, a Vice-nél, a Voxnál, a Huffington Postnál is sorban jelentették be a leépítéseket, miközben a Facebook 2018 negyedik negyedévében 16,6 milliárd dolláros reklámbevételt könyvelhetett el.

Campbell Brown (Forrás. Youtube)
Campbell Brown (Forrás. Youtube)

Az online média válságának fő okát sok szereplő a Facebook és a Google minden reklámbevételt elszipkázó magatartásában látja, ám Brown gyorsan leszögezte a konferencián, hogy nem a Facebook fogja megmenteni a most küszködő kiadókat.

Azért Brown néhány múltbéli hibát elismert a beszélgetés során: például azt, hogy korábban nem megfelelően kommunikálták a direkt a médiának kínált megoldásokat, például a gyorsan betöltődő Instant Articles fejlesztést, a  Youtube riválisánák szánt Watch videóit vagy az élő bejelentkezéseket. Brown elismerte, ezekkel a fejlesztésekkel azt a hamis benyomást kelthették a kiadókban, hogy jelentősen nőni fog az elérésük. Miközben a számok egyáltalán nem igazolták ezt.

Ettől függetlenül Brown csapata dolgozik az egészségesebb egymás mellett élésen. Olyan eszközökön munkálkodnak, amik segíthetnek a kiadóknak a tartalomért fizető felhasználók elérésében, toborzásában, mint ahogy az olvasókról gyűjtött adatelemzéseket is tovább fejlesztik.

Emelett 300 millió dollárral támogatnak a következő három évben kisebb, helyi médiatermékeket. Brown megemlítette azt is, hogy a Facebook a CNN-hez, a Fox News-hoz vagy az ABC Newshoz hasonló nagy cégeknek is fizet a Watchra készített műsoraikért.

(forrás: Kreatív Online, AdAge)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A csókolózó pár fotója 1800 kommentet kapott egy nap alatt.

A mobilozó gyalogosok allegóriáiként jelennek meg az elmaszkírozott arcú fiatalok.

A kezdeményezés nem független a Láncfűrész Akadémiától.

Joe ágyba viszi a reggelit, Sarah pedig időben felkel, és nem csak úgy összekaparja magát.

Nagyon forró dalra épül a szénhidrátcsökkentett sör Valentin napra időzített kampánya.

hirdetés

Merre tart az orvostudomány a digitalizált világban? Hogyan segíthet a technológia az egészség megőrzésében? Megtudhatod az első MOST Fórumon február 21-én (x)

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva február 19-én. BETELT!

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 22.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

Hasznos ötleteket, tapasztalatokat és gyakorlati megoldásokat mutatni a munkaerő-megtartással és -hiánnyal küzdő belső kommunikációs csapatoknak. Időpont: március 20., 09.00

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc

hirdetés
hirdetés