hirdetés
hirdetés
hirdetés

NKN-DF tudósítás

A digitális világ olyan, mint a levegő

Hogy kell jól és rosszul márkát építeni az interneten? Mik a tanulságok és mi az online brandépítés tízparancsolata? Piers Guilar, a Siegel+Gale stratégiai igazgatója megmondta a Nagy Kreatív Nap-Digital Festival-on.
hirdetés

Piers Guilar
Piers Guilar
„Az emberek azt hiszik, tudják, mit jelent a digitális világ, de nem tudják” – kezdte erős felütéssel előadását Piers Guilar, a Siegel+Gale stratégiai igazgatója. Nagyon vártuk, hogy megtudjuk, mi az a Using digital to build your brand prezentációjából a Nagy Kreatív Nap – Digital Festivalon.

Ehelyett a cégeknek digitális életmódtanácsokat kaptunk, szemfényvesztéstől mentesen, ahogy Guilar be is ígérte: egyszerűen, gyakorlatiasan és pragmatikusan beszélt.

A szakember három pillérre fűzte fel gondolatmenetét, kiemelve azt, hogy vannak jó és rossz digitális tapasztalatai az embernek. Rossz az, ami frusztráló, jelentéktelen, ismétlődő, összevazar és bonyolult. Mint például a BMW-kbe installálható iDrive digitális zeneszolgáltatás, aminél hat lépés, mire egy zeneszámot tárolni tudunk. A jó digitális szolgáltatás ezzel szemben könnyen kezelhető technológiára épül, használata egyszerű, és sokszor kreativitásra ösztönöz. Könnyebbé teszi a mindennapjainkat, a fogyasztóknak személyre szabott szolgáltatásokat nyújt, és állandó használatot kíván meg, anélkül, hogy a fogyasztót ez zavarná.

 


Ezután számokat kaptunk sorban. Megtudtuk, hogy a föld lakosságának 28 százaléka, vagyis 1,8 milliárd ember internethasználó, hogy havonta egymilliárd keresést futtatunk a Google-n, hogy a Facebook a világ harmadik legnagyobb országa lenne, ha regisztráltjait lakosoknak tartanánk, és hogy az USA-ban minden nyolcadik házaspár a közösségi médiában keresztül ismerkedett meg.

Guilar szerint az internet harmadik korszakában járunk. Az első az információé és a kommunikációé volt, a mésodik a kereskedelemé, a harmadik viszont már a személyre szabhatóságé. Az internet 3.0-ban viszont a fogyasztóknak már hatalmukban áll márkákat tönkretenni, így a vállalatok felelősséggel tartoznak a tetteikért, és nekik is internetpolgárként kell viselkedniük az online világ etikai szabályai szerint.

Legvégül Guilar megosztott tíz tippet az online brandépítésre, és legtöbbhöz példákat is rendelt. Ezek közül az egyik legfontosabb üzenete az volt, hogy olyat kell kitalálni a cégeknek, ami ma működik, és nem olyat, ami lehetséges, hogy holnap fog. Guilar azt is tanácsolja, hogy nem szabad egyetlen digitális csatornában bízni, és érdemes a fogyasztói realitásokat kielemezni és azokra építeni. Sokan elmondták már előtte, hogy a felhasználói felületet egyszerűre kell megtervezni, a tartalmat ingyen kell kínálni és megoszthatóvá kell tenni.
 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Új betűtípust kapott az operációs rendszer, aminek a következő verziója már nem édességről kapja a nevét.

Egy cipősdobozba sűrítette az ikonikus pillanatokat a márka új reklámfilmje.

Célzott ajánlók segítik a könnyebb tájékozódást a megújult oldalon.

Az önirónián és mémeken szocializálódott Instagram generációt célozza a meki új kampánya.

A cég végre megerősítette a pletykákat: tényleg lesz külön „hírek” szekció az appban, és azt valódi újságírók töltik majd meg.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés