hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Cserpesé a Design Management Díj

Szeptember 30-án a Műcsarnokban adták át a 2013-as Magyar Formatervezési és Design Management Díjakat. 

hirdetés

Szeptember 30-án a Műcsarnokban adták át a 2013-as Magyar Formatervezési és Design Management Díjakat. Az idén ötödik alkalommal meghirdetett Design Management Díjat Bendzsel Miklós, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala és a Magyar Formatervezési Tanács elnöke adta át a Cserpes Sajtműhely vezetőjének. Az idei pályamunkák közül további három vehetett át oklevelet: a Budapesti Közlekedési Központ, a Magyar Állami Operaház, valamint a Loffice. A bírálóbizottság tagjai kiemelték, hogy a méretükben, szerkezetükben rendkívül különböző, egymástól távol álló területeken működő cégekben közös, „hogy az alaposan átgondolt, minden elemében jól megtervezett, a dizájn, a marketing, a kommunikáció területén szakértő kollégák közös munkájával létrehozott arculat alapvető fontosságú minden szervezet számára.”



A hazai dizájnszakma legrangosabb elismeréseként számon tartott Magyar Formatervezési Díjakat harmincnegyedik alkalommal adták át, ezúttal Orbán Gábor, a Nemzetgazdasági Minisztérium adó- és pénzügyekért felelős államtitkára, valamint Bendzsel Miklós.

A Magyar Formatervezési Díj termék kategóriájában idén két díjazottat hirdettek. A DSI Inhalo egy sóinhalátor, mellyel kapcsolatban a zsűri tagjai azt fogalmazták meg, hogy a termék bizonyítja, „a formatervezés nem »szimpla formaalkotás«, hanem egy nagyon komplex folyamat”. Szintén termék kategóriában vehetett át díjat Földi Petra esőkabát-kollekciójáért, „melynek darabjait az igazi tiszta, funkcionális designgondolkodás és magas minőségű anyaghasználat, a professzionális technikai kidolgozottság jellemzi.”



Terv kategóriában Benedek Zsanett és Lakos Dániel Faces névre keresztelt, a számítógéppel hálószerűen modellezett térbeli formák alapelemeire, azaz a háromszögletű lapocskákra építő logikai játéka kapott díjat. Vizuális kommunikáció kategóriában pedig a mindenki által jól ismert A kiskakas gyémánt félkrajcárja című mesét feldolgozó interaktív könyv.

Diák kategóriában a megrakott tábortűz hangulatát idéző LightMe világítóeszköz-család vehetett át díjat: erőssége – a bírálóbizottság véleménye szerint – „a design teljességében rejlik, mely magában foglalja a szükséges elemek tervezését, a márkaépítésre tett javaslatot, valamint a gazdaságos csomagolást is.” A DORA kerékpáros bukósisak, Filczer Balázs Dániel munkája ugyancsak a diák kategóriában bizonyított. A dizájner munkája a kerékpározást teszi biztonságosabbá: „egyszerűen használható, a legmesszebbmenőkig funkcionális, ugyanakkor esztétikailag is magas színvonalú megoldást kínál”.



A korábbi évekhez hasonlóan 2013-ban is több szervezet ajánlott fel különdíjakat a Magyar Formatervezési Díj pályázathoz kapcsolódva. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma Kultúráért Felelős Államtitkárság egyik különdíját Farkas Anna grafikus vehette át a tárgytervezésbe tett kirándulása, a Starry Light by Anagraphic lámpa vizuális kommunikációjáért. Az Államtitkárság másik, diák kategóriában meghirdetett különdíját két grafikai arculat megosztva kapta. A JAT projektért, vagyis a József Attila Terv projekt dokumentációs anyagáért Balázs Klára vehetett át díjat, míg az eredetileg grafikus diplomamunkaként készült Kis Hungarikumhatározókért Szabó Zsófia.

A HIPAVILON Magyar Szellemi Tulajdon Ügynökség különdíjának odaítélésében kiemelten fontos szempont volt, hogy akár azonnal gyártásba kerülhető munkára hívja fel a figyelmet. A legfrissebb nemzetközi trendekbe jól illeszkedő Shin ökobútor család alkotója, Gyimóthy György „minden részletében, alkotói és gyártói oldalról is átgondolt, magas színvonalú terve” kapta az elismerést.

A Magyar Formatervezési Tanács különdíját korábban a Budapesti Műszaki Egyetemen tanuló fiatal tervezőknek, Varga Péter Istvánnak és Paunoch Renátának ítélte oda a bírálóbizottság a Zigza betonpad rendszerért. Egyetlen alapelem forgatásával, tükrözésével, rakosgatásával összefüggő, egyedi pad-csoport alakítható ki.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Ez most nem a kart karba öltve sörözések időszaka – üzeni a Soproni új kreatívja.

A Nissan reklámjában most nem az autóeladáson van a hangsúly, hanem azon, hogy mindenki maradjon otthon.

Monika Grüttner kulturális miniszter szeretné, ha már jövő héttől élesedne a segélyprogram.

A Telekom, a Telenor és a Vodafone fizettek ennyit, 15 évre kaptak jogosultságot

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) képviselői közleményben írnak szakmájuk szerepéről a koronavírus idején.

hirdetés
hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne ad

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! A Kreatív szaklap először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: június 3.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre!

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! ÚJ IDŐPONT HAMAROSAN!