hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Cserpesé a Design Management Díj

Szeptember 30-án a Műcsarnokban adták át a 2013-as Magyar Formatervezési és Design Management Díjakat. 

hirdetés

Szeptember 30-án a Műcsarnokban adták át a 2013-as Magyar Formatervezési és Design Management Díjakat. Az idén ötödik alkalommal meghirdetett Design Management Díjat Bendzsel Miklós, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala és a Magyar Formatervezési Tanács elnöke adta át a Cserpes Sajtműhely vezetőjének. Az idei pályamunkák közül további három vehetett át oklevelet: a Budapesti Közlekedési Központ, a Magyar Állami Operaház, valamint a Loffice. A bírálóbizottság tagjai kiemelték, hogy a méretükben, szerkezetükben rendkívül különböző, egymástól távol álló területeken működő cégekben közös, „hogy az alaposan átgondolt, minden elemében jól megtervezett, a dizájn, a marketing, a kommunikáció területén szakértő kollégák közös munkájával létrehozott arculat alapvető fontosságú minden szervezet számára.”



A hazai dizájnszakma legrangosabb elismeréseként számon tartott Magyar Formatervezési Díjakat harmincnegyedik alkalommal adták át, ezúttal Orbán Gábor, a Nemzetgazdasági Minisztérium adó- és pénzügyekért felelős államtitkára, valamint Bendzsel Miklós.

A Magyar Formatervezési Díj termék kategóriájában idén két díjazottat hirdettek. A DSI Inhalo egy sóinhalátor, mellyel kapcsolatban a zsűri tagjai azt fogalmazták meg, hogy a termék bizonyítja, „a formatervezés nem »szimpla formaalkotás«, hanem egy nagyon komplex folyamat”. Szintén termék kategóriában vehetett át díjat Földi Petra esőkabát-kollekciójáért, „melynek darabjait az igazi tiszta, funkcionális designgondolkodás és magas minőségű anyaghasználat, a professzionális technikai kidolgozottság jellemzi.”



Terv kategóriában Benedek Zsanett és Lakos Dániel Faces névre keresztelt, a számítógéppel hálószerűen modellezett térbeli formák alapelemeire, azaz a háromszögletű lapocskákra építő logikai játéka kapott díjat. Vizuális kommunikáció kategóriában pedig a mindenki által jól ismert A kiskakas gyémánt félkrajcárja című mesét feldolgozó interaktív könyv.

Diák kategóriában a megrakott tábortűz hangulatát idéző LightMe világítóeszköz-család vehetett át díjat: erőssége – a bírálóbizottság véleménye szerint – „a design teljességében rejlik, mely magában foglalja a szükséges elemek tervezését, a márkaépítésre tett javaslatot, valamint a gazdaságos csomagolást is.” A DORA kerékpáros bukósisak, Filczer Balázs Dániel munkája ugyancsak a diák kategóriában bizonyított. A dizájner munkája a kerékpározást teszi biztonságosabbá: „egyszerűen használható, a legmesszebbmenőkig funkcionális, ugyanakkor esztétikailag is magas színvonalú megoldást kínál”.



A korábbi évekhez hasonlóan 2013-ban is több szervezet ajánlott fel különdíjakat a Magyar Formatervezési Díj pályázathoz kapcsolódva. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma Kultúráért Felelős Államtitkárság egyik különdíját Farkas Anna grafikus vehette át a tárgytervezésbe tett kirándulása, a Starry Light by Anagraphic lámpa vizuális kommunikációjáért. Az Államtitkárság másik, diák kategóriában meghirdetett különdíját két grafikai arculat megosztva kapta. A JAT projektért, vagyis a József Attila Terv projekt dokumentációs anyagáért Balázs Klára vehetett át díjat, míg az eredetileg grafikus diplomamunkaként készült Kis Hungarikumhatározókért Szabó Zsófia.

A HIPAVILON Magyar Szellemi Tulajdon Ügynökség különdíjának odaítélésében kiemelten fontos szempont volt, hogy akár azonnal gyártásba kerülhető munkára hívja fel a figyelmet. A legfrissebb nemzetközi trendekbe jól illeszkedő Shin ökobútor család alkotója, Gyimóthy György „minden részletében, alkotói és gyártói oldalról is átgondolt, magas színvonalú terve” kapta az elismerést.

A Magyar Formatervezési Tanács különdíját korábban a Budapesti Műszaki Egyetemen tanuló fiatal tervezőknek, Varga Péter Istvánnak és Paunoch Renátának ítélte oda a bírálóbizottság a Zigza betonpad rendszerért. Egyetlen alapelem forgatásával, tükrözésével, rakosgatásával összefüggő, egyedi pad-csoport alakítható ki.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

B.P. Parkerrel állítólag épp úgy lehet beszélgetni, mint egy emberrel.

Az ügynökség kinőtte az irodáját, költözik, elad egy csomó holmit, adományoz.

A kommenteket monitorozva tesznek eleget a mellékhatás-bejelentési kötelezettségnek.

A Próbakő Kommunikáció viszi a Panasonic magyarországi pr-tevékenységét június eleje óta.

Augusztus végén jön az ötödik Ügynökségi sportkupa, minden eddiginél több résztvevővel és sportággal.

hirdetés
hirdetés

A verseny célja díjazni azokat a kommunikációs megoldásokat, melyek támogatják és elősegítik, hogy egy vállalat termékét vagy szolgáltatását egy másik vállalatnak értékesítse. Nevezési határidő: szeptember 8.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Nevezési határidő: 09.08.

Képzés marketingeseknek, akik tömegeket szeretnének megszólítani, de közvetlen, bizalmas formában, személyre szólóan. Enter!Digital a neoval szeptember 14-én.

Az első benyomás megismételhetetlen. Légy rá felkészülve! Konferencia a POME-ról és fontosságáról szeptember 21-én