hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Coca-Cola plakátjai mutatják, hogy hol a szelektív kuka

A világ egyik legnagyobb szemetelője ezzel párhuzamosan komoly vállalásokat tesz az ökológiai lábnyomának csökkentésére.

hirdetés

A szelektív hulladékgyűjtésnek nem kellene azon múlnia, hogy van-e a közelben ilyen tároló vagy sem, mindenesetre az emberek általában így működnek: ha kényelmesen meg tudják oldani a szemét szétválogatását és elhelyzését, akkor meg fogják tenni, máskülönben megy minden a kommunálisba.

Ezen a szomorú valóságon akar egy árnyalatot javítani a Coca-Cola és a Publicis Italy egy okosan kitalált közterületi reklámkampánnyal, amelyet több országban is futtattak, legutóbb Bulgáriában a Happy Energy Tour zenei fesztiválon. A plakátok ugyanis mindig a közelben elhelyezett szelektív kukákra mutatnak, a hirdetés felirata szerint pedig a műanyag hulladék 91 százalékát nem hasznosítják újra, és még egy vállalást is elhelyeztek rajta: 2025-re a Coca-Cola által előállított összes hulladék újrahasznosítható lesz – írja az Adweek.

A Publicis Italy azzal dicsekedett a bulgáriai fesztivált követően, hogy a műanyag palackok 85 százalékát helyezték el a műanyag hulladéknak fenntartott kukákban, ami az ügynökség szerint „szignifikánsan magasabb arány az előző évhez képest".

A Coca-Cola állítása szerint tavaly decemberben már az összes csomagolásának 87 százaléka újrahasznosítható volt, 2025-re ezt 100 százalékossá akarják tenni. 2030-ra pedig szeretnék, ha minden egyes megvásárolt Coca-Cola termék után egyet újrahasznosíthatna a vállalat.

A világ egyik legnagyobb szemetelője

A Coca-Cola egyébként a világ egyik legnagyobb hulladék-előállítója, nemrég egy felhívás nyomására története során először közzétette, hogy mennyi csomagolást gyárt: évi 3 millió tonna műanyag csomagolás köthető a céghez, ami 200 ezer új flakont jelent percenként (az adatok 2017-re vonatkoznak) – számolt be róla még márciusban a Guardian. A soron következő Nestlé 1,7 millió tonna műanyag csomagolással „szerénykedik”.

Bár a vállalat nem adta meg pontosan, hogy az egyes kiszerelésekből mennyi gyárt, ha a 3 millió tonnát fél literes PET-palackra váltjuk át, az 108 milliárd flakont jelentene évente. Ez több mint az ötöde a globálisan előállított nagyjából 500 milliárd PET-palacknak.

A Coca-Cola egyike annak a 31 vállalatnak, amely csatlakozott az Ellen MacArthur Foundation kezdeményezéséhez, amely a nagyvállalatok által előállított hulladék mennyiségének csökkentését tűzte célul. A 31 vállalat (mint pl. a Coca-Cola, a Nestlé, a Mars, a Danone vagy az Unilever) összesen 8 millió tonnan szemetet állít elő évente, azonban az alapítvány kezdeményezését aláíró további 150 cég, köztük a Pepsico, a H&M, a L'Oréal vagy a Marks & Spencer egyelőre semennyi adatot nem osztott meg erről.

(forrás: The Guardian, Adweek.com)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Bővül az eddig is a 24 aloldalaként működő Sokszínű Vidék szerkesztősége.

A kilencvenes évek soha nem érhetnek véget.

A Karc FM-re is bírságot szabott ki az NMHH.

A multifunkciós dobozt az E3 játékkiállításon mutatták be.

Dobrosi Eszter utódja házon belülről érkezik.

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés