hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Coca-Cola és a Burger King is Andy Warholt hívta segítségül a Super Bowl-reklámhoz

Nem csak Warhol híres hamburgerezését, de egy idézetét is felhasználták az idei Super Bowl-reklámoknál.

hirdetés

A Burger King ezúttal nem cifrázta túl a Super Bowl-reklámot, hiszen a meccs szünetében az 1982-es, Andy Warhol hamburgert eszik c. film egy részletét adták le. A filmet még Jørgen Leth készítette a Whopperét a kamera előtt kényelmesen, négy perc alatt elfogyasztó Warholról. Ez a rész egy önálló darabja volt a rendező 66 Scenes from America c. alkotásának, amelybe tökéletesen illeszkedett a hamburgert Heinz ketchuppal elmajszoló Warhol.

A Burger King akkor nem fizetett Warholnak, most azonban már hirdetésként nyúltak vissza a kisfilmhez. A film felhasználásába Leth örököse és a Warhol Foundation is beleegyezett, főleg úgy, hogy az eredeti felvételen semmit sem akart változtatni a Burger King.  "Bárcsak a teljes, 4 perc 20 másodperces filmet leadhattuk volna, igaz, akkor valószínűleg  mindannyiunkat kirúgtak volna, mert 10 évig fizethettük volna vissza a reklámidőre kiadott pénzt" - mondta Marcelo Pascoa, a Burger King globális marketingigazgatója.

A reklámként leadott verzióban csak egy hashtag szerepel: #eatlikeandy, amelynek jegyében természetesen máris sokan utánozzák saját videóikkal a minimalista filmet.

Warhol öröksége azonban nem csak a Burger King, hanem a Coca-Cola meccs előtt vetített animációs klipjében is feltűnt. A reklám alapját adó Coke is a Coke szlogen alapja egy Warhol-idézet:

"Az a nagyszerű ebben az országban, hogy Amerika indította útnak azt a hagyományt, miszerint a leggazdagabbak lényegében ugyanazokat a dolgokat vásárolják, mint a legszegényebbek. Tudod, hogy a tévében látott Coca-Colát issza az elnök, Liz Taylor, és te is. A Coke az Coke, és semennyi pénzért sem vehetsz jobb kólát annál, amit a csavargó iszik a sarkon."

(forrás: Kreatív Online, AdAge)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A csókolózó pár fotója 1800 kommentet kapott egy nap alatt.

A mobilozó gyalogosok allegóriáiként jelennek meg az elmaszkírozott arcú fiatalok.

A kezdeményezés nem független a Láncfűrész Akadémiától.

Joe ágyba viszi a reggelit, Sarah pedig időben felkel, és nem csak úgy összekaparja magát.

Nagyon forró dalra épül a szénhidrátcsökkentett sör Valentin napra időzített kampánya.

hirdetés

Merre tart az orvostudomány a digitalizált világban? Hogyan segíthet a technológia az egészség megőrzésében? Megtudhatod az első MOST Fórumon február 21-én (x)

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva február 19-én. BETELT!

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 22.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

Hasznos ötleteket, tapasztalatokat és gyakorlati megoldásokat mutatni a munkaerő-megtartással és -hiánnyal küzdő belső kommunikációs csapatoknak. Időpont: március 20., 09.00

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc

hirdetés
hirdetés