hirdetés
hirdetés
hirdetés

A hazai cégvezetők közül egyre többen fizetnének online tartalomért

Az Ipsos felmérése alapján a négy évvrel ezelőtti eredményekhez képest az Origo helyett már az Index a legnépszerűbb a cégvezetők körében. A hetilapok között a HVG tartja első helyét.

hirdetés

A hazai üzleti döntéshozók fogyasztói preferenciáit és médiahasználati szokásait a Business Elite Survey projekt keretein belül 2018 tavaszán mérte fel az Ipsos.

Az Ipsos közel négy év elteltével ismételte meg kutatását, melynek alapját a legalább 50 milliós árbevétellel és legalább 6 alkalmazottal bíró vállalatok képezték. Az összesen 528 vezető személyes megkérdezésével összeállt minta régió, cégméret és iparág szerint reprezentálja a hazai vállalatok körét.

A print presztízse változatlan

„A hazai vezetők médiafogyasztását vizsgálva a legfontosabb következtetése a kutatásnak, hogy a print média annak ellenére veszített közönségéből, hogy presztízse változatlanul erős. Az üzleti döntéshozók jellemzően a kínálattal szemben fogalmazták meg kritikájukat, csalódásukat” – mondta Kovács Balázs, az Ipsos médiakutatásának vezetője.

2014-hez hasonlóan az Adó az egyik legfontosabb és leghitelesebb nyomtatott kiadvány, melyet a legfeljebb havi megjelenésű lapok közül a Piac és Profit és a Magyar Üzleti Világ követ.

A vezetők által preferált hetilapok sorrendje nem változott érdemben négy év alatt, továbbra is a HVG áll az élen, melyet a Nők Lapja és a 168 óra követ. A napilapok rangsora a tulajdonosváltásoknak, lapbezárásoknak köszönhetően allaposan átrendeződött. A vizsgált csoportban a legolvasottabb lapok között a Blikk és a Bors is kiemelkedő elérést mutat.

Helycserék az online sajtóban

Az online oldalak között az Index.hu átvette a vezetést az Oigo.hu-tól 2014-hez képest. Tartja erős pozícióját a HVG.hu, valamint a 24.hu, de nagyot lépett előre a 444.hu.

A kutatás eredményei alapján a vezetői kör számára egyre fontosabb a tájékozódás során a gyorsaság, a mindenkori és kényelmes hozzáférés. Érdekes adat, hogy a managerek növekvő arányban fizetnének a hazai manegerek online tartalomért (28% szemben a négy évvel ezelőtt mért 20%-kal). Ezzel is összefüggésben a médiumok vélt megbízhatósági rangsorában tovább nőtt az internet dominanciája, míg a print kiadványok erősen visszaestek négy év alatt.

A célcsoporton alapvetően kis elérésű rádiók közül a Kossuth, a Jazzy valamint az Inforádió érdemel említést. Az RTL Klub, TV2 és m1 hármas vezetésével a TV-rangsor változatlan az üzleti döntéshozói körben.

A rendezvények piacán az általános tematikájú, iparágtól független események bírnak a legnagyobb látogatottsággal. Az adóügyeket és munkaerőpiaci trendeket fókuszba állító HVG rendezvények mellett az Üzlet és Stílus konferencia, valamint a Portfolió és a Forbes egyes eseményei számítanak népszerű eventnek az év során.

Forrás: Ipsos Business Elite Survey
Forrás: Ipsos Business Elite Survey

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Shutterstock tizenötéves születésnapját stockfotóinak remake-jeivel ünnepelte.

Parászka Boróka nyerte a júniusi Minőségi Újságírásért díjat.

Tökéletesen leképezi azt, mit gondol a fél világ a két elnök közti csúcstalálkozóról.

A mindig jól értesült filmes szaklap, a Variety emlegeti a versenyszekció esélyesei között a Sunsetet.

hirdetés

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Nevezési határidő: szeptember 14.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.

hirdetés
hirdetés