A bokszer formájú hordható billentyűzet már a jelen

Se klaviatúra, se telefonon kényelmetlenkedés -  a hordható billentyűzet ma már annyit jelent, hogy egy műanyag pántba dugjuk kezünket, majd úgy teszünk, mintha csak morzéznánk vagy a taktust dobolnánk ujjainkkal.

A hordható okoseszközök alaposan felforgatták az elmúlt évtized iparági trendmutatóit, az Apple okosórájának népszerűségéből kiindulva például a Forbes arról írt, hogy szakértői jóslatok szerint 2020-ra 34 millió dollár cserél majd gazdát csak ebben a szektorban. Van azonban a piacra belépő hordható okoseszközök között néhány olyan darab is, amelyek bár első látásra egészen vad ötletnek tűnnek, a praktikum mégiscsak igazolja helyüket a világban. Ilyen a Tap Systems cég által gyártott ujjainkon hordható billentyűzet, amelynek prototípusa másfél éve készült el, ma pedig már 130 dollárért (32 ezer forint) kínálják a webáruházak - írja a Digital Trends

A bokszerszerű Tap Stap billentyűzetet azoknak találták ki, akiket zavar az okosórájuk vagy telefonjuk kijelzőjének apró betű- és számsora. Ehhez a Bluetooth-szos, klaviatúrát helyettesítő szerkezethez ugyanis mindössze egy rugalmas, műanyag, ujjainkra felhúzható pánt kell, amely a beépített mozgásérzékelők segítségével követi le és alakítja betűkké ujjaink mozgását, gyakorlatilag bármilyen felületen. Így pötyöghetünk szöveget keresztbe tett kézzel a karunkon, a fotel karfáján, a bringánk kormányán vagy egyszerűen csak magunk mellett az asztalon anélkül, hogy a telefont egyszer is érintenénk. Az eszköz szoftvere 31 különböző gesztust ismer fel, ezeket kell megtanulni a használata előtt. De ha ezen túljutunk, a beépített akksija akár négy órán át bírja a szövegelést egyetlen feltöltéssel. Az ujjra tekerhető klaviatúrát két féle méretben árulják, és ma már tabletet, VR-szettet, számítógépet és okostévét is lehet vezérelni vele.

Egyébként a viselhető technológia atyja kifejezést Steve Mann kanadai feltalálóhoz és kutatómérnökhöz kötik, aki az 1970-es években a világ első kiborgjaként jelent meg hátán egy számítógéppel és a fejére rögzített, fél szemét egy apró kamerával lefedett szerkezettel. Ez volt az első hordozható általános számítógép a csak egy-egy funkcióra képes időt mérő karóra vagy az első hordozható, egyszerű számításokat végző abakusz óta. Steve Mann már a középiskolás mindennapjaiban is szívesen hordta találmányát - egyszerűen csak Computer Steve-nek hívták, és sokan nevettek rajta. Ma már senki nem teszi ezt. "Most akkor néznek rád furcsán, ha nem sétálgatsz valami számítógéppel, pl. a telefonoddal együtt. És nem én vagyok az egyetlen, aki digitális szemüveget hord. A jövőben ez is természetes lesz" - utalt néhány éve a Time magazin cikkében arra a több mint harminc éve hordott csatlakoztatott szemüvegére, amely egyik szemére egy mini kamerával egyszerre közvetíti, plusz infókkal egészíti ki és rögzíti a valóságot. Steve Mann azóta is kísérletezik egy olyan szemkamerával, amely a fejre rögzített elektródák segítségével a vak embereknek is visszaadhatja a látásukat. 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.