hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tudósítás Cannes-ból

A Blinkx vezetője nem sírt még bannertől

Közepesen megtelt a Cannes-i fesztiválközpont Debussy terme, mikor vasárnap reggel tízkor, az egyébként alvó városban elkezdte előadását Suranga Chandratillake, a Blinkx, a világ legnagyobb videós keresőmotorját működtető cég alapító-vezérigazgatója. A programfüzet szerint a téma az online videók értékesíthetősége, kreativitása és reklámcélú felhasználása. Forró téma – gyenge előadás.
hirdetés
„A reklám művészet” – ezzel az újszerűnek nem nevezhető felütéssel kezdte előadását Suranga Chandratillake, a Blinkx alapító-vezérigazgatója, aki azt a tiszteletteljes feladatok kapta a Cannes-i fesztivál szervezőitől, hogy az ő előadása nyithatta meg az egyhetes rendezvényt. A fenti kijelentést annyiban árnyalta később, hogy akkor művészet, ha képes arra, hogy elgondolkoztasson és szórakoztasson.

Ezt követően a médiatérkép színesedéséről volt szó, amit nyilván sokan, sokszor hallottak már, de minderre azért volt szükség, hogy az előadó elevickéljen tematikailag a probléma megfogalmazásához. Az internetes reklámok – elsősorban a bannerek – nem képesek arra hogy a korábban taglalt a reklám-művészet gondolatnak megfeleljenek. „Az internetes reklám célzott, hatékony, de hallott valaki olyat, hogy valaki egy bannertől elsírta magát? Hogy elgondolkodtatta? Volt nyilván, de nem ez a jellemző” – mondta Suranga Chandratillake. Majd hozzátette a videós tartalom viszont pont olyan, amely műfaji adottságait tekintve képes erre. Igen ám, de nem nagyon van jó megoldás az interetes videókhoz kapcsolt reklám-értékesítésre.

Suranga Chandratillake
Suranga Chandratillake
Az előadás ezen pontján már nyilvánvaló volt, hogy a céges prezentációk rosszabb kiadásáról van szó, mert a fő probléma megfogalmazása után azonnal jött is a megoldás, a Blinkx ötlete, amely arról szól, hogy az online videók mellé a tartalomhoz kapcsolódó reklámot lehet illeszteni. Az előadó egy példát is hozott, ha például Paris Hilton szerepel egy videóban, akkor mellé helyezhető egy párizsi hotel hirdetése, vagy egy francia utazás bannerje. Ezt egy még merészebb példa követte: az állatvilág egyik ragadozójaként ismert jaguárról szóló videó mellé egy Jaguár autómárka hirdetését vizionálta Suranga Chandratillake. Bizonyításképpen az előadó utolsó slide-on bemutatta, hogy kiknek sikerült már ilyen jellegű plusz szolgáltatást eladni: a Nokiának, a Shellnek és a Vodafone-nak.

Az előadás valószínűleg csak azért volt kisebb csalódás, mert a téma maga rendkívül ígéretes. Ahogy azt egy korábbi cikkünkben megírtuk, az online videós tartalom királyának számító You Tube-bal kapcsolatban nemrég merült fel a felületek értékesíthetőségének kérdése és igazi megoldást még ott sem találtak a problémára.

Cannesból bővebben, szubjektíven: kreativcannes.blogspot.com
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Úgy volt, hogy nem lesz hivatalos mörcs karácsonyra, de aztán észhet tért a cég.

Az árnyalat hivatalosan persze nem a kólásdobozról kapta a nevét, hanem nemes egyszerűséggel „klasszikus kéknek” hívják.

Robert De Niro saját gyűjteményének darabjait is felajálotta a könyvhöz.

A fenntarthatóság jegyében állt össze a két nagy múltú amerikai vállalat.

A szezon eddigi legváratlanabb ünnepi szpotját szállította a norvég posta.

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

hirdetés
hirdetés