A Blikk vitathatatlanul mindig az olvasók oldalán állt

A Blikk immár negyedszázados története során számos ismert médiaszemélyiség, híresség gyarapította a lap szerzőinek táborát. Mostani cikkünkben három ilyen egykori sztárszerző - Gálvölgyi János, Frei Tamás és Bárdos András - mesél emlékeiről és kapcsolatáról a legnépszerűbb, legolvasottabb magyar napilappal. Frei Tamás szerint a Blikk vitathatatlanul mindig az olvasók oldalán állt, Gálvölgyi János a mai napig rendszeresen tájékozódik a lapból, Bárdos András pedig máig a szabadságot látja benne. (X)

hirdetés

Bárdos András

Bárdos András
Bárdos András
Amikor felhívtak a Blikktől – Bajkó Panka, régi jó barát –, hogy az évfordulón laudáljam a lapot, ugyanazt a furcsa öröm-félét éreztem, mint amikor a második főszerkesztő, Ligeti Nagy Tamás hívott fel, annak – minek is? – idején. Persze nem magamnak örültem, meg nem is a szerepnek, hanem a Blikknek. Mert az újság megjelenése akkor valahogy a szabadságot jelentette. Egy maréknyi szabadságot.

Hogy már van útlevelem és nincsenek benne „ablakok”, hogy nincs már valutakeret, mert a forint „konvertibilis” (ennek örültünk mi akkor nagyon), hogy megjelent a pesti boltokban az epres joghurt, többféle is, nem kell érte Bécsbe utazni, hogy jön a mobil és nem fogunk már telefont „igényelni” és várni tizenöt évet, hogy megkapjuk.

Ünnepeltem, hogy szabadok vagyunk és soha többé nem lesz ez már másként.

Ezt jelentette akkor a Blikk, az első lapszám, az első borítók, az izgalmas tördelés, az érdekes képek, az egész világlátás. Európa, szabadság.

25 év eltelt.

A Blikk itt van és milyen jó, hogy itt van. Mert ez az újság – bár sokban változott – ma is egy maréknyi szabadság. És – igen, igen, igen, meg ne inogjatok! – olykor egy ökölnyi. Olykor simiz, olykor paskol, olykor üt.

Isten éltesse a Blikket még 25 évig, és azután is, nagyon soká!

 

Frei Tamás

Blikk vagy Blick. Nekem évekig a „c” és a „k” betű differenciája jutott eszembe, amikor megláttam valamelyik budapesti újságos kioszkban a svájci Blick magyar verzióját. Volt szerencsém anno (belegondolni is ijesztő, hogy már negyedszázad eltelt azóta...), a kilencvenes évek elején eljutni Svájcba. Tanulni és dolgozni. Vagyis a magyar Blikk indulásakor én a többségnél kicsit jobban sejtettem, hogy mi is közeleg.

Nevetőjelet kellene idetennem, azt hiszem. Sejtettem... Hát igen, volt azért itt konfliktus, hepehupás út és döccenések, főleg az indulás utáni években, hogy miképpen is van ez Magyarországon? Hogy az így vagy úgy ismerté vált emberek privát szférája meddig is terjed? Mit adnak oda magukból, mit árulnak el, hogy ez a megzabolázhatatlan, állandóan éhes papír-vadállat, a bulvár, ami minden nap fel akar falni, vagy prédának odadobni valakit a közönség elé, jóllakjon.

Emlékeim szerint nem nagyon értettünk egyet a határvonalakban. A kezdeti lelkesedésem gyorsan elmúlt, bezárkóztam és ezért sokszor bántottak. De nem vettem zokon, mert én választottam. Tehettem volna másképp is, csak rajtam állt. Más jobban árulta magát, többet adott és ezért többet is kapott.

A bulvárban valószínűleg épp ezért az a legizgalmasabb, ami a színfalak mögött történik. Nekem, egykori újságírónak mindenképp! Az alkuk, megállapodások és csereberék. Ki mit ad és kap.

De a Blikk, ez vitathatatlan, mindig az olvasók oldalán állt. Őket szolgálta, és egy idő után (ahogy a világmédia is fejlődött) már mindennel foglalkozott, ami az embereket, a magyarokat érinti és érdekli. Legfeljebb a témán bulvárosabb volt a „fogás”. De ott volt és van a lap hasábjain minden, ami számít, speciális, blikkes szemüvegen keresztül.

Manapság a magyar médiában mindez mély főhajtást érdemel!

Gratulálok a 25 évhez! Komoly teljesítmény!

Frei Tamás
Frei Tamás

 

Gálvölgyi János

Gálvölgyi János
Gálvölgyi János
Minek palástolnám? Jó szívvel emlékszem vissza azokra az időkre, amikor még írtam az újságba. Bizony, a kezdeti időszakban hetente fejtettem ki a véleményem, írtam azokról dolgokról, amik éppen izgattak, foglalkoztattak. Szerettem csinálni, hozzátartozott az életemhez.

Egyébként most is itt van éppen előttem a lap, nyugodtan elárulhatom, hogy gyakran forgatom. Már csak azért is, mert én nem használom az internetet, nem hiszek benne. Nekem fontos, hogy a kezembe vegyem a dolgokat, érezzem, tapintsam. Mint egy „régimódi” újságot.

Tartom magam ahhoz a régi álláspontomhoz, hogy az embernek tudnia kell, hogy hol él és kikkel, a Blikk pedig ad erről egyfajta lenyomatot. A bulvár része persze sokszor megmosolyogtat vagy elképeszt, már csak azért is, mert bevallom, nem minden esetben ismerem a cikkek főszereplőit. Ilyenkor somolyogva mondom magamban: biztos nagyon fontos emberekről van szó, ha ennyit írtak róluk.

De mint említettem, pontosan ezek a dolgok is már az életünk részei. Így egyáltalán nem árt, ha az embernek van valamilyen ismerete róla.

Akár egy bulvárlapon keresztül!

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A hagyományos íznél édesebb New Coke csak 79 napot ért meg 1985-ben, annyira gyűlölték Amerikában. A sorozat 1985-ben játszódó folytatása miatt újra felélesztik a receptet.

Az MTÜ Budapesten kezdte a bemutatást, elmennek az összes nagy borvidékre.

A Punkt szerkesztőinek célja, hogy kritikusan reagáljanak a hazai és külföldi színtér aktuális történéseire.

A fürdőszoba felszereléseket forgalmazó cég meghívásos tenderen választotta ki az ügynökséget.

A vállalat kerekasztal-beszélgetésen viszi tovább a párbeszédet, ami az anyák napi reklámjuk kapcsán elindult.

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.