hirdetés
hirdetés
hirdetés

A betegek egyre többet tudnak

Gyógyszerkommunikációval foglalkozó konferenciát tartottunk. Szöveg, képek, előadások.

hirdetés

Nyugodt, vidám hangulatban kezdődött a Kreatív és a Medical Tribune gyógyszerkommunikációval foglalkozó őszi konferenciája a hangulatos, külvárosi Park Inn szállodában. A szakmázás viszont forró kérdesekkel indult, a promóciókban megjelenő szabálytalanságokról beszélt Dr. Panker Ádám, a GYEMSZ-OGYI (Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet - Országos Gyógyszerészeti Intézet) Módszertani és Egyedi Igénylések Főosztályának képviselője. A szakember színes példákkal szemléltette, milyen típushibákat követnek el a hirdetők. Az előadás végén többször elhangzott: éles kommunikáció előtt érdemes szakvéleményt kérni a szerevezettől.

A második előadást Dr. Koncz József, a Kommunikációs Etikai Bizottság elnöke tartotta. Jogelméleti kérdések irányából közelített, a gyógyszeripar működését szabályozó írott és íratlan szabályoktól haladtunk az önszabályozás aktuális problémái felé. Az előadás egyik fontos gondolata volt, hogy az etikai kihágásokat általában azon szereplők követik el, akik nem tagjai a négy nagy gyógyszeripari szövetségnek, így rájuk nem vonatkozik az önszabályozás sem.

Az adatkezelés újdonságairól és általános nehézségeiről beszélt előadásában Dr. Soós Andrea ügyvéd. Először az adatkezelés és adatvédelem szabályozásának általános jellemzőiről volt szó: elhangzott, hogy a hazai szabályokat a meglehetősen szigorú német adatvédelemtől importáltuk, valamint az is, hogy a készülő uniós törvény ennél is szigorúbb lesz. Az eladó szerint a betegek egyre öntudatosabbak, egyre kiműveltebbek, ezért a gyógyító intézményeknek és a gyógyszercégeknek is sokkal óvatosabbaknek kell lenniük.

Rövid kávészünet után a közönséget váratlan hatások érték. Telegdy Péter, a Grow Tablet Communication üzletefejlesztési tanácsadójának előadása elvileg arról szólt , hogy "A tablet mint az orvoslátogatás eszköze. Mivel tud többet?", gyakorlatban viszont szónoklatot hallhattunk, ami a pontok összekötéséről, a helyes jövő és jelenszemléletről szólt. A közönség még egy rövid hipnózist is átálhetett, behunyt szemmel, lelazult arcizmokkkal képzelhettük el a munkahelyünket, ahol minden tökéletes, mindenki boldog és minden akadály elhárult.  

Az szellemi utazás után rákanyarodtunk a kommunikációs szakma főútvonalára, Brindza Gábor, a Madhouse termékfejlesztési vezetője nagyon sok érdekes és hasznos adatot mutatott be az okostelefonok és tabletek piacáról. 

Mennyien használnak okostelefont Magyarországon? Hetente másfélmillió ember elérhető ezen az eszközön.

Mennyi tablet-tulajdonos van Magyarországon? Nagyjából 350 ezer ember.

Milyen a tipikus okostelefon-használó? 25-34 éves, budapesti, vagy megyeszékhelyen él, főiskolát vagy egyetemet végzett, gazdaságilag aktív, AB-státuszú.

Mely szektorok költenek a legtöbbet mobilreklámra? A bankok, az autóipar és a telekommunikációs cégek.

Melyik cég a gyógyszeripar legaktívabb hirdetője? A Sanofi.

AZ ELŐADÁS LETÖLTHETŐ INNEN!

A konferencia további részén a Kreatív tudósítója nem volt ott, de a képekből és letölthető előadásokból sok érdekes dolog kiderül. 

KÉPEK A KONFERENCIÁRÓL

Dr. Panker Ádám, GYEMSZ-OGYI, Módszertani és Egyedi Igénylések Főosztály

TOVÁBBI ELŐADÁSOK: 

A LinkedIn használata. Hogyan segítheti a céges promóciót?
Bánki Tamás, LinkedIn szakértő

Az orvosszakértői blogok szerepe a gyógyszermarketingben
Dr. Simon Judit, Budapesti Corvinus Egyetem, a Marketing és Média intézet igazgatója

Betegszervezetek mint "lobbisták"
Dr. Lantos Zoltán, GfK, globális termékigazgató, Health Brand and Customer Experience

Lehet-e választási kampány eszköze a gyógyszerbefogadás?
Élő Anita, Heti Válasz, egészségügyi szakújságíró

Mobileszközök szerepe a gyógyszeripari kommunikációban - Hogyan támogatják a betegcompliance-t az egészségügyi mobilalkalmazások?
Balogh Judit, Pharmapromo, ügyvezető igazgató

Reklámeszköz tervezés? Recept, hatóanyagok, összetétel
Varga Kornélia, Beflex, marketing és pr manager

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

Fileok

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A szezon eddigi legváratlanabb ünnepi szpotját szállította a norvég posta.

A #KoccintsAszuval kampány idei célja, hogy ne csak édes, hanem sós fogások mellé is kerüljön aszú a poharakba.

 A Heineken Hungária emellett a jövő évi foci-Eb partnere is lesz.

Ezzel promózzák a márka új, ingatlan-üzletágát. Az Umbrella végezte a kampány gyártását.

A lap szerzője prostituáltakhoz hasonlítja a drageket.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Meghosszabbított nevezési határidő: 2019.12.06.

hirdetés
hirdetés