hirdetés
hirdetés
hirdetés

A BBH 28 év után szakított a Levi's-szel

Nem hosszabbította meg az együttműködést a Bartle Botle Hegarty a Levi’s-szel. Az ügynökség már két éve nem készített semmit a farmermárkának, Amerikában már korábban kikerült a megbízás a kezükből. Közel harminc év együttműködését nézzük át. Nektek melyek voltak a kedvenceitek?

hirdetés
28 év
Sir John Hegarty, a BBH alapítója a Campaignben emlékezett vissza az 1982 tavaszán kezdődött legendás együttműködésre. „Épp, hogy megalapítottuk az ügynökséget, kaptunk egy levelet a Levi’stől, hogy nem találkoznánk-e? Azt hittük, ez valami vicc. A Levi’s, a világ egyik legmenőbb márkája üzleti dolgokról akar velünk beszélni? Biztosan tévedés. Nos, nem volt az. Úgy találtuk, hogy a Levi’s már nem menő márka, az eladások zuhantak, és kétségbeesetten kapkodtak segítség után. Az ítélet napjának forgatókönyvét adta elő nekünk a Levi’s” – írja Hegarty.
Az első BBH által készített Levi’s reklám a fekete farmerhez készített Fekete bárány volt. Két évvel később, amikor a Levi’s egész Európában újra be akarta vezetni az 501-est a BBH majdnem elveszítette a megbízást, mert nem rendelkeztek európai hálózattal. A tenderen a McCann Erickson Bruce Springsteennel szállt szembe a BBH mosodás sztorijával. A „Launderette” Marvin Gaye „I Heard it to the Grapevine” című számával reklámtörténetet írt, mindenki 501-es farmert akart. Az 1985-ös indulás óta összesen harminc 501-es reklám készült el. 
Black Sheep, 1982 http://www.thehindubusinessline.com/catalyst/2008/11/27/images/2008112750020105.jpg
Launderette, 1985 http://www.youtube.com/watch?v=wT4DR_ae_4o
Hegarty kedvence az 1994-es Creek volt. Amellett, hogy Hegarty „varázslatosnak” nevezi a reklámot, úgy látja, hogy ez segített nekik felépíteni az ügynökséget, előmozdítva számos új rendező és kreatív karrierjét világszerte. 
Creek, 1994 http://www.youtube.com/watch?v=awjLH-nBXHs
„Ha az ügyfél középszerűt akar, akkor soha nem fogsz tudni eladni neki valami nem hétköznapit. Szerencsére a Levi’s értékelte az átlagostól elütőt” – méltatja Hegarty a farmermárka döntéshozóit, de hozzáteszi, hogy sokszor nem értettek egyet. „Háromszor kellett visszamennünk, hogy meggyőzzük őket arról, hogy a Flat Eric egy briliáns ötlet” – mondja a kreatívigazgató, majd hozzáteszi: „Új hőst akartunk teremteni, nem egy izmos, kockahasú macsót, hanem egy sárga, bolyhos bábút”.
Flat Eric, 1999 http://www.youtube.com/watch?v=hY6WTuvyF7Y&feature=related
További legendás Levi’s reklámok
Pool Hall, 1991 http://www.youtube.com/watch?v=5tBop3IKBdQ&feature=related
Drugstore (R: Michel Gondry), 1995 http://www.youtube.com/watch?v=Uj6G1C6c0uw
Spaceman, 1995 http://www.youtube.com/watch?v=g5TXolwA7cE
Clayman, 1995 http://www.youtube.com/watch?v=R9pEDjW-XmI&feature=related
Mermaids, 1997 http://www.youtube.com/watch?v=_vL6Tj9kb3U
Kung-Fu (R: Jonathan Glazer), 2000 http://www.youtube.com/watch?v=7Gd__SyXSiA
Odyssey (R: Jonathan Glazer), 2002 http://www.youtube.com/watch?v=qY1T4YAzs14&feature=related

„Secrets and lies” – ez volt a fősora a Bartle Bogle Hegarty (BBH) ügynökség által készített utolsó Levi’s reklámnak 2008-ban. Azóta egyetlen reklámot sem csináltak a farmermárkának, a végleges szakítást azonban csak most jelentette be Nigel Botle, a BBH vezérigazgatója. Nem volt különösebben meglepő, mivel két éve már a Wieden + Kennedy dolgozik Amerikában a Levi’snek, akkor ugyanis a BBH nem volt hajlandó elindulni a meghívásos tenderen. Egyelőre nem tudni, hogy a Levi’s kinek adja oda a megbízást, de nagy valószínűséggel a Wieden + Kennedy viszi tovább.

Huszonnyolc év

Sir John Hegarty, a BBH alapítója a Campaignben emlékezett vissza az 1982 tavaszán kezdődött legendás együttműködésre. „Épp, hogy megalapítottuk az ügynökséget, kaptunk egy levelet a Levi’stől, hogy nem találkoznánk-e? Azt hittük, ez valami vicc. A Levi’s, a világ egyik legmenőbb márkája üzleti dolgokról akar velünk beszélni? Biztosan tévedés. Nos, nem volt az. Úgy találtuk, hogy a Levi’s már nem menő márka, az eladások zuhantak, és kétségbeesetten kapkodtak segítség után. Az ítélet napjának forgatókönyvét adta elő nekünk a Levi’s” – írja Hegarty.

Az első BBH által készített Levi’s reklám a fekete farmerhez készített Fekete bárány volt. Két évvel később, amikor a Levi’s egész Európában újra be akarta vezetni az 501-est a BBH majdnem elveszítette a megbízást, mert nem rendelkeztek európai hálózattal. A tenderen a McCann Erickson Bruce Springsteennel szállt szembe a BBH mosodás sztorijával. A „Launderette” Marvin Gaye „I Heard it to the Grapevine” című számával reklámtörténetet írt, mindenki 501-es farmert akart. Az 1985-ös indulás óta összesen harminc 501-es reklám készült el.
                                                            

                                                                 Black Sheep, 1982


                                                                 Laundrette, 1985 


Hegarty kedvence az 1994-es Creek volt. Amellett, hogy Hegarty „varázslatosnak” nevezi a reklámot, úgy látja, hogy ez segített nekik felépíteni az ügynökséget, előmozdítva számos új rendező és kreatív karrierjét világszerte.


                                                               Creek, 1994 


„Ha az ügyfél középszerűt akar, akkor soha nem fogsz tudni eladni neki valami nem hétköznapit. Szerencsére a Levi’s értékelte az átlagostól elütőt” – méltatja Hegarty a farmermárka döntéshozóit, de hozzáteszi, hogy sokszor nem értettek egyet. „Háromszor kellett visszamennünk, hogy meggyőzzük őket arról, hogy a Flat Eric egy briliáns ötlet” – mondja a kreatívigazgató, majd hozzáteszi: „Új hőst akartunk teremteni, nem egy izmos, kockahasú macsót, hanem egy sárga, bolyhos bábút”.


                                                              Flat Eric, 1999

 

További legendás Levi’s reklámok


                                                              Pool Hall, 1991
 

 
                                                  Drugstore (R: Michel Gondry), 1995
 

 
                                                             Spaceman, 1995
 

 
                                                              Clayman, 1995
 

 
                                                             Mermaids, 1997
 

 
                                                Kung-Fu (R: Jonathan Glazer), 2000
 

 
                                                 Odyssey (R: Jonathan Glazer), 2002
 

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Versenyhivatalhoz panaszok érkeztek arról, hogy a televíziós műsorszolgáltatók a nagyobb műsorterjesztőknek kedvezőbb árakat ajánlanak, mint a kisebbeknek.

A Magyar Public Relations Szövetség gyereknap apropóján járta körbe a gyerekinfluenszerekkel és az influenszerek gyerekeivel kapcsolatos jogi és etikai kérdéseket.

Az Oil! benzinkúthálózat online reklámfilmmel tiszteleg a félévszázados autómárka előtt.

Június 14-ig lehet leadni az ENSZ élelmezési programjához kapcsolódó briefre adott munkákat.

Az elmúlt években meggyilkolt hét afroamerikai áldozat kapcsán erős társadalmi üzenetet fogalmazott meg az étteremlánc.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés