hirdetés
hirdetés
hirdetés

A BBC száműzi irodáiból az eldobható műanyagot

A BBC felfüggeszti az egyszeri felhasználású műanyagok használatát 2020-ra, a Blue Planet 2 sorozatának hatására, amely felhívta a figyelmet az óceánok műanyag-szennyezettségére - írja a Guardian. Az angol királynő ugyanennek hatására hasonló intézkedést hozott.

hirdetés

A műanyag poharakat és evőeszközöket 2018 végéig el kell távolítani a BBC tereiből, mivel eddig a látogatók és a személyzet tagjai együtt évente 2 millió műanyagpoharat használtak el – nyilatkozta a vállalat. Egyes irodákban már megkezdték a műanyag edények üvegre cserélését, ezt hamarosan a BBC összes irodájában megteszik, 2019-re pedig új, újrahasznosításon alapuló rendszert is kidolgoznak majd.

A Guardian cikkéből kiderül, hogy a tavalyi év legjobbnak választott dokumentumsorozata, a David Attenborough narrációjával futó Blue Planet II megmutatta, hogy a műanyag-szennyezés mekkora kárt okoz az óceánokban és az élővilágukban, pusztítja és megbetegíti az olyan állatokat, mint az albatroszok vagy a bálnák.

Tony Hall, a BBC főigazgatója elmondta: „A sorozat azért olyan meghatározó, mert segített tudatosítani az emberekben a probléma nagyságát, vállalatok, szervezetek és politikusok kezdtek beszélni róla. Emberek millióihoz hasonlóan, engem is sokkolt a Blue Planet II, megdöbbenve láttam az egyszer használatos műanyag által okozott károkat, és azt, hogy ezeknek használatát milyen egyszerű lenne elkerülni.”

Louise Edge, a Greenpeace UK óceán-kampányának vezetője elmondta: "A BBC már régóta hősnek számít az olyan emberek között, mint mi, akik az évente felhalmozódott több millió tonnányi műanyag-szemét miatt aggódnak. A Blue Planet II sorozatuknak ugyanakkora szerepük volt a figyelemfelhívásban, mint az évek óta futó kampányainknak. Azonban a tudatosság növelése csak az első lépés, ezért is nagyon bíztató látni, hogy további intézkedéseket tesznek."

Az angol királynő, szintén a sorozat hatására, olyan rendeletet hozott, amely megtiltja a műanyag flakonok és szívószálak használatát a koronabirtokok területén. Egy szóvivő elmondta: a királyi udvartartás jelentősen szeretné csökkenteni az ökológiai lábnyomának méretét - írja az Independent

Kemény Gabriella
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A kínai új évre készült a szpot. 

A tartalommarketing-tagozat élére.

Lépésről-lépésre mutatták be egy panel felújítását a branded content sorozatban.

Egy gyógyíthatatlan betegségben szenvedő, filmrajongó fiatalembernek gyűjtenek pénzt.

Birta Tibor a Netlife-től érkezett a kávézólánc újonnan indult pozíciójára.

hirdetés

Digital Pharma: gyógyszerkommunikációs konferencia március 1-jén.

Digital Branding Reggeli a Google-lel március 6-án!

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Amit egy hr-esnek a GDPR-ról tudnia kell. Konzultációval egybekötött workshop a Deloitte szakértőivel március 8-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől külföldi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 03.09.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Március 21., 09:00

Ismét saleskonferencia április 12-én az Üzlet&Pszichológia és a Kreatív szervezésében.

Kétnapos konferencia az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáiról és kérdéseiről április 26-27-én.

hirdetés
hirdetés