hirdetés
hirdetés
hirdetés

A 444 újságírója kapta a Soma-díjat

Ács Dániel kapta idén az egymillió forinttal járó Gőbölyös Soma oknyomozó újságírói díjat. A 444-en megjelenő sorozatában a ferencvárosi parkolási és ingatlanmutyit tárta fel.

hirdetés

A díjat csütörtök este adták át Budapesten. A díjátadón elhangzott, hogy idén 30 cikkel pályáztak, a zsűri pedig mindössze 40 percet lamentált azon, ki kapja az elismerést.

Ács Daniel a díjátadón elmondta, hogy az önkormányzat offenzív taktikával reagált, azaz körülbelül 50-60 pontban perelik a cikkeket/videókat, illetve becsületsértési per is indult személyesen ellene. A cikk-, illetve videósorozat eredményeként egyébként az önkormányzat felmondta a szerződést a parkolási társasággal.

A díjátadó
A díjátadó

A 444.hu hét írásból álló cikk- és videósorozata többek között azt mutatja be, hogy miként húztak hasznot a IX. kerületi képviselők, az önkormányzat cégvezetői, valamint a rokonaik a helyi ingatlanpanamázásokból. Ács Dániel a korrupció mögötti személyi háló feltárásával ismerteti meg a közvagyon magáncélú felhasználásának ferencvárosi modelljét. A 444.hu oknyomozásának eredményeként megtudhatjuk, hogy a korrupció és a helyi közpénzek lenyúlása a nagykoalíciós árokbetemetés eszközéül szolgált.

Ács Dániel a január 11-i díjátadó ünnepségen vette át az oklevelet és a díjjal járó egymillió forintos pénzjutalmat.

„Kevesen gondolnak úgy a nyomozó újságírásra, mint össztársadalmi befektetésre. A nyomozó újságírók többnyire olyan visszaéléseket tárnak föl, amelyeken sokan veszítenek valamennyit, s kevesek nyernek – tisztességtelen módon – igen sokat. A nyomozó újságírók munkája nagyban hozzájárul a köz veszteségeinek csökkentéséhez, ezt még azoknak is el kell ismerni, akik általában szkeptikusan tekintenek a korrupció elleni küzdelem bármely formájára. Vajon mennyit lopnának a tolvajok, ha egyáltalán nem éreznék tettük nyilvánosságra kerülésének kockázatát? A nyomozó újságírók a köz rosszul megfizetett hősei. A Soma-díjjal – amellett, hogy Gőbölyos Somának állítunk emléket – ezen a helyzeten szeretnénk a magunk szerény eszközeivel segíteni” – hangsúlyozta a díjak átadása előtt Lőke András, a díjat szponzoráló Transparency International Magyarország Alapítvány kuratóriumának elnöke.

Ács Dániel a közelmúltban egy másik rangos újságíródíjat is nyert, a Hégető Honorka-díjat. Ennek kapcsán interjút is készítettünk vele, melyben így fogalmazott: „most egy kicsit belezakkantam egy oknyomozó sorozatba a kilencedik kerületben – ami a lakókörnyezetünk –, hogy a korrupciós ügyeket feltárjam, ezen nagyon kattogok. Az, hogy ez emlékezetes lesz-e, azon múlik, hogy tudok-e unalmasnak tűnő ismeretlen emberekről olyan történeteket mesélni, amelyek másokat mégis érdekelnek”. Nos, úgy tűnik, sikerült neki. Azt is elmondta, hogyha oknyomozó újságíró lenne, akkor a Gőbölyös Soma-díj lenne a legnagyobb elismerés, amit elnyerhet, de mivel nem oknyomozó, így azt még nem is kapta meg. Egészen csütörtök estig.

Ács Dániel, itt még a Hégető Honorka-díj átvétele után - Fotó: Kerekes Zoltán
Ács Dániel, itt még a Hégető Honorka-díj átvétele után - Fotó: Kerekes Zoltán

A teljes interjút itt olvashatják el.

A nyomtatott Kreatív magazin aktuális címlapsztorija pedig épp a 444-gyel foglalkozik, hogy pontosan mivel és miként, és milyen témák vannak még a lapban, azt itt tekinthetik meg.

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Ez persze semmi, ha azt nézzük, hogy a magyar focibajnokság jogaiért évi 3,8 milliárdot fizetnek.

30 ezer reklámfilm ment naponta a tévében, ami több, mint az egy évvel korábbi szám.

A PRO.PR Awardson összesen 23 európai pr-szakembert díjaztak. 

A szaklap eddig maga árulta a felületeit.

A European Festival Awardson az év line-upja díját kapta a magyar fesztivál.

hirdetés
hirdetés

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására január 25-én.

2017 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2017-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2018. február 7.

A HRKOMM Award 2017 győztes pályázatainak bemutatása. Időpont: 2018. február 13.

Gyógyszerkommunikációs konferencia március 1-jén a médiafogyasztási és használati szokások változásáról.

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Kétnapos konferenciákon az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáira és kérdésekre keressük a választ. 

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.