hirdetés
hirdetés
hirdetés

A közélet letaszította a mémeket a magyar közösségi internet trónjáról

A Mégvalamit fizetett mémoldal hanyatlása, úgy tűnik, megállíthatatlan. A 24.hu úgy növekedett látványosan, hogy a top 10-be egyetlen cikkük se került be. Hasonlóan a Mérce. Az Index cikke generálta a legnagyobb aktivitást. További izgalmak a tavalyi utolsó, decemberi Lájkbajnokságában. Az eredmények a Storyclash mérései alapján álltak össze.

hirdetés

Nagy fordulat a Lájkbajnokságok élvonalában: az augusztus óta a legtöbb aktivitást generáló, azaz magát az első helyre bebetonozó Mégvalamit nevű, fizetett mémeket gyártó Instagram-oldal lecsúszott a második helyre.

Ennek két oka van. Az egyik, hogy az oldal annak ellenére vezetett több hónapig, hogy egy októberi rövid növekedést leszámítva lényegében havonta közel 20 százalékot estek vissza a számai, úgyhogy az augusztusi 4 millió feletti interakciók decemberre 3 millió alatt végezték. A másik ok, hogy az eddigi is többnyire a top 3-ban lévő 24.hu egészen látványos módon, 65 százalékkal növelte a novemberhez képest az interakcióinak a számát, és ezzel első lett.

Megkérdeztük Szigeti Pétert, a lap főszerkesztőjét, hogy ennek mi lehet az oka, és bár ők is érzékelték a látványos növekedést, egyértelmű okra nem tudnak rámutatni, minthogy lényegében azt csinálták, mint eddig. Tény, hogy a nagyobb számok könnyebben produkálnak még nagyobb számokat a Facebookon. Azt hozzátette azonban Szigeti, hogy a közéleti tartalmaik kiemelten jól mentek, és a Facebookon futó élő adásaik szintén.

Az év végi politikai események és megmozdulások egyértelműen az okai annak is, hogy a Mérce 10 helyet jött fel, saját magához képest pedig 250 százalékos interakciónövekedést hozott. És feltehetően ez állhat a HVG, az Index és a 444, illetve a többi top 10-be nem bekerült, közélettel foglalkozó oldal, előző havihoz képest egyöntetűen több mint 50 százalék feletti (esetenként 70 százalék körüli) látványos növekedése mögött is. A HVG és az Index ezzel megőrizte helyét, a 444 kettőt feljött. Az is látványos, hogy az első öt helyezett oldal decemberben mind jobb eredményeket ért el, mint a novemberi második helyezett.

A sportoldalak (Trollfoci, Nemzeti Sport) kicsit lejjebb csúsztak, de megtartották a számaikat. A 888 majdnem elérte az egymilliós határt. Megszűnése előtt a Zoom.hu is száz százalékot a social mediában. Az év végi, ünnepi szezon előtti hajrá is látványosan megmutatkozik minden oldal számaiban. Tulajdonképpen minden listás növelte a közösségi számait.

Ami a külön cikkeket illeti, az Indexé volt a legtöbb közösségi aktivitást kiváltó tartalom: az Egy hollywoodi színésznő berágott a magyar kórházak állapotán, bevásárolt az állam helyett című cikk 54 ezres interakciót hozott a közélet és a bulvár hibridjével. Szépen futott a baranyai szarvasok vágtázását bemutató videó is a Sokszínű vidéken, továbbá az X-faktor eleve közösségi aktivitásra felhívó instaposztjai is nagyot mentek.

A top 10 tartalomba került még Jakab Péter Hír TV-ben való szereplésének 444-es szemléje, az Index másik cikke egy megható trolibuszos történetről, valamint a HVG híre arról, hogy Áder János aláírta a túlóratörvényt. A top 10 cikk közé két klasszikus karácsonyi tartalom került.

Lent lehet tovább böngészni a számokat.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A kutatócég a közösségi médiás események, vásárlói vélemények feltérképezésében segít.

Az egyszázalékos kampány „Együtt lehetséges!" szlogen alatt fut

Július 15-ig várják a nevezéseket. Négy új kategóriát is indítanak.

Autós, bokszos, hír- és műkereskedő portál is a sales house-hoz került.

Tenderen választották ki őket a borshow szervezői.

hirdetés

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

Konferencia az influencerek helyes bevetéséről, velük való gyümölcsöző kapcsolat kialakításáról, konzekvens imázsépítésről, hatékony eladásösztönzésről, saját tartalmak gyártásáról, külföldiek adaptálásáról április 4-én!

A CMA nevezései között ismét keressük az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait! Új versenyünkre, az Influra az elmúlt két év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk. Nevezési határidő: április 11.

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc

hirdetés
hirdetés