hirdetés
hirdetés
hirdetés

A közélet letaszította a mémeket a magyar közösségi internet trónjáról

A Mégvalamit fizetett mémoldal hanyatlása, úgy tűnik, megállíthatatlan. A 24.hu úgy növekedett látványosan, hogy a top 10-be egyetlen cikkük se került be. Hasonlóan a Mérce. Az Index cikke generálta a legnagyobb aktivitást. További izgalmak a tavalyi utolsó, decemberi Lájkbajnokságában. Az eredmények a Storyclash mérései alapján álltak össze.

hirdetés

Nagy fordulat a Lájkbajnokságok élvonalában: az augusztus óta a legtöbb aktivitást generáló, azaz magát az első helyre bebetonozó Mégvalamit nevű, fizetett mémeket gyártó Instagram-oldal lecsúszott a második helyre.

Ennek két oka van. Az egyik, hogy az oldal annak ellenére vezetett több hónapig, hogy egy októberi rövid növekedést leszámítva lényegében havonta közel 20 százalékot estek vissza a számai, úgyhogy az augusztusi 4 millió feletti interakciók decemberre 3 millió alatt végezték. A másik ok, hogy az eddigi is többnyire a top 3-ban lévő 24.hu egészen látványos módon, 65 százalékkal növelte a novemberhez képest az interakcióinak a számát, és ezzel első lett.

Megkérdeztük Szigeti Pétert, a lap főszerkesztőjét, hogy ennek mi lehet az oka, és bár ők is érzékelték a látványos növekedést, egyértelmű okra nem tudnak rámutatni, minthogy lényegében azt csinálták, mint eddig. Tény, hogy a nagyobb számok könnyebben produkálnak még nagyobb számokat a Facebookon. Azt hozzátette azonban Szigeti, hogy a közéleti tartalmaik kiemelten jól mentek, és a Facebookon futó élő adásaik szintén.

Az év végi politikai események és megmozdulások egyértelműen az okai annak is, hogy a Mérce 10 helyet jött fel, saját magához képest pedig 250 százalékos interakciónövekedést hozott. És feltehetően ez állhat a HVG, az Index és a 444, illetve a többi top 10-be nem bekerült, közélettel foglalkozó oldal, előző havihoz képest egyöntetűen több mint 50 százalék feletti (esetenként 70 százalék körüli) látványos növekedése mögött is. A HVG és az Index ezzel megőrizte helyét, a 444 kettőt feljött. Az is látványos, hogy az első öt helyezett oldal decemberben mind jobb eredményeket ért el, mint a novemberi második helyezett.

A sportoldalak (Trollfoci, Nemzeti Sport) kicsit lejjebb csúsztak, de megtartották a számaikat. A 888 majdnem elérte az egymilliós határt. Megszűnése előtt a Zoom.hu is száz százalékot a social mediában. Az év végi, ünnepi szezon előtti hajrá is látványosan megmutatkozik minden oldal számaiban. Tulajdonképpen minden listás növelte a közösségi számait.

Ami a külön cikkeket illeti, az Indexé volt a legtöbb közösségi aktivitást kiváltó tartalom: az Egy hollywoodi színésznő berágott a magyar kórházak állapotán, bevásárolt az állam helyett című cikk 54 ezres interakciót hozott a közélet és a bulvár hibridjével. Szépen futott a baranyai szarvasok vágtázását bemutató videó is a Sokszínű vidéken, továbbá az X-faktor eleve közösségi aktivitásra felhívó instaposztjai is nagyot mentek.

A top 10 tartalomba került még Jakab Péter Hír TV-ben való szereplésének 444-es szemléje, az Index másik cikke egy megható trolibuszos történetről, valamint a HVG híre arról, hogy Áder János aláírta a túlóratörvényt. A top 10 cikk közé két klasszikus karácsonyi tartalom került.

Lent lehet tovább böngészni a számokat.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Republic Group feladata a márkapozicionálás és az online kommunikációs stratégia kialakítása lesz.

A Motor1.com és a Motorsport.com értékesítése került hozzájuk 2020. január 1-jétől.

A Nike Germany szerint a sportolók nem csak magukért, hanem a társadalom egészéért küzdenek.

A Spice csinálta a Spar karácsonyi szpotját.

Egyszerre 25 országban indította el a Burger King, ez az eddigi legnagyobb szabású termékbevezetésük.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés