hirdetés
hirdetés
hirdetés

A közélet letaszította a mémeket a magyar közösségi internet trónjáról

A Mégvalamit fizetett mémoldal hanyatlása, úgy tűnik, megállíthatatlan. A 24.hu úgy növekedett látványosan, hogy a top 10-be egyetlen cikkük se került be. Hasonlóan a Mérce. Az Index cikke generálta a legnagyobb aktivitást. További izgalmak a tavalyi utolsó, decemberi Lájkbajnokságában. Az eredmények a Storyclash mérései alapján álltak össze.

hirdetés

Nagy fordulat a Lájkbajnokságok élvonalában: az augusztus óta a legtöbb aktivitást generáló, azaz magát az első helyre bebetonozó Mégvalamit nevű, fizetett mémeket gyártó Instagram-oldal lecsúszott a második helyre.

Ennek két oka van. Az egyik, hogy az oldal annak ellenére vezetett több hónapig, hogy egy októberi rövid növekedést leszámítva lényegében havonta közel 20 százalékot estek vissza a számai, úgyhogy az augusztusi 4 millió feletti interakciók decemberre 3 millió alatt végezték. A másik ok, hogy az eddigi is többnyire a top 3-ban lévő 24.hu egészen látványos módon, 65 százalékkal növelte a novemberhez képest az interakcióinak a számát, és ezzel első lett.

Megkérdeztük Szigeti Pétert, a lap főszerkesztőjét, hogy ennek mi lehet az oka, és bár ők is érzékelték a látványos növekedést, egyértelmű okra nem tudnak rámutatni, minthogy lényegében azt csinálták, mint eddig. Tény, hogy a nagyobb számok könnyebben produkálnak még nagyobb számokat a Facebookon. Azt hozzátette azonban Szigeti, hogy a közéleti tartalmaik kiemelten jól mentek, és a Facebookon futó élő adásaik szintén.

Az év végi politikai események és megmozdulások egyértelműen az okai annak is, hogy a Mérce 10 helyet jött fel, saját magához képest pedig 250 százalékos interakciónövekedést hozott. És feltehetően ez állhat a HVG, az Index és a 444, illetve a többi top 10-be nem bekerült, közélettel foglalkozó oldal, előző havihoz képest egyöntetűen több mint 50 százalék feletti (esetenként 70 százalék körüli) látványos növekedése mögött is. A HVG és az Index ezzel megőrizte helyét, a 444 kettőt feljött. Az is látványos, hogy az első öt helyezett oldal decemberben mind jobb eredményeket ért el, mint a novemberi második helyezett.

A sportoldalak (Trollfoci, Nemzeti Sport) kicsit lejjebb csúsztak, de megtartották a számaikat. A 888 majdnem elérte az egymilliós határt. Megszűnése előtt a Zoom.hu is száz százalékot a social mediában. Az év végi, ünnepi szezon előtti hajrá is látványosan megmutatkozik minden oldal számaiban. Tulajdonképpen minden listás növelte a közösségi számait.

Ami a külön cikkeket illeti, az Indexé volt a legtöbb közösségi aktivitást kiváltó tartalom: az Egy hollywoodi színésznő berágott a magyar kórházak állapotán, bevásárolt az állam helyett című cikk 54 ezres interakciót hozott a közélet és a bulvár hibridjével. Szépen futott a baranyai szarvasok vágtázását bemutató videó is a Sokszínű vidéken, továbbá az X-faktor eleve közösségi aktivitásra felhívó instaposztjai is nagyot mentek.

A top 10 tartalomba került még Jakab Péter Hír TV-ben való szereplésének 444-es szemléje, az Index másik cikke egy megható trolibuszos történetről, valamint a HVG híre arról, hogy Áder János aláírta a túlóratörvényt. A top 10 cikk közé két klasszikus karácsonyi tartalom került.

Lent lehet tovább böngészni a számokat.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Megújulás címmel indult a kampány, a filmekben Liptai vicces helyzetekbe keveredik a Real-boltokban.

A Szabad Pécs szerint az őszi önkormányzati választások során hatalomátvételtől tart a jelenlegi fideszes vezetés.

A Mitte új ügyfelei közt megtalálható a régió egyik legnagyobb aukciósháza, felsőoktatási intézmény, illetve független ingatlantanácsadó cég is. 

A cél a kártyadigitalizációk és a tranzakciók ösztönzése mellett az OTP Bank innovatív arculatának építése volt.

2,3 milliárd forintos veszteséggel zárta 2018-at a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap.

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés