hirdetés
hirdetés
hirdetés

A közélet letaszította a mémeket a magyar közösségi internet trónjáról

A Mégvalamit fizetett mémoldal hanyatlása, úgy tűnik, megállíthatatlan. A 24.hu úgy növekedett látványosan, hogy a top 10-be egyetlen cikkük se került be. Hasonlóan a Mérce. Az Index cikke generálta a legnagyobb aktivitást. További izgalmak a tavalyi utolsó, decemberi Lájkbajnokságában. Az eredmények a Storyclash mérései alapján álltak össze.

hirdetés

Nagy fordulat a Lájkbajnokságok élvonalában: az augusztus óta a legtöbb aktivitást generáló, azaz magát az első helyre bebetonozó Mégvalamit nevű, fizetett mémeket gyártó Instagram-oldal lecsúszott a második helyre.

Ennek két oka van. Az egyik, hogy az oldal annak ellenére vezetett több hónapig, hogy egy októberi rövid növekedést leszámítva lényegében havonta közel 20 százalékot estek vissza a számai, úgyhogy az augusztusi 4 millió feletti interakciók decemberre 3 millió alatt végezték. A másik ok, hogy az eddigi is többnyire a top 3-ban lévő 24.hu egészen látványos módon, 65 százalékkal növelte a novemberhez képest az interakcióinak a számát, és ezzel első lett.

Megkérdeztük Szigeti Pétert, a lap főszerkesztőjét, hogy ennek mi lehet az oka, és bár ők is érzékelték a látványos növekedést, egyértelmű okra nem tudnak rámutatni, minthogy lényegében azt csinálták, mint eddig. Tény, hogy a nagyobb számok könnyebben produkálnak még nagyobb számokat a Facebookon. Azt hozzátette azonban Szigeti, hogy a közéleti tartalmaik kiemelten jól mentek, és a Facebookon futó élő adásaik szintén.

Az év végi politikai események és megmozdulások egyértelműen az okai annak is, hogy a Mérce 10 helyet jött fel, saját magához képest pedig 250 százalékos interakciónövekedést hozott. És feltehetően ez állhat a HVG, az Index és a 444, illetve a többi top 10-be nem bekerült, közélettel foglalkozó oldal, előző havihoz képest egyöntetűen több mint 50 százalék feletti (esetenként 70 százalék körüli) látványos növekedése mögött is. A HVG és az Index ezzel megőrizte helyét, a 444 kettőt feljött. Az is látványos, hogy az első öt helyezett oldal decemberben mind jobb eredményeket ért el, mint a novemberi második helyezett.

A sportoldalak (Trollfoci, Nemzeti Sport) kicsit lejjebb csúsztak, de megtartották a számaikat. A 888 majdnem elérte az egymilliós határt. Megszűnése előtt a Zoom.hu is száz százalékot a social mediában. Az év végi, ünnepi szezon előtti hajrá is látványosan megmutatkozik minden oldal számaiban. Tulajdonképpen minden listás növelte a közösségi számait.

Ami a külön cikkeket illeti, az Indexé volt a legtöbb közösségi aktivitást kiváltó tartalom: az Egy hollywoodi színésznő berágott a magyar kórházak állapotán, bevásárolt az állam helyett című cikk 54 ezres interakciót hozott a közélet és a bulvár hibridjével. Szépen futott a baranyai szarvasok vágtázását bemutató videó is a Sokszínű vidéken, továbbá az X-faktor eleve közösségi aktivitásra felhívó instaposztjai is nagyot mentek.

A top 10 tartalomba került még Jakab Péter Hír TV-ben való szereplésének 444-es szemléje, az Index másik cikke egy megható trolibuszos történetről, valamint a HVG híre arról, hogy Áder János aláírta a túlóratörvényt. A top 10 cikk közé két klasszikus karácsonyi tartalom került.

Lent lehet tovább böngészni a számokat.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A zenészlét pszichológiáját kutató professzor és norvég előadókat a világhírig segítő menedzser is a Budapest Showcase Hub vendége lesz.

Nyelvleckéknek álcázott kampányt indított a székesfehérvári sörfőzde, a Hübris, hogy bizonyítsák, mindenki megtanulhat sörül.

Az óvszermárka a Red nevű, nemi betegségek megelőzését célzó, társadalmi célú üzenetet közvetítő kampányához kereste a partnerét.

Visszatér az üdítő csomagolására Fido Dido.

Smashing Pumpkins, The Clash, UB40 - a múltba révednek, és a felszabadult zenehallgatásra buzdítanak a cég új kültéri plakátjai.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés