hirdetés
hirdetés
hirdetés

Interjú Sipos Zita sminkessel

"Ez kőkemény fizikai munka"

Megmutatni és megélni – ez a Viasat3-on futó Pimasz úr című műsor lényege, ahol a különböző közegekbe beépülő Papp Gergely hol egy emós, hol egy meleg, hol pedig egy BKV-ellenőr bőrébe bújik. Az átváltozásért Sipos Zita kozmetikus-sminkes felel, aki szerint izgalmassága mellett attól szép ez a feladat, hogy a valóságról szól.
hirdetés

Milyen előkészítést igényel a részedről a Pimasz úr felvétele?
Papp Gergellyel nagyon jó és nagyon nehéz együtt dolgozni. Van egy ötlete, amit elmond nekem telefonon, ekkor én készülök hajjal, parókával, de mire a kozmetikába ér, már egészen mást szeretne. Rájöttem, hogy ezért jobb, ha kiterítjük elé a bajuszok, hajak, szakállak egész arzenálját és abból válogathat. Kozmetikusként és sminkesként nem profilom a haj és a szakáll, ezért a harmadik adás után bevontam a munkába Berek Mónika fodrászt. De most például egy fogtechnikust is szeretnék hívni, hogy egy-egy szerepnél más fogsora legyen. Nagyon élvezetes munka, ahogy belép ide, mint Papp Gergely és látjuk, ahogy készül, kóstolgatja a figurát. Közben figyel minket, várja tőlünk a visszajelzéseket.

Mennyire nehéz ugyanarra az arcra többféle stílust varázsolni, főleg, hogy férfiról van szó?

Nagyon nehéz, éppen ezért nincs is sok átváltoztatási lehetőség. A Pimasz úrban a valóságot kell hozni, és ezért úgy kell megcsinálni őt, hogy közelről se tűnjön fel, hogy sminkben van, vagy a bajusza ragasztott. Más lenne a helyzet, ha film vagy fotó készülne, mert ott lehet maszkban a szereplő, és a Photoshop is sokat segíthet. Valóban könnyebb lenne, ha nővel dolgoznánk, hiszen a nőkön nem feltűnő a smink. Ráadásul neki nagyon karakteres a szeme és az orra, ami eddig nekem mindig „kiugrott”, bármilyen sminket kapott. A múltkor kövér embert csináltunk belőle, volt rajta vagy kétszáz kiló tömés. Nagyon izgultunk, mert rapid randira ment, ahol igazán közelről látták a nők. Aztán írt egy sms-t éjszaka, hogy köszi, ez volt eddig a legjobb.

Sipos Zita
Sipos Zita
Mennyi ideig tart a felkészülés?
Itt a kozmetikában történik minden, megérkezik Gergellyel az operatőr és a hangosító, akik elrejtik a kamerát és a mikrofont. Közben veszik azt is, hogy hogyan alakul át Pimasz úr. Igaz, hogy ő „lassúzik”, sokáig válogat a kellékek között, de az egész így sem több, mint egy óra. Például amikor a múltkor egy melegbárba ment el, akkor idehívta az egyik meleg ismerősét, hogy megkérdezze, milyen testtartása legyen, hogyan menjen. Egyébként ekkor volt az, hogy lekentem őt aranyporral a szoláriumozott hatásért és kiborotváltam a szemöldökét. Aztán rögtön a következő alkalommal meg éppen ápolatlan külső kellett. Nagyon izgalmas feladat, és nem lehet rutinból megoldani, épp azért, mert ez a valóságról szól.

Első tévés megbízásod a Topmodell volt, hogyan találtak rád?
A Topmodellbe kerestek sminkes zsűritagot, és szóltak nekem, hogy menjek el. De nem figyeltem arra, hogy a zsűribe hívnak, hanem rögtön elkönyveltem, hogy sminkes kell. Meglepődtem, amikor a beszélgetés helyett egy casting fogadott. Nem voltam túl jó a felvételen, de a sminkes állást megkaptam. Aztán volt még egy találkozó, ahol idegesítettek a fodrászok és elkezdtem kiabálni, hogy szedjék össze magukat. Árpa Attila, a producer rám nézett és azt mondta, ha te ilyet is tudsz csinálni, akkor mégis a zsűriben a helyed. Így lettem sminkes és zsűritag is egyben. Utána jött a többi tévés megbízás, mint a Mentalista, a Megasztár 4 és a Mr & Mrs.

A Topmodellben tizenkettő, a Megasztárban tíz versenyző van, ezt hogy lehet egyedül bírni?
Ez egy kőkemény fizikai munka, amit egy-egy műsor esetében tíz-tizenkét órán keresztül folyamatosan kell csinálni. Én két-három ember helyett is dolgozom, de ezt munka közben nem érzem, szerintem ilyenkor úgy működöm, mint a sportolók a verseny alatt. A Megasztárnál segített nekem Titkos Bernadett és a tanulólányok, de legszívesebben semmit nem bíztam volna rájuk. Nem azért, mert nem tudták megcsinálni, hanem mert annyira szeretem, ha az én kezemben vannak a dolgok. Úgy osztottuk meg a munkát, hogy Bernadett sminkelte Eszenyi Enikőt, én a másik három zsűritagot: Fenyő Miklóst, Friderikusz Sándort és Mester Tamást, meg a lányversenyzőket. A tanulólányoké voltak a fiúk.

Milyen sminket kapnak ilyenkor a fiúk?
A fiataloknak csak mattítjuk az arcukat, eltüntetjük a pattanásaikat, átfésüljük a szemöldöküket, szempillájukat. Az idősebbeknél szemkontúrt használunk, vagy a bőrhibákat rejtjük el. A cél, hogy szép bőrük legyen. A versenyző lányoknál egy kis trendet be lehetett vinni, de kevés lehetőség volt nagyot dobbantani, hisz a styling erős kontroll alatt tartott.

Hol lehet „dobbantani”?
Régebben jártam világversenyekre, ahol lehet különlegességekkel előállni, de ilyen alkalom a kozmetikus kongresszus is. Hajas László mesterfodrásszal már öt éve minden évben elmegyünk a londoni alternatív hajshow-ra a Royal Albert Hall-ba. Itt a világ húsz legjobb fodrásza és sminkese mutatkozik be és volt már, hogy állva tapsoltak nekem. Kozmetikus és sminkes vagyok, de ez nekem nem munka, hanem az életem.
 

Sipos Zita
Sipos Zitának több évtizedes kozmetikai tapasztalata van. Saját vendégei mellett húsz éve reklám- és játékfilmekben is sminkel, néhány éve pedig a televíziózásba is belekóstolt. Tervei között szerepel egy kozmetikusoknak szóló sminkoktató-film elkészítése, egyelőre a forgatókönyvírásra keresi az időt.

 

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Több európai országban koordinálják majd a márka influenszer marketingjét.

Szegedi kézilabdásokkal és az ORFK szakmai részvételével készített közlekedésbiztonsági kampányt a Groupama biztosító.

A Telekom Race TV és a Media Markt Akcióhősök című vígjátéksorozata esélyes a győzelemre.

Nem tudták igazolni, hogy 455 ezer ingatlanhirdetés érhető el náluk. A GVH lecsapott.

Az újonnan kialakított stratégiai terjesztési igazgatói pozíciót 2019 májusától Tóbiás Andrea tölti be a kiadóban.

hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés