hirdetés
hirdetés
hirdetés

Interjú Sipos Zita sminkessel

"Ez kőkemény fizikai munka"

Megmutatni és megélni – ez a Viasat3-on futó Pimasz úr című műsor lényege, ahol a különböző közegekbe beépülő Papp Gergely hol egy emós, hol egy meleg, hol pedig egy BKV-ellenőr bőrébe bújik. Az átváltozásért Sipos Zita kozmetikus-sminkes felel, aki szerint izgalmassága mellett attól szép ez a feladat, hogy a valóságról szól.
hirdetés

Milyen előkészítést igényel a részedről a Pimasz úr felvétele?
Papp Gergellyel nagyon jó és nagyon nehéz együtt dolgozni. Van egy ötlete, amit elmond nekem telefonon, ekkor én készülök hajjal, parókával, de mire a kozmetikába ér, már egészen mást szeretne. Rájöttem, hogy ezért jobb, ha kiterítjük elé a bajuszok, hajak, szakállak egész arzenálját és abból válogathat. Kozmetikusként és sminkesként nem profilom a haj és a szakáll, ezért a harmadik adás után bevontam a munkába Berek Mónika fodrászt. De most például egy fogtechnikust is szeretnék hívni, hogy egy-egy szerepnél más fogsora legyen. Nagyon élvezetes munka, ahogy belép ide, mint Papp Gergely és látjuk, ahogy készül, kóstolgatja a figurát. Közben figyel minket, várja tőlünk a visszajelzéseket.

Mennyire nehéz ugyanarra az arcra többféle stílust varázsolni, főleg, hogy férfiról van szó?

Nagyon nehéz, éppen ezért nincs is sok átváltoztatási lehetőség. A Pimasz úrban a valóságot kell hozni, és ezért úgy kell megcsinálni őt, hogy közelről se tűnjön fel, hogy sminkben van, vagy a bajusza ragasztott. Más lenne a helyzet, ha film vagy fotó készülne, mert ott lehet maszkban a szereplő, és a Photoshop is sokat segíthet. Valóban könnyebb lenne, ha nővel dolgoznánk, hiszen a nőkön nem feltűnő a smink. Ráadásul neki nagyon karakteres a szeme és az orra, ami eddig nekem mindig „kiugrott”, bármilyen sminket kapott. A múltkor kövér embert csináltunk belőle, volt rajta vagy kétszáz kiló tömés. Nagyon izgultunk, mert rapid randira ment, ahol igazán közelről látták a nők. Aztán írt egy sms-t éjszaka, hogy köszi, ez volt eddig a legjobb.

Sipos Zita
Sipos Zita
Mennyi ideig tart a felkészülés?
Itt a kozmetikában történik minden, megérkezik Gergellyel az operatőr és a hangosító, akik elrejtik a kamerát és a mikrofont. Közben veszik azt is, hogy hogyan alakul át Pimasz úr. Igaz, hogy ő „lassúzik”, sokáig válogat a kellékek között, de az egész így sem több, mint egy óra. Például amikor a múltkor egy melegbárba ment el, akkor idehívta az egyik meleg ismerősét, hogy megkérdezze, milyen testtartása legyen, hogyan menjen. Egyébként ekkor volt az, hogy lekentem őt aranyporral a szoláriumozott hatásért és kiborotváltam a szemöldökét. Aztán rögtön a következő alkalommal meg éppen ápolatlan külső kellett. Nagyon izgalmas feladat, és nem lehet rutinból megoldani, épp azért, mert ez a valóságról szól.

Első tévés megbízásod a Topmodell volt, hogyan találtak rád?
A Topmodellbe kerestek sminkes zsűritagot, és szóltak nekem, hogy menjek el. De nem figyeltem arra, hogy a zsűribe hívnak, hanem rögtön elkönyveltem, hogy sminkes kell. Meglepődtem, amikor a beszélgetés helyett egy casting fogadott. Nem voltam túl jó a felvételen, de a sminkes állást megkaptam. Aztán volt még egy találkozó, ahol idegesítettek a fodrászok és elkezdtem kiabálni, hogy szedjék össze magukat. Árpa Attila, a producer rám nézett és azt mondta, ha te ilyet is tudsz csinálni, akkor mégis a zsűriben a helyed. Így lettem sminkes és zsűritag is egyben. Utána jött a többi tévés megbízás, mint a Mentalista, a Megasztár 4 és a Mr & Mrs.

A Topmodellben tizenkettő, a Megasztárban tíz versenyző van, ezt hogy lehet egyedül bírni?
Ez egy kőkemény fizikai munka, amit egy-egy műsor esetében tíz-tizenkét órán keresztül folyamatosan kell csinálni. Én két-három ember helyett is dolgozom, de ezt munka közben nem érzem, szerintem ilyenkor úgy működöm, mint a sportolók a verseny alatt. A Megasztárnál segített nekem Titkos Bernadett és a tanulólányok, de legszívesebben semmit nem bíztam volna rájuk. Nem azért, mert nem tudták megcsinálni, hanem mert annyira szeretem, ha az én kezemben vannak a dolgok. Úgy osztottuk meg a munkát, hogy Bernadett sminkelte Eszenyi Enikőt, én a másik három zsűritagot: Fenyő Miklóst, Friderikusz Sándort és Mester Tamást, meg a lányversenyzőket. A tanulólányoké voltak a fiúk.

Milyen sminket kapnak ilyenkor a fiúk?
A fiataloknak csak mattítjuk az arcukat, eltüntetjük a pattanásaikat, átfésüljük a szemöldöküket, szempillájukat. Az idősebbeknél szemkontúrt használunk, vagy a bőrhibákat rejtjük el. A cél, hogy szép bőrük legyen. A versenyző lányoknál egy kis trendet be lehetett vinni, de kevés lehetőség volt nagyot dobbantani, hisz a styling erős kontroll alatt tartott.

Hol lehet „dobbantani”?
Régebben jártam világversenyekre, ahol lehet különlegességekkel előállni, de ilyen alkalom a kozmetikus kongresszus is. Hajas László mesterfodrásszal már öt éve minden évben elmegyünk a londoni alternatív hajshow-ra a Royal Albert Hall-ba. Itt a világ húsz legjobb fodrásza és sminkese mutatkozik be és volt már, hogy állva tapsoltak nekem. Kozmetikus és sminkes vagyok, de ez nekem nem munka, hanem az életem.
 

Sipos Zita
Sipos Zitának több évtizedes kozmetikai tapasztalata van. Saját vendégei mellett húsz éve reklám- és játékfilmekben is sminkel, néhány éve pedig a televíziózásba is belekóstolt. Tervei között szerepel egy kozmetikusoknak szóló sminkoktató-film elkészítése, egyelőre a forgatókönyvírásra keresi az időt.

 

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Rakéta a Player Tech rovatából nőtte ki magát.

Új, karácsonyi tematikájú reklámfilmet készített a Springer&Jacoby a Provident Relax kölcsönéhez.

A Pernod Ricard zászlóshajó-termékének kommunikációs platformját a Greenroom adaptálja a magyar piacra.

A Tűzoltó utcai Gyermekgyógyászati Klinikának gyűjtenek életmentő berendezésre.

Egy cseh online szupermarket nemzetközi terjeszkedésének első állomása lesz.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés