hirdetés
hirdetés
hirdetés

Pénzügyi Kommunikáció Konferencia

"A bankoknak nincs legsikeresebb pillanatuk"

A bankok hasonló kommunikációt használnak, a tudatos bankválasztók több banki terméket vesznek igénybe, a pénzügyi szektor pedig továbbra is nagy szerepet szán a pr-nek – többek között ez hangzott el a Pénzügyi Kommunikáció Konferencián. Tudósítás és letölthető prezentációk.

hirdetés

A pénzügyi szektor az egyik legnagyobb költő a kommunikációs kiadások terén és annak ellenére, hogy költései 15-20 százalékkal visszaestek a tavalyi évhez képest, még mindig meghatározó szerepe van a hirdetési piacon – kezdte Bankreklám vagy szappanopera című előadását a Kreatív Csoport szervezésében zajló Pénzügyi Kommunikációs Konferencián Bacher János, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója.

Szerinte a vezető bankok a legtöbbször nagyon hasonló koncepcióval próbálkoznak, kommunikációjuknak pedig alapvetően három változata létezik: az egyik az azonos szereplőkkel, a másik a hasonló koncepcióval, de eltérő szereplőkkel készült kampányok, míg a harmadik csoportban sem a szereplők, sem más motívum által össze nem kötött kampányok szerepelnek.

„A közös motívum hasznos, megnöveli a film ismertségét és kedveltségét, de a hatékonyság tekintetében épp csak eléri a határt, hogy a fogyasztó betérjen egy bankfiókba” – állapította meg egy kutatás alapján Bacher János. A felmérést a bankkapcsolattal rendelkező 22-55 éves lakosság körében végezték. A 79 reklámfilm részletes értékelése alapján az derült ki, hogy a leginkább szórakoztatónak és figyelemfelkeltőnek a második csoportba tartozó szpotokat találták, kedvesnek az azonos szereplővel készülteket, érthetőnek, bőséges információt adónak és meggyőzőnek pedig a harmadik körbe tartozóakat.

„Az ügyfelek bankválasztási attitűdjében egy kis elmozdulás látható, ha tavalyi év első, második és az idei év első félévét nézzük” – említette a gazdasági válság pozitív hatásaként Nemes Csaba, a Scale Research ügyvezető igazgatója, vagyis ma már több ügyfél ébredt rá arra, hogy nincs elég információjuk a bankválasztáshoz, ami megnehezíti a döntésüket. A Bankindex felmérésére hivatkozva az hangzott el, hogy az ügyfelek döntő többsége nem érez különbséget a banki ügyfélkezelésben.

Nemes Csaba szerint az ügyfelek nemcsak kevés információval rendelkeznek, hanem nem is értik pontosan azokat. Példaként hozta a hitelkártya-tulajdonosokat, akik jellemzően magasabb státuszúak és rendszerint több információ birtokosai is, mégis a megkérdezettek fele nem várt költséggel találkozott a termék használata során.

„Még ez a réteg sem veszi a fáradtságot, hogy megismerje a termék jellemzőit, ugyanis a hitelkártya-tulajdonosok egyharmada azt mondta, hogy nem is olvasta el a kondíciókat. Pedig a fiókokban a kommunikáció szakszerű és pontos” – magyarázta Nemes Csaba, aki szerint a bankfiókokban „az ügyfél szájával” kellene kommunikálni.

Bár egyelőre alacsony azoknak az aránya, akik tudatosan választanak bankot, mégis több terméket vesznek igénybe, mint azok, akik egy-egy akcióra csatlakoztak a pénzintézethez – tette hozzá a szakember.

Hegyi Gábor, a Capital Communications ügyvezető igazgatója a 4 T megoldását javasolta, ami nem más, mint a tartalom, a transzparencia, a társalgás és a törődés.

„Általában akkor akar mindenki kommunikálni, amikor a legsikeresebbek, de ilyen pillanat nincs. A legfontosabb, hogy a piaci szereplők mindig adjanak tartalmat, mert aki jelen van, azt sokkal nehezebb kikezdeni” – tanácsolta Hegyi Gábor. A szakember a pr-ről azt mondta, hogy az nemcsak cikkek megjelentetése, hanem a véleményformáló közösséggel való kapcsolattartás is, vagyis az újságírókkal, ügyfelekkel való társalgás.

„Mindenki kiemelt szerepet szánt a pr-nek tavaly és idén is a pénzügyi szektorban” – tájékoztatott Kondor Anna, a Goodwill Communications ügyvezetője az általuk végzett kutatás eredményéről. Ebből kiderült, hogy még azok a bankok, amelyeknek nem romlott a megítélésük is úgy érezték, hogy erősíteni kell a kommunikációban. A megkérdezett cégek tavalyhoz képest a pr mellett nagyobb hangsúlyt fektettek a rendezvényekbe és a személyes kontaktusokba, ugyanakkor visszafogták a reklámozást. Az előrejelzés szerint jövőre már optimistábbak, növelik a reklámkiadást, de továbbra is növelik a pr-t.

Letölthető prezentációk:

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Fileok

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Házon belülről érkezik az utód a Bors kiadójánál.

A grillparty kampányt a Spice készítette.

A hagyományos íznél édesebb New Coke csak 79 napot ért meg 1985-ben, annyira gyűlölték Amerikában. A sorozat 1985-ben játszódó folytatása miatt újra felélesztik a receptet.

Az MTÜ Budapesten kezdte a bemutatást, elmennek az összes nagy borvidékre.

A Punkt szerkesztőinek célja, hogy kritikusan reagáljanak a hazai és külföldi színtér aktuális történéseire.

hirdetés

A MOST Fórum május 30-i eseményén a magyar sportélet szereplőivel tekintjük át, hogyan változott a szabadidő- és élsport a technológia fejlődésével. (X)

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés