hirdetés
hirdetés
hirdetés

93 shortlistes a Hipnózison

134 nevezésből összesen 93 jutott be a Kreatív Hipnózis versenyének döntőjébe. Végigkövettük az értékelést, a zsűri is megosztja a tapasztalatait. 

hirdetés

Idén 134 nevezés érkezett a Kreatív Csoport Hipnózis reklámversenyére. Ebből 125 nevezést összesen 38 ügynökség adott be, 9 nevezés pedig ügyféloldalról érkezett. A döntőbe 93 alkotást juttatott tovább a zsűri 33 ügynökségtől. A legtöbb shortlistes helyet a DDB szerezte meg, összesen 13 döntős alkotással, utánuk a Café 8, az Artificial Group 6, a Greenroom és a Leo Burnett 5, míg a Republic Group és a Kirowski Isobar 4-4 munkával jutott döntőbe. Az összes shortlistre jutott alkotás listáját

innen lehet letölteni. 

Idén a Hipnózis történetében először az előzsűrizés után Budapesten is összeült a zsűri és a Mirage Fashion Hotelben személyesen is átbeszélték a beküldött munkákat. Az előszsűrizésben az alábbi felsorot zsűritagokon kívül részt vett még: Marjan Novak, a szlovéniai Marketing Magazine szerkesztője és  nemzetközi zsűriből a nagyzsűriben részt vett Svetlana Copic, a szerb New Moment kommunikációs platform kreatívigazgatója, a tavalyi Hipnózis zsűrielnöke, Zdnek Strnad, kommunikációs szakember, a cseh Strategies magazin szerkesztője, Christian W. Larsen, a dán Markedsforing kommunikációs szaklap szerkesztője. Rajtuk kívül a zsűriben Nagy Bálint, az IBS marketingtanszékének vezetője, az MRSZ alelnöke, valamint Szigeti Péter, a Kreatívot is kiadó Professional Publishing Hungary tartalomfejlesztési igazgatója vett részt.

A zsűri balról jobbra: Svetlana Copic, Nagy Bálint, Zdnek Strnad, Szigeti Péter, Havas Kinga (a Hipnózis projektfelelőse) és Christian W. Larsen (Fotó: Egyed Péter)
A zsűri balról jobbra: Svetlana Copic, Nagy Bálint, Zdnek Strnad, Szigeti Péter, Havas Kinga (a Hipnózis projektfelelőse) és Christian W. Larsen (Fotó: Egyed Péter)
 

Ha már ott jártunk, kikérdeztük a zsűri tagjait, hogy mit szólnak az idei nevezésekhez, mi az, amit hiányoltak, és mi az, ami nagyon tetszett nekik.

Christian W. Larsen (Fotó: Egyed Péter, Kreatív)

Chritsian W. Larsen, Dánia egyetlen professzionális kommunikációs szaklapja, a Makedsforingnak a szerkesztője, aki az ebéd közben hosszasan értekezett a megújuló energiákról, a magas adók hasznáról és a világméretű élelmezési problémákról, elmondta, hogy meglátása szerint a nevezések színvonala átlagon aluli volt. "Tisztán látható volt, hogy azok a vállalatok, amelyek ezeket a reklámokat megrendelték, ráültek a büdzsére. Egyszerűen nem akartak reklámra költeni, ez pedig teljes hülyeség. Minden tanulmány a Harvardtól kezdve a London School of Economicsig azt mondja, hogy recesszió idején azok a vállalatok járnak jól, amelyek mégsem sajnálják a pénzt a kommunikációra, mert most lehet olcsón piaci részesedést szerezni. Ezzel szemben azt láttam, hogy a nevezett munkák megbízói sajnálják a pénzt a kommunikációra" - fejtette ki. Arra a megjegyzésünkre, hogy ez nem magyar sajátosság és erről többnyire a nemzetközi központban döntenek, azt válaszolta, hogy ő ezt tudja, de a szegényebb országokban éppen ezért lehetne még látványosabban, kreatívabban kommunikálni, mert maga a kommunikáció olcsóbb. Hozzátette továbbá, hogy Dániában sem sokkal jobb a helyzet, ott a kommunikáció 10 százaléka nevezhető valódi mesterműnek, 30-40 százalék elfogadható és a maradék egyszerűen szemét. 

Az idei kedvenceiről beszélgetve elmondta, hogy meglepőnek tartotta a Microsoft bátorságát (az ő reklámjukat a Mito készítette). "Meglepett, hogy egy olyan vállalat, mint a Microsoft, egy olyan unalmas és nevetséges termékről, mint az Office 365, olyan lokális és kreatív kommunikációt folytasson, amely az ikonikus magyar költőkre épít."

Svetlana Copic (Fotó: Egyed Péter, Kreatív)

Svetlana Copic, a szerb, de angol nyelvű New Moment reklám- és művészeti magazin főszerkesztője a pontjai alapján a legszigorúbb zsűritag volt, amit utólag kicsit megbánt. "Kénytelen voltam utólag átgondolni, mert ebben az évben sokkal több olyan alkotást láttam, amelyeket szívesen megosztottam a kollégáimmal, barátaimmal, mint korábban. Az átlagos színvonalat hagyjuk most, de számos kivételes reklám volt a nevezések között" - mondta. Személyes kedvencéről nem kívánt nyilatkozni, de annyit elárult, hogy a nagydíjas alkotásokat nemcsak, hogy személyesen is imádta, de szerinte nemzetközi színvonalúak, amelyek bárhol megállják a helyüket. 

Zdnek Strnad (Fotó: Egyed Péter, Kreatív)

Zdnek Strnad, a zsűri cseh tagja a Strategies magazin szerkesztője, emellett kilenc évig dolgozott reklámügynökségeknél, például a WMC-Greynél, vagy a Havasnál, továbbá volt ügyféloldalon a Vodafone-nál, de dolgozott mosogatóként kínai kifőzdében és koncertszervezőként is. A munkákról úgy nyilatkozott, hogy a kreativitás néhány egészen kivételes példájával is találkozott, és olyan színvonalat pedig hiba is lenne elvárni, mint egy regionális, vagy egy világméretű reklámversenyen. Kedvence neki is a Microsoft Office 365 volt, amiről úgy nyilatkozott, hogy "erős ötlet, remek kivitelezés, humor és nemzeti íz" jellemzi. Kiemelte még a K&H Viszik a nappalit akcióját (Roxer Springer & Jacoby) és a Vodafone Végtelen tükrét (Team Red).

Nagy Bálint (Fotó: Egyed Péter, Kreatív)

Nagy Bálint volt a zsűritagok közül szóban a legszigorúbb. "Kiemelkedő kreatív alkotást én nem találtam a nevezések között" - kezdte. Úgy látja, hogy az egész mezőnyt átlagos szintű profizmus jellemezte, a legjobban viszont az zavarta, hogy nagyszámú öncélú szórakoztatást is látott a nevezések között. "Az iparszerű reklámozásban mintha mindenki, ügyfél, ügynökség közösen elfelejtette volna, hogy a reklámok elsősorban marketingcélból születnek. Innen pedig lesz egy visszaút, mert ezt nem lesznek hajlandóak finanszírozni a cégek" - véli. Kiemelte továbbá, hogy szerinte a nevezett munkák többsége nagyon periférikus, szűk célcsoportoknak szólt, egyszeri gegek voltak, még olyan megbízók esetében is, amelyek tömegtermékeket árulnak. Saját kedvence a Suhanj! Alapítványnak készített speciális csocsóasztal volt (Geometry Global). 

Szigeti Péter (Fotó: Egyed Péter, Kreatív)

Szigeti Péter szintén nem érezte úgy, hogy a mezőny tele lett volna kiemelkedő színvonalú kreatívmunkákkal, ugyanakkor szinte minden kategóriában látott olyan nevezéseket, amelyek kifejezetten megérdemelték az elismerést. Szerinte a shortlistes alkotások relatív magas száma azt jelzi, hogy az átlagos színvonal nem volt különösebben rossz: sok olyan reklám került a zsűri elé, amely megütötte az elvárható színvonalat, igazán kitűnő alkotás viszont kevés akadt. Kiemelte azt is, hogy a korábbi évekhez képest növekedett a kampányok megvalósítási színvonala, a komoly kreatívötletet nem hordozó nevezések között is volt számos olyan, amely gyártási szempontból igen magas színvonalat képviselt. Személyes kedvencei a Suhanj Alapítvány csocsóasztala és a Vodafone Végtelen tükre voltak.

A zsűri ajándékai, Folqa-bábúk(Fotó: Egyed Péter, Kreatív)

A díjátadó május 8-án lesz a Holdudvarban este 8 órától Betondzsungel epizódpremierrel. A díjátadó után a győzteseket óriási bulin ünnepeljük, aminek a támogatója a MAZDA!!!

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

Fileok

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Felnőtteknek szánt palettát dobtak piacra, van benne „Mom Jeans”, „Lord of the Lawn” és túlfűszerezett latte illatosítású is.

Emiatt a főhősnek négyszer kell egymás után meghalnia az Amazon Alexa új reklámjában.

 „Az internet legnagyobb hülyeségei a táplálékkiegészítőkről" című videósorozatban, és koronavírusról szóló videókban fogalmaztak meg feltehetően jogsértő állításokat.

Simon Orsolya a DVM Grouptól érkezett az ingatlanfejlesztő vállalathoz.

A luxemburgi médiahatóság a Médiatanács megkeresése nyomán szabta ki a Showder Klub egyik adása miatt.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés