hirdetés
hirdetés
hirdetés

88 magyar nevezés a Golden Drumon

Megnőtt a hazai ügynökségek önbizalma vagy fellendült a magyar reklámpiac – az idei Golden Drum reklámfesztiválra harminc százalékkal több munkát neveztek a magyarok, mint tavaly. A legnépszerűbb kategória az interaktív és a média, a legtöbb nevezést az Ogilvy küldte be.

hirdetés

Az évről évre csökkenő magyar nevezésszám idén végre fordulatot vett a Golden Drum nemzetközi reklámfesztiválon, a tavalyi 67-hez képest ugyanis közel egyharmaddal több, összesen 88 pályázat érkezett a szervezőkhöz hazánkból. Ez ugyan még nem éri el a tavalyelőtti 99-et, és még kevésbé a 2007-es 104-et, de az eddig lefelé ívelő grafikon immáron felfelé kunkorodik, és ez is örvendetes jele lehet akár az ügynökségek önbizalom-növekedésének, akár a reklámpiac fellendülésének.

A Golden Drum idei zsűrije a Portorozs és Piran szellemét feldolgozó Genius Loci plakátkiállításra nevezett munkákkal együtt összesen 1964 munkát fog értékelni, tíz kategóriában, ami globális szinten óriási visszaesést jelent a tavalyi 2474-hoz képest, és még nagyobbat a 2008-as 2573-hoz, ugyanakkor növelheti a magyar nevezések esélyét.

A legtöbb magyar nevezés idén 14-14 munkával az interaktív és a média kategóriában érkezett a szervezőkhöz, míg globális szinten a sajtó kategória bizonyult legnépszerűbbnek 363 pályamunkával. A sajtót az összes országból beküldött nevezéseket tekintve a média és az outdoor követi 235 és 234 pályázattal.

A 88 magyar nevezésből 13 a plakátversenyen száll harcba, a maradék 75 az ügynökségek versenyein mérkőzik meg a nemzetközi mezőnnyel. Ide a legtöbb nevezést, összesen 18-at az Ogilvy küldte be, amelyet a DDB követ 13 nevezéssel. Nyolc-nyolc díjra pályázik a Grey és a Leo Burnett, ötre az ACG, a Cluso és a Laboratory Ideas, három-három nevezést küldött be a Carnation és a Saatchi & Saatchi. Két pályázattal indul Portorozsban a HD Group, eggyel-eggyel pedig a Café Creative, a Friendly Digital, az Universal McCann és a Young & Rubicam. Megbízók közül Magyarországról csak a Vodafone szerepel a nevezők között.

Tavaly egyetlen magyar díj született a Golden Drumon, az akkor debütáló pr kategóriában a Próbakő nyert arany dobverőt a Viasat Historynek készített regionális kampányával.

Az összes és a magyar nevezések száma az utóbbi években
Év Összes Magyar
2006 2576  139
2007  3103  104
2008  2573  99
2009 2474  67
2010  1964  88

 

A kategóriák összes és magyar nevezésszáma 2010-ben
Kategória  Összes  Magyar
Film  229  3
Sajtó  363  7
Outdoor  234  12
Rádió  69  3
Design & art direction  182  8
Interaktív  200  14
Média  235  14
Pr  89  5
Reklámkampány  120  9
Genius Loci 243  13
Összesen 1964 88
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A megszokott céges portrék helyett most egészen más oldalát ismerhetjük meg az ügynökség dolgozóinak.

Kovács Levente megbízott főszerkesztőként veszi át Forrás Dávid feladatait.

A megbízást a korábban az észak-amerikai piacot kezelő Universal McCann nyerte.

A modellváltás már a következő tanév kezdetétől érvényes lenne. A Színház- és Filmművészeti Egyetem vezetői azt írják, a sietség oka nehezen érthető.

Az EU és a tagállamok fogyasztóvédelmi szervei jutottak erre a megállapításra online razziáik után.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés