hirdetés
hirdetés
hirdetés

88 magyar nevezés a Golden Drumon

Megnőtt a hazai ügynökségek önbizalma vagy fellendült a magyar reklámpiac – az idei Golden Drum reklámfesztiválra harminc százalékkal több munkát neveztek a magyarok, mint tavaly. A legnépszerűbb kategória az interaktív és a média, a legtöbb nevezést az Ogilvy küldte be.

hirdetés

Az évről évre csökkenő magyar nevezésszám idén végre fordulatot vett a Golden Drum nemzetközi reklámfesztiválon, a tavalyi 67-hez képest ugyanis közel egyharmaddal több, összesen 88 pályázat érkezett a szervezőkhöz hazánkból. Ez ugyan még nem éri el a tavalyelőtti 99-et, és még kevésbé a 2007-es 104-et, de az eddig lefelé ívelő grafikon immáron felfelé kunkorodik, és ez is örvendetes jele lehet akár az ügynökségek önbizalom-növekedésének, akár a reklámpiac fellendülésének.

A Golden Drum idei zsűrije a Portorozs és Piran szellemét feldolgozó Genius Loci plakátkiállításra nevezett munkákkal együtt összesen 1964 munkát fog értékelni, tíz kategóriában, ami globális szinten óriási visszaesést jelent a tavalyi 2474-hoz képest, és még nagyobbat a 2008-as 2573-hoz, ugyanakkor növelheti a magyar nevezések esélyét.

A legtöbb magyar nevezés idén 14-14 munkával az interaktív és a média kategóriában érkezett a szervezőkhöz, míg globális szinten a sajtó kategória bizonyult legnépszerűbbnek 363 pályamunkával. A sajtót az összes országból beküldött nevezéseket tekintve a média és az outdoor követi 235 és 234 pályázattal.

A 88 magyar nevezésből 13 a plakátversenyen száll harcba, a maradék 75 az ügynökségek versenyein mérkőzik meg a nemzetközi mezőnnyel. Ide a legtöbb nevezést, összesen 18-at az Ogilvy küldte be, amelyet a DDB követ 13 nevezéssel. Nyolc-nyolc díjra pályázik a Grey és a Leo Burnett, ötre az ACG, a Cluso és a Laboratory Ideas, három-három nevezést küldött be a Carnation és a Saatchi & Saatchi. Két pályázattal indul Portorozsban a HD Group, eggyel-eggyel pedig a Café Creative, a Friendly Digital, az Universal McCann és a Young & Rubicam. Megbízók közül Magyarországról csak a Vodafone szerepel a nevezők között.

Tavaly egyetlen magyar díj született a Golden Drumon, az akkor debütáló pr kategóriában a Próbakő nyert arany dobverőt a Viasat Historynek készített regionális kampányával.

Az összes és a magyar nevezések száma az utóbbi években
Év Összes Magyar
2006 2576  139
2007  3103  104
2008  2573  99
2009 2474  67
2010  1964  88

 

A kategóriák összes és magyar nevezésszáma 2010-ben
Kategória  Összes  Magyar
Film  229  3
Sajtó  363  7
Outdoor  234  12
Rádió  69  3
Design & art direction  182  8
Interaktív  200  14
Média  235  14
Pr  89  5
Reklámkampány  120  9
Genius Loci 243  13
Összesen 1964 88
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A nyílt pályázatban a W betűs alapforma fix, a tartalom már szabadon variálható.

A Brit Média egy másik kiadványa, a 168 óra pedig új külsőt kap.

Ebben az évben már bárki ajánlhatja a „nagyköveteknek” a szerinte legkiválóbb, hazaszeretettől fűtött magyar teljesítményeket.

Az 1,2 millió követővel rendelkező oldal fotóiból készült könyvhöz maga a rendező írt előszót.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés