hirdetés
hirdetés
hirdetés

600 milliót kerestek kalóztévével, 8 év börtönt is kaphatnak

Több ezer előfizetője volt a két férfinek, akik egy budapesti ingatlanból üzemeltették a kalóztévét. 

hirdetés

Illegális műsorszórásra berendezett szerverteremre bukkantak a Nemzeti Adó-és Vámhivatal nyomozói Budapesten - tájékoztatott a NAV a Facebook oldalán.

Azt írják, a 88 magyar nyelvű tévécsatornát kínáló weblapnak 8 ezernél is több regisztrált felhasználója volt. A szerzői jogok megsértésével a kalóztévé csaknem 200 millió forint vagyoni hátrányt okozott.

Az illegális műsorszóró megálmodója egy nagykanizsai férfi volt, aki édesanyja tévészolgáltatását szerette volna valahogyan a saját otthonából nézni. Ehhez talált is szerverszolgáltatót, egy budapesti férfi személyében, aki neten kezdte el közvetíteni az egyik legismertebb, országos lefedettségű távközlési szolgáltató műsorát. A streamre először csak néhányan csatlakoztak, de hamar jött az ötlet, hogy ezzel pénzt is lehetne keresni.

A  két férfi ezután társult, és anyagi ellenszolgáltatásért, „meghívásos alapon” kezdte hirdetni a streamoldalt, ahhoz csak már meglévő előfizetői ajánlásra lehetett csatlakozni. Regisztrációval és az előfizetési díj átutalásával az illegális IPTV-szolgáltatás bárkinek, bárhol a világon, bármilyen okoseszközzel elérhetővé vált. A nyomozás jelenlegi adatai szerint több mint nyolcezren vették igénybe, csomagtól függően kétezer vagy ötezer forint fejében. A páros az üzletből megközelítőleg 600 millió forint bevételre tett szert, ezért a vagyongyarapodást is vizsgáljuk.

A dolog pikantériája, hogy a budapesti ingatlanban a NAV szerint hegyekben állt a tartós élelmiszer is, az elkövető  több száz kiló lisztet, konzervet és tésztát halmozott fel a koronavírus-járványtól való félelmében, és már több hónapja ki sem merészkedett az utcára.

A NAV azt írta, a jogdíjak megfizetése nélkül nyújtott illegális IPTV-szolgáltatás szerzői vagy szerzői joghoz kapcsolódó jogokat sért, ami bűncselekmény, elkövetőjére akár a 8 év szabadságvesztés is kiszabható.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Pont Itt magazin tematikus online különszámában külföldi jó példákból, a vírushelyzetre adott kreatív megoldásokból is szemezgetnek, ingyenesen letölthető!

Olyan kültérre tervezett alkotásokat várnak, amelyek szabadon, de reflektálnak az elmúlt hónapok helyzetére.

A gála augusztus 30-án, 20 órakor indul a New York-i Barclays Centerben.

A Topo Chico Hard Seltzerrel erősít az üdítőgyártó.

A Facebookot és a Google-t pedig fel kell darabolni, különben egyre nagyobb lesz a hatalmuk.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk augusztus 6-án online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdeti lehetőség, ingyen szövegezés

Ünnepélyes online eredményhirdetésünket videóba ágyazva sugározzuk az evgyara.hu oldalon. Írja fel a naptárjába és drukkolja végig velünk az online közvetítést!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés
hirdetés