hirdetés
hirdetés
hirdetés

41,5 milliárdos a nyomtatott reklámpiac

A Magyar Lapkiadók Egyesülete saját becslést készített a nyomtatott lappiac reklámbevételeiről. Eszerint 2011-ben a nyomtatott lappiac net-net reklámbevétele 41,663 milliárd forint volt.

hirdetés

Még tavaly áprilisban jelentette be a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE), hogy a nyomtatott lappiac reklámbevételeiről saját számítást készít. Az MLE felmérésének célja az volt, hogy a nyomtatott sajtóban, a reklámból befolyt, tényleges árbevételeket számszerűsítse, mivel szerintük ezekről az adatokról korábban csak becslések láttak napvilágot.

Az MLE összesítése alapján 2011-ben a net-net (ügynökségi és egyéb kedvezményekkel csökkentett) nyomtatott reklámpiac mérete 41,663 milliárd forint volt. A sajtó összesített árbevétele a lapeladásból származó több mint 70 milliárd forinttal együtt 2011-ben meghaladta a 111 milliárd forintot.

A sajtóhirdetési bevételeket bevalláson és szakértői becslésen alapuló elemzéssel készítette az MLE szakértői csoportja. A bevallásban szereplő net-net szintű adatokat, mely közleményük alapján a kiadói szakma egyöntetű álláspontja szerint a lehető legjobban méri a reklámbevételeket, a barterek könyvelési értéken való figyelembevételével adták a kiadók.

A bevételek közé számított valamennyi, az adott termékben realizált hirdetési bevétel, legyen az megjelent hirdetés, támogatott megjelenés, behúzás vagy speciális melléklet. Önálló termékként kezelt a szakértői csoport minden olyan kiadványt, amely önálló címmel, ISSN számmal avagy árushelyi megjelenéssel rendelkezett.

A pontosabb becslést a 14 lapkategóriára bontott bevallás segítette, melyeket kiegészítőleg összevezettek a Kantar Média bontásaival. Összességében elmondható, hogy a magyar sajtópiac több mint 3500 címét felölelő bevallás és becslés esetében a bevallott - tehát pontos – bevétel, a teljes összeg közel 70 százalékát tette ki. Az MLE adatához 31 kiadó szolgáltatott adatot.

Az MLE az önálló számolásra vonatkozó bejelentését tavaly közvetlenül a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) éves reklámpiaci becsléseinek publikálása után tette meg. Az MRSZ akkor úgy becsülte, hogy a nyomtatott sajtó 2010-ben 43,7 milliárd forintos reklámbevételt.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A lap cikke szerint az Indamedia vezetése az Index és az MTVA közötti konfliktus után dönthetett a visszavásárlásról.

A testület szerint a Klubrádió műsora sem volt gyűlöletkeltő.

Indulhat a könyvespolcok ismerkedése. A Libri kampánybejelentőjét olvashatjátok.

Twitteren őrjöng, kamunak tartja a klímaváltozást, és mindenkit utál, de főleg a postát. Ismerős? 

A kötet szerzője a zwoelf digital tulajdonosa, Serfőző Péter.

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!

Felfrissített kategóriarendszerrel a Kreatív digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye 2020-ban! Célunk megtalálni a legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és online megoldásokat a magyar piacról idén is!

hirdetés
hirdetés