hirdetés
hirdetés
hirdetés

Société Réaliste

hirdetés

Gróf Ferenc (41) és Jean-Baptiste Naudy (31) képzőművészek
Societerealiste.net

Gróf Ferenc és Jean-Baptiste Naudy - Fotó: Szilágyi Lenke

A Société Réaliste ma az egyik legismertebb, legizgalmasabb, részben magyar, nemzetközi szinten is jegyzett művészpáros. A Gróf Ferenc és Jean-Baptiste Naudy által 2004-ben alapított művészcsoportnak volt már kiállítása Budapest mellett Isztambulban és Párizsban is. A Société Réaliste szeret társadalmi témákhoz nyúlni, amit kifejezetten kritikusan tesz, miközben alkotásaikról gyakran még a kritikusok is azt fogalmazzák meg, hogy azok nehezen érthetőek a mezei galérialátogató számára. Sűrű politikai utalások, intertextua-litás és a nyelvek közötti átlépések (francia-angol-magyar) is fontos részét képezik számos projektjüknek, ötletesség terén pedig verhetetlenek.

Mikor döntötték el, hogy azzal akarnak foglalkozni, amivel most?
2004-ben alapítottuk meg a Société Réaliste-et Párizsban, de már előtte is mindketten művészettel foglalkoztunk. Nem volt életünkben semmiféle katartikus vagy megvilágító pillanat, ami egyértelműen meghatározta volna, hogy mivel foglalkoznánk a jövőben. Ahogy most sem tudjuk, hogy mihez kezdünk holnap, hiába böngésszük a kávézaccot.

Ki a példaképük? Kik inspirálták?
A művészet egy folyamatos dialógus az eddig élt összes alkotóval. Felesleges felállítani egy listát, vagy kiemelni egy-egy embert ebből a tömegből. De szívesen megemlékeznénk arról a személyről, aki először jelölte egy ovális formával a matematikai nullát.

Mit jelent a kreativitás?
A kreativitás egy pszichoszociológiai fogalom, mely a negyvenes évek Amerikájában jelent meg, és elválaszthatatlan a menedzseriális forradalomtól és az utóbbi évtizedekben egyre erősödő ún. kreatívosztálytól. Elképzelhető, hogy összefüggésben áll a “kretén” szó etimológiájával is, amely kifejezés eredete a homályba vész: „chrétien”, azaz keresztény, avagy “craie”, kréta. Ezek alapján kijelenthetjük, hogy a kreativitás falfehér, emberfeletti erőkben hívő kreatúrák tevékenykedését írja körül.

Kedvenc munka:
Zero Impact, 2011

 

(forrás: Kreatív)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az ACG kapta a megbízást. Bajnokságot és VOD-szolgáltatást is indítanának, egymillió magyar felhasználóval számolnak.

A szpot szerint ezt a vébét nem Oroszországban, hanem Franciaországban nyerték meg a játékosok.

A Synetiq is követte a focivébé alatti reklámokat, elemzésük alapján össze is állítottak egy ranglistát.

Az ötödik DreherFesztre öt sörkülönlegességgel készülnek.

A Kétfarkú Kutya Párt műve. Sajnos a Kreatív jövőjét nem mutatták meg.

hirdetés

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.

hirdetés
hirdetés