hirdetés
hirdetés
hirdetés

Société Réaliste

hirdetés

Gróf Ferenc (41) és Jean-Baptiste Naudy (31) képzőművészek
Societerealiste.net

Gróf Ferenc és Jean-Baptiste Naudy - Fotó: Szilágyi Lenke

A Société Réaliste ma az egyik legismertebb, legizgalmasabb, részben magyar, nemzetközi szinten is jegyzett művészpáros. A Gróf Ferenc és Jean-Baptiste Naudy által 2004-ben alapított művészcsoportnak volt már kiállítása Budapest mellett Isztambulban és Párizsban is. A Société Réaliste szeret társadalmi témákhoz nyúlni, amit kifejezetten kritikusan tesz, miközben alkotásaikról gyakran még a kritikusok is azt fogalmazzák meg, hogy azok nehezen érthetőek a mezei galérialátogató számára. Sűrű politikai utalások, intertextua-litás és a nyelvek közötti átlépések (francia-angol-magyar) is fontos részét képezik számos projektjüknek, ötletesség terén pedig verhetetlenek.

Mikor döntötték el, hogy azzal akarnak foglalkozni, amivel most?
2004-ben alapítottuk meg a Société Réaliste-et Párizsban, de már előtte is mindketten művészettel foglalkoztunk. Nem volt életünkben semmiféle katartikus vagy megvilágító pillanat, ami egyértelműen meghatározta volna, hogy mivel foglalkoznánk a jövőben. Ahogy most sem tudjuk, hogy mihez kezdünk holnap, hiába böngésszük a kávézaccot.

Ki a példaképük? Kik inspirálták?
A művészet egy folyamatos dialógus az eddig élt összes alkotóval. Felesleges felállítani egy listát, vagy kiemelni egy-egy embert ebből a tömegből. De szívesen megemlékeznénk arról a személyről, aki először jelölte egy ovális formával a matematikai nullát.

Mit jelent a kreativitás?
A kreativitás egy pszichoszociológiai fogalom, mely a negyvenes évek Amerikájában jelent meg, és elválaszthatatlan a menedzseriális forradalomtól és az utóbbi évtizedekben egyre erősödő ún. kreatívosztálytól. Elképzelhető, hogy összefüggésben áll a “kretén” szó etimológiájával is, amely kifejezés eredete a homályba vész: „chrétien”, azaz keresztény, avagy “craie”, kréta. Ezek alapján kijelenthetjük, hogy a kreativitás falfehér, emberfeletti erőkben hívő kreatúrák tevékenykedését írja körül.

Kedvenc munka:
Zero Impact, 2011

 

(forrás: Kreatív)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Magyarország felé nyitna a fesztivál.

A Revealu nyerte a Global Legal Hackathlon döntőjét.

D. Tóth András távozik, Tokár Tamás érkezik.

Farkas Krisztina fogja vezetni a Riasztás című bűnügyi műsort.

Megmutatjuk, júniusban kerül a magyar boltokba.

hirdetés

Kétnapos konferencia az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáiról és kérdéseiről április 26-27-én. MEGTELT!

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Mutasd meg, hogy MagyarországON te menedzseled a legmenőbb turisztikai kommunikációs projekteket! Nevezési határidő: 2018.05.18.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

hirdetés
hirdetés