hirdetés
hirdetés
hirdetés

Société Réaliste

hirdetés

Gróf Ferenc (41) és Jean-Baptiste Naudy (31) képzőművészek
Societerealiste.net

Gróf Ferenc és Jean-Baptiste Naudy - Fotó: Szilágyi Lenke

A Société Réaliste ma az egyik legismertebb, legizgalmasabb, részben magyar, nemzetközi szinten is jegyzett művészpáros. A Gróf Ferenc és Jean-Baptiste Naudy által 2004-ben alapított művészcsoportnak volt már kiállítása Budapest mellett Isztambulban és Párizsban is. A Société Réaliste szeret társadalmi témákhoz nyúlni, amit kifejezetten kritikusan tesz, miközben alkotásaikról gyakran még a kritikusok is azt fogalmazzák meg, hogy azok nehezen érthetőek a mezei galérialátogató számára. Sűrű politikai utalások, intertextua-litás és a nyelvek közötti átlépések (francia-angol-magyar) is fontos részét képezik számos projektjüknek, ötletesség terén pedig verhetetlenek.

Mikor döntötték el, hogy azzal akarnak foglalkozni, amivel most?
2004-ben alapítottuk meg a Société Réaliste-et Párizsban, de már előtte is mindketten művészettel foglalkoztunk. Nem volt életünkben semmiféle katartikus vagy megvilágító pillanat, ami egyértelműen meghatározta volna, hogy mivel foglalkoznánk a jövőben. Ahogy most sem tudjuk, hogy mihez kezdünk holnap, hiába böngésszük a kávézaccot.

Ki a példaképük? Kik inspirálták?
A művészet egy folyamatos dialógus az eddig élt összes alkotóval. Felesleges felállítani egy listát, vagy kiemelni egy-egy embert ebből a tömegből. De szívesen megemlékeznénk arról a személyről, aki először jelölte egy ovális formával a matematikai nullát.

Mit jelent a kreativitás?
A kreativitás egy pszichoszociológiai fogalom, mely a negyvenes évek Amerikájában jelent meg, és elválaszthatatlan a menedzseriális forradalomtól és az utóbbi évtizedekben egyre erősödő ún. kreatívosztálytól. Elképzelhető, hogy összefüggésben áll a “kretén” szó etimológiájával is, amely kifejezés eredete a homályba vész: „chrétien”, azaz keresztény, avagy “craie”, kréta. Ezek alapján kijelenthetjük, hogy a kreativitás falfehér, emberfeletti erőkben hívő kreatúrák tevékenykedését írja körül.

Kedvenc munka:
Zero Impact, 2011

 

(forrás: Kreatív)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Faragó Ricsivel forgatott ajánlót a Sport TV a Super Bowlhoz.

20 év után van újra magyar vezető a cég élén.

Krasznahorkai László jelentette ezt be a Facebookján.

Az egyik a Népszabadságnak állít emléket, a másikban filmszalagokat roncsolnak.

131 film lesz látható a négynapos eseményen.

hirdetés

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására január 25-én.

2017 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2017-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2018. február 7.

A HRKOMM Award 2017 győztes pályázatainak bemutatása. Időpont: 2018. február 13.

Digital Pharma: gyógyszerkommunikációs konferencia március 1-jén.

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Kétnapos konferenciákon az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáira és kérdésekre keressük a választ. 

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

hirdetés
hirdetés