hirdetés
hirdetés
hirdetés

25 éve küldték el az első sms-t

Nem volt túl frappáns az első üzenet, de hát nem is arra találták ki a szolgáltatást.

hirdetés

"Boldog karácsonyt!" - ez állt az első sms-ben, amelyet Neil Papworth, a Vodafone akkori szoftverfejlesztője küldött 1992. december 3-án kollegájának, Richard Jarvisnak. Pontosabban az állt az üzenetben, hogy "Merry Christmas". Papworth akkor 22 éves volt, az üzenetek pedig 160 karakterből állhattak. Az sms-szolgáltatáson amúgy nagyjából 10 évvel korábban kezdtek el dolgozni.

Egy évvel az első sms elküldése után több szolgáltató is kerekeskedelmi forgalomba hozta az üzenetküldést, eleinte főleg azzal a céllal, hogy a szolgáltató értesítse a felhasználót arról, hogy hangpostája érkezett. De 1993-ban már megjelent a felhasználók közötti szöveges üzenetküldés opciója is, amihez persze megfelelő készülékre is szükség volt. Az első ilyen készülék a Nokia 2010-es volt, amelyet 1994 januárjában kükdtek a piacra, lent látható.

Az sms a kilencvenes évek végére terjedt el széles körben, illetve lépett túl a hálózati korlátokon.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A 24.hu a Kantar adatbázisából számolta ezt ki. 

Az Adverticummal készített EasySSP révén közvetlen árverseny lesz elérhető.

Minden számot megelőz majd egy féléves workshop, az elsőre még lehet jelentkezni. 

A sajátos home videók employer branding videókként is nézhetők. 

A Hornbach magasra tette a hipsterlécet. Úgy a 150 eurós árpont környékére.

hirdetés

Digital Pharma: gyógyszerkommunikációs konferencia március 1-jén.

Digital Branding Reggeli a Google-lel március 6-án!

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Amit egy hr-esnek a GDPR-ról tudnia kell. Konzultációval egybekötött workshop a Deloitte szakértőivel március 8-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől külföldi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 03.09.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Március 21., 09:00

Ismét saleskonferencia április 12-én az Üzlet&Pszichológia és a Kreatív szervezésében.

Kétnapos konferencia az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáiról és kérdéseiről április 26-27-én.

Ismét keressük az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait! A verseny shortlistesei és nyertesei pontszerzők a Kreatív PR Toplistán! Nevezési határidő: 2018.04.06.

hirdetés
hirdetés