hirdetés
hirdetés
hirdetés

25 éve küldték el az első sms-t

Nem volt túl frappáns az első üzenet, de hát nem is arra találták ki a szolgáltatást.

hirdetés

"Boldog karácsonyt!" - ez állt az első sms-ben, amelyet Neil Papworth, a Vodafone akkori szoftverfejlesztője küldött 1992. december 3-án kollegájának, Richard Jarvisnak. Pontosabban az állt az üzenetben, hogy "Merry Christmas". Papworth akkor 22 éves volt, az üzenetek pedig 160 karakterből állhattak. Az sms-szolgáltatáson amúgy nagyjából 10 évvel korábban kezdtek el dolgozni.

Egy évvel az első sms elküldése után több szolgáltató is kerekeskedelmi forgalomba hozta az üzenetküldést, eleinte főleg azzal a céllal, hogy a szolgáltató értesítse a felhasználót arról, hogy hangpostája érkezett. De 1993-ban már megjelent a felhasználók közötti szöveges üzenetküldés opciója is, amihez persze megfelelő készülékre is szükség volt. Az első ilyen készülék a Nokia 2010-es volt, amelyet 1994 januárjában kükdtek a piacra, lent látható.

Az sms a kilencvenes évek végére terjedt el széles körben, illetve lépett túl a hálózati korlátokon.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Nyerges tulajdonrésze zsugorodott, Fonyó Károlyé 15 százalékos lett Simicska cégében, írja a HVG.

Nagy András tavaly ősszel, Bodnár Ákos idén csatlakozott a marketingügynökséghez.

A magazin bocsánatkérő közleményt is írt.

A dal eleve arról szól, hogy ésszel kell bulizni.

De a nyomtatott napi sajtó középtávon ki fog halni. Reklámos kerekasztal-beszélgetést hallgattunk.

hirdetés

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 25.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

Nemzetközi PR Best Practices június 7-én: Nemzetközi PR vezetők esettanulmányai és vacsora az ICCO elnökségi tagjaival

Játssz komolyan! – LEGO® SERIOUS PLAY® workshop: Legózz a fejlődésért, legózz a flow élményért! Három LEGO® SERIOUS PLAY® workshop egy napon, válaszd ki a saját témádat! Időpont: június 14.

Ülj a géphez! – Facebook tréning HR-eseknek. Toborzási kampányok a Facebookon, lépésről lépésre, június 20-án.

hirdetés
hirdetés