hirdetés
hirdetés
hirdetés

25 éve küldték el az első sms-t

Nem volt túl frappáns az első üzenet, de hát nem is arra találták ki a szolgáltatást.

hirdetés

"Boldog karácsonyt!" - ez állt az első sms-ben, amelyet Neil Papworth, a Vodafone akkori szoftverfejlesztője küldött 1992. december 3-án kollegájának, Richard Jarvisnak. Pontosabban az állt az üzenetben, hogy "Merry Christmas". Papworth akkor 22 éves volt, az üzenetek pedig 160 karakterből állhattak. Az sms-szolgáltatáson amúgy nagyjából 10 évvel korábban kezdtek el dolgozni.

Egy évvel az első sms elküldése után több szolgáltató is kerekeskedelmi forgalomba hozta az üzenetküldést, eleinte főleg azzal a céllal, hogy a szolgáltató értesítse a felhasználót arról, hogy hangpostája érkezett. De 1993-ban már megjelent a felhasználók közötti szöveges üzenetküldés opciója is, amihez persze megfelelő készülékre is szükség volt. Az első ilyen készülék a Nokia 2010-es volt, amelyet 1994 januárjában kükdtek a piacra, lent látható.

Az sms a kilencvenes évek végére terjedt el széles körben, illetve lépett túl a hálózati korlátokon.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Március 1-je óta a cég brandváltásával kapcsolatos feladatokat láttak el, augusztus óta a teljes marketingkommunikációért ők felelnek.

A Graphasel Design Stúdiója munkája nyert kommunikációs design díjat. Mutatjuk.

A Selectivv Mobile a keresleti oldalnak nyújt programmatic-megoldásokat.

Az első két, már megjelent részben a Sufni és a Barber Shop tulajdonosai mesélnek.

Az Otto webshopnak készült egy kissé nyugtalanító képi világú reklám.

hirdetés

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

Business to business kommunikációs verseny, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Workshop Content+Marketing Award kiemelkedő kampányainak bemutatására szeptember 12-én.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Kiemelt kategória 2018-ban: Televízió Nevezési határidő: szeptember 14.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Gyógyszerkommunikációs konferencia - Future Pharma október 2-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 5.

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak. Időpont: október 11., 09.00 - 16.00

Kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok versenye. Nevezési határidő: 10.12.

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.

hirdetés
hirdetés