hirdetés
hirdetés
hirdetés

22 magyar nevezés az Eurobesten

Összesen 4339 nevezés érkezett az idén december 7. és 8. között, Hamburgban megrendezendő reklámfesztiválra. A legtöbb munkát a németek adták be, a legnépszerűbb kategória még mindig a print.

hirdetés

37 országból 4339 nevezés érkezett az idei Eurobest reklámfesztiválra, ez nyolc százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, de nem közelíti meg a 2007-es rekordot. A 13 kategória közül – amelyekből a pr-t és a mobilt először hirdették meg idén – a legnagyobb ugrás a Promo & Activation, a dizájn, az interaktív és az integrált kategóriákban volt, miközben a tradicionális kategóriák – a film, az outdoor és a print – csökkenő tendenciát mutatnak. A növekedés tavalyhoz képest Promo & Activation kategóriában elérte a 90 százalékot, integráltban pedig a 38 százalékot, így előbbiben 276-ra, utóbbiban 105-re nőtt a nevezésszám.

Az igazsághoz hozzátartozik azonban, hogy a legtöbb munkát, összesen 768-at még mindig print kategóriában küldték be az ügynökségek, 586 nevezéssel a második helyen pedig még mindig – kevéssel az 559 nevezős interaktívat megelőzve – a film áll. A jövő heti fesztiválon debütáló pr kategóriában 142, mobilkampányok kategóriában pedig 58 nevezés érkezett. A szervezők nem számítottak a nevezések mennyiségének ilyen mértékű növekedésére, ezért a direkt, valamint Promo & Activation és az interaktív kategóriákban négy új zsűritagot kértek fel a nevezések elbírálására, amivel a komplett zsűrilétszám 77 főre nőtt.

Az idén 23. évében járó európai reklámversenyre a legtöbb nevezés, összesen 835 a németektől érkezett, őket a franciák követik 665, majd a svédek 501 munkával. Belgium 318, az Egyesült Királyság pedig 307 munkát nevezett a versenyre.  A magyarok idén 22 nevezéssel szállnak harcba, ennek több mint fele, összesen 13 a DDB Budapest nevéhez köthető. Két-két nevezést adott le a Carnation és a Café Creative, fejenként egyet pedig az Ogilvy, a HD Group, az Initiative, a Leo Burnett és az ACG. A magyar nevezések fele outdoor kategóriában jött.

A versenyhez kapcsolódó, harmadik alkalommal megrendezett Eurobest fesztivál idén – Stockholm és Amszterdam után – Hamburgban lesz, december 7. és 8. között. Mint azt megírtuk, az Eurobest fiataloknak meghirdetett versenyén, az Eurobest Youngon két magyar páros - Kun Judit és Deme Dániel, valamint Kazinczy Eszter és Nagy Gergő - is indul.

A tavalyi versenyen két magyar munka jutott shortlistre az interaktív kategóriában, de egyik sem nyert.

A 2010-es Eurobest fesztiválra leadott magyar nevezések

Outdoor kategória

DDB: The newcomer – Topless (McDonald’s McWrap)
DDB: The newcomer – Upside down (McDonald’s McWrap)
DDB: Optical Illusions – Drop (Volkswagen Caddy Maxi)
DDB: Optical Illusions – Cube (Volkswagen Caddy Maxi)
DDB: Play seriosly – Salt (ADCH Young Gun Award)
DDB: Play seriosly – Condom (ADCH Young Gun Award)
DDB: Blah blah blah (Amnesty International)
DDB: Everyone saves for something (McDonald’s)
DDB: Truck (Go vote activation)
Ogilvy: Ticket (Mattel Hot Wheels)
Café Creative: The sunken village (OTP Bank)

Interaktív kategória

HD Group: Navigation voice of the year (Nokia)
Carnation: Hungarian values (Értéktér)
Carnation: Robocoke – the msn agent (Coca-Cola)

Média kategória

DDB: Everyone saves for something (McDonald’s)
DDB: Blah blah blah (Amnesty International)
DDB: Truck (Go vote activation)
Initiative: Soproni Perfect Draught (Heineken Hungária)

Promo & Activation kategória

DDB: Everyone saves for something (McDonald’s)

Dizájn kategória

Café Creative: Café Store (Café Group)

Pr kategória

Leo Burnett: Vampire party (Djuice & Red Cross)
ACG: Zebrafest (12th district of Budapest)

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Versenyhivatalhoz panaszok érkeztek arról, hogy a televíziós műsorszolgáltatók a nagyobb műsorterjesztőknek kedvezőbb árakat ajánlanak, mint a kisebbeknek.

A Magyar Public Relations Szövetség gyereknap apropóján járta körbe a gyerekinfluenszerekkel és az influenszerek gyerekeivel kapcsolatos jogi és etikai kérdéseket.

Az Oil! benzinkúthálózat online reklámfilmmel tiszteleg a félévszázados autómárka előtt.

Június 14-ig lehet leadni az ENSZ élelmezési programjához kapcsolódó briefre adott munkákat.

Az elmúlt években meggyilkolt hét afroamerikai áldozat kapcsán erős társadalmi üzenetet fogalmazott meg az étteremlánc.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés