hirdetés
hirdetés
hirdetés

20 százalékot estek vissza Mészáros Lőrinc lapbirodalmának eladott példányszámai

A Matesz adatai szerint a Magyar Nemzet olvasói a Népszavához pártolhattak át. A több éves tendencia Mészáros lapjain látszik meg a legjobban.

hirdetés

Az Mfor.hu számolt be a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (Matesz) adatai alapján a nyomtatott lappiac elmúlt évének eladott példányszámairól. Ezek egyébként átlagosan több éve csökkennek, de például a Népszava növelni tudta a számait, egyéves viszonylatban 10 százalékkal, negyedévesben 7-tel: 19,9 ezerről 21 ezer fölé ment. Ezzel szemben a piac "zuhanóban van", írják a számok alapján, és ebből arra is következtetnek, hogy a Magyar Nemzet olvasóinak nagy része a Népszavához pártolt át.

A Nemzeti Sport közel 32 ezres eladott példányszáma negyedéves szinten stagnálást mutat (de az egy évvel ezelőtti számokhoz képest azonban 10 százalékos visszaesést), a hetilapok között is hasonló a tendencia: a 32 ezres HVG stagnál, az azóta megszűnt Heti Válasz 10 százalékot esett vissza, a 168 óra 13 százalékot. A bulvárlapok szinte mind visszaestek, a Blikk és a Bors közel 10 százalékot.

Mészáros Lőrinc vidéki lapbirodalma összességében 20 százalékos visszaesést produkált az elmúlt évben. Ez látható többek között a lenti ábrán is.

Az Mfor által vizsgált 13 Mészáros-lapból 2016 harmadik negyedévében több mint 249 ezer példányt adtak el átlagosan, ez mára közel 200 ezerre zuhant vissza. "A legnagyobb visszaesést a Napló (24,5 százalék), a Dunaújvárosi Hírlap (23,5 százalék) és a Fejér Megyei Hírlap (22,3 százalék) szenvedte el" - írják, a legkisebb veszteséget pedig a Békés Megyei Hírlap produkálta, 10,46 százalékkal kevesebb fogyott belőle az egy évvel ezelőttihez képest, továbbá 13 százaléknál kisebb visszaesés volt még a Petőfi Népénél, a Somogyi Hírlapnál, a Tolnai Népújságnál és a Vas Népénél. 

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A lakásfejlesztő vállalat először indított televíziós kampányt.

A Wieden & Kennedy New York váltja a DDB által három éve létrehozott dedikált ügynökséget, miközben a W&K Portland tovább dolgozik a KFC-n.

100 millió fontos bevétel után. Ez kevesebb, mint amennyit egy magánszemély évi 120 ezer fontos fizetés után adózik le.

Az Alakreform és egyik hirdetője nem tartotta be az influencer marketingje kapcsán vállalt kötelezettségeit.

A jelenlegi tagok mandátuma két nappal az önkormányzati választások előtt jár le, így törvényes felügyelet nélkül marad a közmédia, ami befolyásolhatja a választások tisztaságát.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés