hirdetés
hirdetés
hirdetés

20 százalékot estek vissza Mészáros Lőrinc lapbirodalmának eladott példányszámai

A Matesz adatai szerint a Magyar Nemzet olvasói a Népszavához pártolhattak át. A több éves tendencia Mészáros lapjain látszik meg a legjobban.

hirdetés

Az Mfor.hu számolt be a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (Matesz) adatai alapján a nyomtatott lappiac elmúlt évének eladott példányszámairól. Ezek egyébként átlagosan több éve csökkennek, de például a Népszava növelni tudta a számait, egyéves viszonylatban 10 százalékkal, negyedévesben 7-tel: 19,9 ezerről 21 ezer fölé ment. Ezzel szemben a piac "zuhanóban van", írják a számok alapján, és ebből arra is következtetnek, hogy a Magyar Nemzet olvasóinak nagy része a Népszavához pártolt át.

A Nemzeti Sport közel 32 ezres eladott példányszáma negyedéves szinten stagnálást mutat (de az egy évvel ezelőtti számokhoz képest azonban 10 százalékos visszaesést), a hetilapok között is hasonló a tendencia: a 32 ezres HVG stagnál, az azóta megszűnt Heti Válasz 10 százalékot esett vissza, a 168 óra 13 százalékot. A bulvárlapok szinte mind visszaestek, a Blikk és a Bors közel 10 százalékot.

Mészáros Lőrinc vidéki lapbirodalma összességében 20 százalékos visszaesést produkált az elmúlt évben. Ez látható többek között a lenti ábrán is.

Az Mfor által vizsgált 13 Mészáros-lapból 2016 harmadik negyedévében több mint 249 ezer példányt adtak el átlagosan, ez mára közel 200 ezerre zuhant vissza. "A legnagyobb visszaesést a Napló (24,5 százalék), a Dunaújvárosi Hírlap (23,5 százalék) és a Fejér Megyei Hírlap (22,3 százalék) szenvedte el" - írják, a legkisebb veszteséget pedig a Békés Megyei Hírlap produkálta, 10,46 százalékkal kevesebb fogyott belőle az egy évvel ezelőttihez képest, továbbá 13 százaléknál kisebb visszaesés volt még a Petőfi Népénél, a Somogyi Hírlapnál, a Tolnai Népújságnál és a Vas Népénél. 

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A HP-nak rendezett videó a képernyőfüggőség helyett az ünnep megélésére buzdít.

What a time to be alive! – mondaná a művelt angol.

Legalábbis a Sainsbury’s karácsonyi reklámja szerint.

A „Klub élmény” második felvonását november 23-án, szombaton rendezik. Közben épülget szépen az Instagramjuk is.

Folytatódik a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi kampánysorozata.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés