hirdetés
hirdetés
hirdetés

20 százalékot estek vissza Mészáros Lőrinc lapbirodalmának eladott példányszámai

A Matesz adatai szerint a Magyar Nemzet olvasói a Népszavához pártolhattak át. A több éves tendencia Mészáros lapjain látszik meg a legjobban.

hirdetés

Az Mfor.hu számolt be a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (Matesz) adatai alapján a nyomtatott lappiac elmúlt évének eladott példányszámairól. Ezek egyébként átlagosan több éve csökkennek, de például a Népszava növelni tudta a számait, egyéves viszonylatban 10 százalékkal, negyedévesben 7-tel: 19,9 ezerről 21 ezer fölé ment. Ezzel szemben a piac "zuhanóban van", írják a számok alapján, és ebből arra is következtetnek, hogy a Magyar Nemzet olvasóinak nagy része a Népszavához pártolt át.

A Nemzeti Sport közel 32 ezres eladott példányszáma negyedéves szinten stagnálást mutat (de az egy évvel ezelőtti számokhoz képest azonban 10 százalékos visszaesést), a hetilapok között is hasonló a tendencia: a 32 ezres HVG stagnál, az azóta megszűnt Heti Válasz 10 százalékot esett vissza, a 168 óra 13 százalékot. A bulvárlapok szinte mind visszaestek, a Blikk és a Bors közel 10 százalékot.

Mészáros Lőrinc vidéki lapbirodalma összességében 20 százalékos visszaesést produkált az elmúlt évben. Ez látható többek között a lenti ábrán is.

Az Mfor által vizsgált 13 Mészáros-lapból 2016 harmadik negyedévében több mint 249 ezer példányt adtak el átlagosan, ez mára közel 200 ezerre zuhant vissza. "A legnagyobb visszaesést a Napló (24,5 százalék), a Dunaújvárosi Hírlap (23,5 százalék) és a Fejér Megyei Hírlap (22,3 százalék) szenvedte el" - írják, a legkisebb veszteséget pedig a Békés Megyei Hírlap produkálta, 10,46 százalékkal kevesebb fogyott belőle az egy évvel ezelőttihez képest, továbbá 13 százaléknál kisebb visszaesés volt még a Petőfi Népénél, a Somogyi Hírlapnál, a Tolnai Népújságnál és a Vas Népénél. 

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Versenyhivatalhoz panaszok érkeztek arról, hogy a televíziós műsorszolgáltatók a nagyobb műsorterjesztőknek kedvezőbb árakat ajánlanak, mint a kisebbeknek.

A Magyar Public Relations Szövetség gyereknap apropóján járta körbe a gyerekinfluenszerekkel és az influenszerek gyerekeivel kapcsolatos jogi és etikai kérdéseket.

Az Oil! benzinkúthálózat online reklámfilmmel tiszteleg a félévszázados autómárka előtt.

Június 14-ig lehet leadni az ENSZ élelmezési programjához kapcsolódó briefre adott munkákat.

Az elmúlt években meggyilkolt hét afroamerikai áldozat kapcsán erős társadalmi üzenetet fogalmazott meg az étteremlánc.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés