hirdetés
hirdetés
hirdetés

1,3 millió új reklámot vetítettek az év első felében

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa heti ülésén elfogadott egy összefoglalót, amely az elmúlt évhez képest elemzi az új tévéreklámokat. Az elemzés szerint csökkent az ismert szereplők aránya a tévés reklámokban, amelyekből nem volt kevés: 2520 új szpot bukkant fel a képernyőn, ezeket közel 1,3 milliószor vetítették le.

hirdetés

A testület elfogadta a televíziókban az év első felében, januártól júniusig közzétett új reklámszpotokról szóló anyagot. Az összefoglaló 34 televízió műsorkínálatát vizsgálta, ezekben 2520 új direkt reklám tűnt fel, ezeket közel 1,3 millió alkalommal mutatták be, ami megegyezik a 2016 hasonló időszakában mérttel.

A megjelenésekben a csúcspont március volt, majd lassú csökkenés mutatkozott a nyár elejéig. Az elemzett reklámok 54 százalékban szolgáltatásokat, 43 százalékban pedig termékeket népszerűsítettek, a leggyakoribb hirdetőnek a kereskedelem (31 százalék) és a szabadidő (13) szektor mutatkozott, ezt szorosan követi a gyógyhatású készítmény 11,3 százalékkal, majd az élelmiszer 9,6 százalékkal.

A kifejezetten kiskorúaknak készített hirdetések aránya 3,9 százalékot mutatott. A célzottan az egyik nemhez szóló szpotok az összesnek közel a 10 százalékát tették, ezen belül a nőknek szóló arány továbbra is kimagasló, 83 százalék. Az elmúlt évhez viszonyítva jelentős visszaesés mutatkozott viszont a közismert személyeket, celebeket alkalmazó reklámok arányában: 9,2 százalékról 5,7 százalékra csökkent e reklámok mutatója. Most is a média, illetve a film/színház világa delegálta a legtöbb hírességet a szpotokba, a celebek 52,4 százalékát ők tették ki, mint például Ellie Goulding a Deichmannál, Szalay Balázs a Vodafone-nál, vagy Szilágyi János az Időskori Biztonság reklámjában.

A kutatásból az is jól látszik, hogy a legnépszerűbb nap a kampányok indítására a hétfő: az új reklámszpotok közel 40 százaléka hétfőn bukkant fel a csatornákon. Napon belüli bemutatásuk is érdekes: az új reklámok 62 százaléka reggel 6 és 8 között bukkant fel elsőként a képernyőn.

A dokumentumban még ennél is sokkal több és részletesebb információ található az idei év első felének újreklámterméséről, teljes terjedelmében a Médiatanács honlapján olvasható.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Washington Postban megjelent egész oldalas hirdetésben ajánlotta fel az eszement nyomravezetői díjat.

Wolfie, Dj Nara, Metha, illetve Nagy Vivi személyes történeteinek a társaságában.

A Szív City névre keresztelték.

Elhozták a vezető tervezőt, Gorden Wagenert is, aki momés diákokkal tartott szakmai konzultációt.

Módos Márton, az eddigi ügyvezető vette meg a 100 százalékos tulajdonrészt.

hirdetés

A verseny célja díjazni azokat a kommunikációs megoldásokat, melyek támogatják és elősegítik, hogy egy vállalat termékét vagy szolgáltatását egy másik vállalatnak értékesítse. Díjátadó: október 17.

Meghosszabbított nevezési határidő: október 20. A verseny célja: kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok díjazása.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: 10.25. Kapunyitás: 19 óra

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Díjátadó: 10.26. kapunyitás: 19 óra

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 27.

Workshop az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendeletéről, közismertebb nevén a GDPR-ról november 10-én.

Facebook és Instagram hirdetések kezelése a gyakorlatban november 16-án.

Prizma Kreatív PR Díj díjátadó: november 22. Helyszín: Akvárium Klub

Minden gallérhoz másképp kell szólnunk HR-eseként? Kiderül a november 21-i workshopunkon, ahová kék gallérosokra specializálódott HR-eseket várunk.

Hr-esként Ön hol nézi meg először egy jelölt profilját? És kiről mit árul el az adatlapja? És azt vajon tudja, hogy a jelöltek hol és hogyan keresnek a legaktívabban munkát? Workshopunkon mindenre választ kap. November 21. 09:00

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.

hirdetés
hirdetés